Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i router

Anbefalte innlegg

Steikje været før ett svar..

får ta å se om jeg får til det der da :)

men:

Koble en av D-Link-ruterens LAN-porter til en av Thomson-ruterens LAN-porter med en vanlig nettverkskabel..

Thomsom modemet har bare en utgang, så du mener den da eller??

6169413[/snapback]

Ta et skritt av gangen ...

Jeg trodde Thomson-ruteren din hadde 4 LAN-porter (- my mistake -), men hvis den bare har 1, så er det den du må bruke. Hvis du skal koble flere maskiner til nettverket, så må du plugge dem inn i D-Link'en. (3 ledige porter, om jeg ikke teller feil.)

6169496[/snapback]

men ett lite spm..

jeg har en 5 porter swich også.. hvis jeg da kobler internett, min maskin og fattern sin til den, og tar en tp kabel fra den til routeren, slipper jeg da å åpne porter på den? å bare åpne på modemet? Trenger ikke å åpne noen porter til den bærbare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men ett lite spm..

jeg har en 5 porter swich også.. hvis jeg da kobler internett, min maskin og fattern sin til den, og tar en tp kabel fra den til routeren, slipper jeg da å åpne porter på den? å bare åpne på modemet? Trenger ikke å åpne noen porter til den bærbare..

6169614[/snapback]

Hvis du med "internett" mener en kabel fra Thomson-ruterens LAN-port, så er svaret JA.

Og TP-kabelen skulle gå til en av LAN-portene på D-Link-ruteren, hvis jeg forsto deg rett? (Som i dette tilfellet bare blir brukt som trådløst aksesspunkt.) Her trenger du da ikke åpne noen porter.

Burde funke, dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...