Gå til innhold

Uvaner i RL pga. Wow :D


Anbefalte innlegg

Det som alltid er morsomt i slike tråder er at 90% sier de aldri bruker forkortelser, 1337 eller annet sms-aktig språk.

 

Derimot ingame, så er det 90% som gjør dette.

Funky...

6124403[/snapback]

 

Jeg skriver så si aldri SMS/1337 ingame. Eneste forkortelsene jeg bruker er på instancer, enkelte ord som DPS og noen ganger dmg og selvfølgelig WTB/WTS/LFG/LFM. Skriver ganske raskt, så har ikke noe problemer med å skrive og slåss samtidig.

 

En forkortelse som irriterer meg noe jævlig er "PLX" eller "PLZ". Eller hvis noen skriver "gief". Kjenner det koker inni meg da :mad:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig. spesielt meg "gief" tolker jeg det som ett krav mer enn ett spørsmål... da ønsker jeg ofte det var en kommando som gjør at det sprutes pepperspray ut av skjermen deres.

 

Forkortelser brukes, men å kalle dire maul for DM, eller Black Rock depths for BRD vil jeg ikke akkurat si er SMS/Leet språk..

Lenke til kommentar

Bruker aldri forkortelser annet en lol, og ja har brukt WTF og FFS i Molten Core engang da en idiot ninja pullet mens vi resta.

Ellers formulerer jeg engelsken uten forkortelser. Skriver jeg feil og merker det etterpå så blir jeg flau.

 

Ser på folk som konstant bruker plx og plz som "kids" og ignorerer dem om jeg får en whisper med inv til et instance. Etter jeg har bare besvart folk som spør på en skikkelig måte virker det som pug har blitt bedre. Kan virke som folk som skriver skikkelig også er mere skikket i wow. Merkelig..

Lenke til kommentar
Hater folk som skriver plz, hvorfor ikke bare please, eller pls.

Fikk et /w i går

 

"Can u make me sum conjurr water plx plx`?

 

Måtte le litt jeg,,

6133034[/snapback]

Vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet" Sorry, i'm not water specced' til folk som ikke kan skrive :p Spilte en del på en 60lvl mage før og utrolig hvor mange som da skrev "oh, sry, i'll ask another".

 

Når det gjelder forkortelser bruker jeg veldig lite av dette, både ingame og i virkeligheten.

 

Men når det gjelder norsk/engelsk må jeg si meg enig med folk her, en del ord jeg ikke kommer på hva er på norsk, men engelsk er null problem.

Lenke til kommentar
Men når det gjelder norsk/engelsk må jeg si meg enig med folk her, en del ord jeg ikke kommer på hva er på norsk, men engelsk er null problem.

6153345[/snapback]

Men for guds skyld, aldri bland engelsk og norsk :thumbdown: . Det er det verste jeg vet om.

 

F.eks. "MC e så jævlig difficult." :no:

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Var en level 23 rogue som whispret meg i går, "ca ni hav 1g plz??" var faktisk det han skrev. Er det noe jeg blir mer irritert over enn "plz" så er det beggers. Kunne ikke dy meg, så jeg skrev "if i cna haef 2g bacc form u plxx" etterfulgt av en rask "Grind your own gold begger!"

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Masse svettnerder her ja hehe lol.

 

Jeg skriver aldri hele ord mer, bare forkortelser.

 

Can u make me some water pls\plx\plz, er en gjenganger hos meg.

 

Og dere som aldri bruker forkortelser, dere er skikkelig voksne av dere. Jeg skulle ønske jeg var så nerd jeg og.

Lenke til kommentar
Masse svettnerder her ja hehe lol.

 

Jeg skriver aldri hele ord mer, bare forkortelser.

 

Can u make me some water pls\plx\plz, er en gjenganger hos meg.

 

Og dere som aldri bruker forkortelser, dere er skikkelig voksne av dere. Jeg skulle ønske jeg var så nerd jeg og.

6160006[/snapback]

1337
Lenke til kommentar
Og dere som aldri bruker forkortelser, dere er skikkelig voksne av dere. Jeg skulle ønske jeg var så nerd jeg og.

6160006[/snapback]

 

Det er da ikke snakk om å være voksen, mere det at å skrive forkortelser hele tiden ødelegger skriveferdigheten. Pluttselig begynner man å skrive "ulovlige" forkortelser på f.eks tentamen.

 

Masse svettnerder her ja hehe lol.

6160006[/snapback]

Jeg skulle ønske jeg var så nerd jeg og.

6160006[/snapback]

 

Hmm, kanskje du er mer "svettnerd" enn du tror :yes: heherofllolplxomahgaad

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

huff så hissig enkelte skal være da? bruker ikke så mange forkortelser selv, men bryr meg ikke om andre gjør det. så lenge jeg fatter hva de sier så er det ikke noe problem.

 

men er kanskje litt lei "tbh" og "ftw". særlig "ftw" =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Skriver nesten aldri forkortelser, men det glipper ut en lol av og til...

Det som irriterer meg mest er kanskje folk som skriver plox, pl0x og sånn.

Lenke til kommentar
Det fins også de smartingene som gjerne sier "cum" istedenenfor "come"

opplevd det et par ganger. "Can you cum to a princess run?"

6165409[/snapback]

Vi har jo noen spesielle varianter av 'come'.

 

"CUM HERE!1!!1"

6133185[/snapback]

Litt treg i avtrekkeren? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...