Gå til innhold

Uvaner i RL pga. Wow :D


Anbefalte innlegg

Har spillt wow en god stund og blitt vant til måter man forkorter ord og uttrykk på.

Som f.eks

 

You = u

Wait = w8

Someone = some1

 

osv osv...

 

Nylig hendte det at jeg hadde tentamen i engelsk.

Og da jeg fikk den tilbake ble jeg overasket og fikk meg en god latter da jeg opptil flere ganger hadde brukt "u" istedenfor "you". Dette ble så klart tellende feil for karakteren og det er litt dumt, men samtidig litt morsomt :!:

 

Har funnet ut at jeg må gjøre noe med denne uvanen, så jeg har nå begynt å kutte ut de fleste forkortelser av små ord! Og skriver nå "you" hver gang istedenfor "u" i Chatten :p

 

Noen andre som har liknende uvaner i RL pga. wow? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, var ikke akkurat meg, men en kamerat av meg skulle hjem fra en fest engang, men så var det ganske sent på natten og ingen busser gikk. Da var det jo bare en ting som gjensto, hearthstone! Han leita febrilsk i lommene da han endelig forsto at det ikke fantes noen hearthstone i RL.

 

edit; ja, jeg vet, elendig forklart :(

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Nja, var ikke akkurat meg, men en kamerat av meg skulle hjem fra en fest engang, men så var det ganske sent på natten og ingen busser gikk. Da var det jo bare en ting som gjensto, hearthstone! Han leita febrilsk i lommene da han endelig forsto at det ikke fantes noen hearthstone i RL.

 

edit; ja, jeg vet, elendig forklart :(

6110899[/snapback]

 

Haha ! Genialt! :D

Flere historier? :thumbup:

Lenke til kommentar
Har spillt wow en god stund og blitt vant til måter man forkorter ord og uttrykk på.

Som f.eks

 

You = u

Wait = w8

Someone = some1

 

osv osv...

 

Nylig hendte det at jeg hadde tentamen i engelsk.

Og da jeg fikk den tilbake ble jeg overasket og fikk meg en god latter da jeg opptil flere ganger hadde brukt "u" istedenfor "you". Dette ble så klart tellende feil for karakteren og det er litt dumt, men samtidig litt morsomt  :!:

 

Har funnet ut at jeg må gjøre noe med denne uvanen, så jeg har nå begynt å kutte ut de fleste forkortelser av små ord! Og skriver nå "you" hver gang istedenfor "u" i Chatten  :p

 

Noen andre som har liknende uvaner i RL pga. wow?  :)

6110841[/snapback]

 

Jeg gjorde det samme da jeg var 10 år og spilte Runescape.

 

 

Skriver alltid med stor bokstav og uten bruk av "u" eller "w8" når jeg spiller.

Synes det blir så "fjortiss"

6110873[/snapback]

 

Da er vi to. :)

Lenke til kommentar
Jeg må ofte lete godt for å finne norske ord og uttrykk når jeg skal snakke, veldig fristende å si det på engelsk. Dette skyldes vel like så mye film, tv-serier osv som wow, menmen..

6111957[/snapback]

 

Hehe samme her, mange ting jeg ofte ikke husker hva er på norsk.. er litt frustrerende.

Lenke til kommentar
Jeg må ofte lete godt for å finne norske ord og uttrykk når jeg skal snakke, veldig fristende å si det på engelsk. Dette skyldes vel like så mye film, tv-serier osv som wow, menmen..

6111957[/snapback]

 

Hehe samme her, mange ting jeg ofte ikke husker hva er på norsk.. er litt frustrerende.

6111973[/snapback]

 

Ikke bare frustrerende, jeg syns tilogmed det er litt flaut, stolt nordmann som jeg er!

Lenke til kommentar
Jeg håner alle som bruker "plz", "u", "som1", "w8", "m8" osv i GC så det holder.

 

Noen begynner å skjønne tegninga.

6111981[/snapback]

Samme her, blir rett å slett kvalm av slikt. Men det som er mest skremmende er at det er mest folk med engelsk som morsmål som bruker disse ordene. Er iaffal slik på servern jeg spiller. :p

 

Edit: Når jeg snakker med kompiser irl blir "epix" "phat lewt" osv mye brukt hvis vi snakker om WoW.

Endret av JokuM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...