Gå til innhold

Half-Life Sagaen- bedre enn du tror!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Saga

Half-Life sagaen i seg selv (hehe, saga?) er jo veldig interessant sånn skjønnlitteraturmessig. Den tar jo opp en del temaer feks. hvordan fremtiden kan bli styrt av enerådende herskere og hvordan menneskeheten takler det.

Det har vært spekulert i om Half-life historien har nok til å lage et filmmanus basert på det.

 

Mine tanker rundt en film

Jeg vet nå ikke om en film i akkurat dette tilfellet ville vært det beste Det kan jo enten gå veldig bra som med Resident Evil filmene eller veldig dårlig som med Doom filmen. Hvis det går så langt som at det vil bli laget en film og VALVe har godkjent filmmanuset og samtykker om en film så tror jeg de vil lage den mer slik som Resident Evil filmen ble laget hvor det var god vekt på historie og ikke bare meningsløs slakting som i Doom filmen. Jeg er klar over at Resident Evil filmene også har en del svake punkter, men jeg mener dette er den beste "spill til film" filmen og oppfølgeren Apocalypse var ikke like god som den første.

 

Bok

"Raising the bar" er en fin faktabok, men jeg tror en ren fictionnovelle eller roman basert på Half-Life hadde fungert. Man har en del mer å spille på i bokform enn i en film hvor alt må være så komprimert. Det er en del spillere der ute som faktisk også leser bøker en gang i blant. Jeg tror jeg ville lest en Half-Life bok om den fantes i bokhyllene.

 

EDIT: Kluss med tags

Endret av saivert
Lenke til kommentar
The Saga

Half-Life sagaen i seg selv (hehe, saga?) er jo veldig interessant sånn skjønnlitteraturmessig. Den tar jo opp en del temaer feks. hvordan fremtiden kan bli styrt av enerådende herskere og hvordan menneskeheten takler det.

Det har vært spekulert i om Half-life historien har nok til å lage et filmmanus basert på det.

 

Mine tanker rundt en film

Jeg vet nå ikke om en film i akkurat dette tilfellet ville vært det beste Det kan jo enten gå veldig bra som med Resident Evil filmene eller veldig dårlig som med Doom filmen. Hvis det går så langt som at det vil bli laget en film og VALVe har godkjent filmmanuset og samtykker om en film så tror jeg de vil lage den mer slik som Resident Evil filmen ble laget hvor det var god vekt på historie og ikke bare meningsløs slakting som i Doom filmen. Jeg er klar over at Resident Evil filmene også har en del svake punkter, men jeg mener dette er den beste "spill til film" filmen og oppfølgeren Apocalypse var ikke like god som den første.

 

Bok

"Raising the bar" er en fin faktabok, men jeg tror en ren fictionnovelle eller roman basert på Half-Life hadde fungert. Man har en del mer å spille på i bokform enn i en film hvor alt må være så komprimert. Det er en del spillere der ute som faktisk også leser bøker en gang i blant. Jeg tror jeg ville lest en Half-Life bok om den fantes i bokhyllene.

 

EDIT: Kluss med tags

6119788[/snapback]

 

Jeg synes Resident Evil filmene kunne blitt laget på en mye bedre måte. De mislykkes i å skape den samme stemningen som vi får i spillet. Men dette er bare min mening da ;) Spill som blir film pleier å bli skuffelser. Men det er ingen hindring for et bra HL manuskript hvis forfatterene og regissøren har fokuset på rett sted.

Lenke til kommentar

Valve har snakket med Hollywood om en film flere ganger. Men Hollywood vil bare at Gordon vil forelske seg i en dame som en vanlig hollywood-film, noe Valve ikke vil. Derfor har det ikke kommet en film ennå.

 

Men håper det kommer selv. Kanskje når Half Life 3 kommer, hvem vet.

Lenke til kommentar

Oi. Nå ble jeg skikkelig forvirret her. Sammendraget av Half-Lifestoryen på siden til Half-Life Episode 1 stemmer overhodet ikke med den egentlige historien, slik jeg ser det.

 

Det står blant annet at hendelsen i Black Mesa var en ulykke, noe som er delvis feil. Slik jeg forstod det, hadde *faen, lederen til menneskeheten, husker ikke navnet, aha Breen var det* fremprovosert "ulykken" i samarbeid med Combine.

 

Noe som skurrer enda mer er den delen her:

Government forces quickly arrive to eliminate the alien threat. Unfortunately, their methodical killing spree targets every human witness as well.
I Half-Life kommer det tydlig fram at de jakter spesielt på deg, men at soldatene ikke vet hvorfor. Jeg hørte to soldater snakke sammen og dette var det de sa sånn circa:
- Hvem er denne Gordon Freeman egentlig?

*Vet ikke, men han har drept massevis av våre kamerater.

-La oss hevne oss

Når man endelig blir fanget, kan man høre at soldatene som bærer deg, snakker om hvordan de skal drepe deg. De kan ikke bare skyte han, for da vil NSA finne liket.

Så sier han ene:

Hvilket lik?
. Begge to ler en ondskapsfull latter og du blir kastet inn i en Star Wars-søppelkvern.

 

 

 

Lurer seriøs på om personen som har skrevet sammendraget ikke har noe peiling i det hele tatt. :mad:

Lenke til kommentar
Det står blant annet at hendelsen i Black Mesa var en ulykke, noe som er delvis feil. Slik jeg forstod det, hadde *faen, lederen til menneskeheten, husker ikke navnet, aha Breen var det* fremprovosert "ulykken" i samarbeid med Combine.

6159147[/snapback]

Stemmer. Men det var offisielt en ulykke... Dr. Breen var administratoren på Black Mesa, som da fikk denne steinen fra The Combine mest sannsynligvis.

 

Noe som skurrer enda mer er den delen her:
Government forces quickly arrive to eliminate the alien threat. Unfortunately, their methodical killing spree targets every human witness as well.
I Half-Life kommer det tydlig fram at de jakter spesielt på deg, men at soldatene ikke vet hvorfor. Jeg hørte to soldater snakke sammen og dette var det de sa sånn circa:
- Hvem er denne Gordon Freeman egentlig?

*Vet ikke, men han har drept massevis av våre kamerater.

-La oss hevne oss

Når man endelig blir fanget, kan man høre at soldatene som bærer deg, snakker om hvordan de skal drepe deg. De kan ikke bare skyte han, for da vil NSA finne liket.

Så sier han ene:

Hvilket lik?
. Begge to ler en ondskapsfull latter og du blir kastet inn i en Star Wars-søppelkvern.

 

 

 

Lurer seriøs på om personen som har skrevet sammendraget ikke har noe peiling i det hele tatt. :mad:

6159147[/snapback]

Grunnen til at Freeman ble jaktet på er fordi han var en av de overlevende. Alle på Black Mesa skulle drepes for å skjule det som hadde skjedd. Ingen vitner med andre ord. Soldatene fulgte bare ordre som da var propoganda for å gi de en grunn til å drepe han.

 

Det som han har skrevet er riktig, bare ikke fra alle ståsteder. Det var en fremprovosert ulykke som skulle aktivere hullet mellom verdenen til The Combine og Jorden (reasonan cascade).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

om Hollywood lager en film så blir d feil, definitivt.

de lager filmer fordi de vil se effektene som kunne vært mulig, "hvordan ville striders se ut? gravity gun i aksjon?"

det blir helt feil måte å gjør detpå. det må være story for alle penga og action er en bonus^^

 

dessuten så må vel en Half-Life ta utgangspunkt i noe annet en Gordon Freeman?

han kan ikke begynne å snakke nå..

 

det beste hadde vært en krigsfilm ala Saving Private Ryan

 

er jo en del historie å ta tak i hva Half-Life universet angår^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...