fytech Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg holder på og skal lage en hjemme side. men så står det skriv in URL og hva er det og hvordan skal jeg skrive det? jeg har prøvd http://www.eksminside.com/user/mypage men det går ikke. eksempler? jeg prøver på www.my.dot.tk Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Hvordan i all verdens navn og rike er dette relatert til PC spill? Foreslår at du heller tar spørsmålet ditt opp i et mer relevant forum. For øvrig er Googles 'define' søk et fornuftig sted å starte når du har spørsmål av denne typen. Du får som regel mye raskere svar på den måten enn ved å vente på svar på forum. Edit: Klarte å lage lenke til tysk google, fikset til engelsk Endret 15. mai 2006 av cetram Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Som cetram påpeiker så er ikkje dette spel-relatert. Kategorien han linker til er ein meir passande plass for dette spørsmålet. Tråd flyttes. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 URL er den adressen du skriver inn i adressefeltet Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 URL står for Universal Resource Locator, og er den metoden vi bruker for å navigere på nettet. Du skriver inn URL'en, og PC'en sender en forespørsel til en DNS-server for å få IP-adressen til maskinen web-siden ligger på. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Wikipedia - Uniform Resource Locator (URL) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg holder på og skal lage en hjemme side. men så står det skriv in URL og hva er det og hvordan skal jeg skrive det? jeg har prøvd http://www.eksminside.com/user/mypage men det går ikke. eksempler? jeg prøver på www.my.dot.tk 6111363[/snapback] Noen som har lest første post og ikke bare trådtittel? Du burde endre tittelen slik at den beskriver problemet ditt mer. Dot.tk er ikke en hjemmeside tjeneste, men en domenetjeneste. Dvs. at den gjør at istendenfor at besøkende må skrive inn www.home.no/minside kan besøkende bare skrive inn. www.minside.tk Men for å gjøre dette må du allerede ha en hjemmeside. Det kan du f.eks. skaffe deg på hotserv.dk, home.no, start.no eller piczo.com (vis du ikke har/vil bruke en html editor) MERK: Vis du skal lage pene, seriøse nettsider vil jeg ikke anbefale piczo.com siden flertallet av piczo brukerne lager veldig stygge sider. Forumbrukerne på dette forumet er med andre ord ikke veldig begeistret for Piczo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå