whom Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kamerat vil gjerne få inn de få HD-kanalene som er å tilby i Norge på hans 42" plasma. - Hvilke kanaler er det mulig å få inn canal-digital\viasat? - Hvilken tuner kan anbefales? - Og hvordan vil det så stå til med framtidsutsikten. Såvidt jeg vet er det mpeg2 koding, som HD nå sendes i, men vil denne måtte byttes mot mpeg4 tuner på snarlig sikt? Det finnes ingen tuner som støtter både mpeg2 og -4? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Per i dag er det vel kun Canal Digital som tilbyr HD-sendinger. Og det er vel kun 1 kanal med 3 filmer om dagen enda!? Men mange flere kanaler vil komme frem mot sommeren/høsten. Er kun en tuner hittil etter hva jeg har fått med meg så ikke mye frihet der... mpeg4 vil det bli etterhvert ja, og Canal Digital vil gi et godt tilbud til de som har mpeg2-tuner, men lønnsomt er det ikke å kjøpe mpeg2-tuner nå. Lenke til kommentar
whom Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Vel, takker for oppklarende svar. Får vel heller be ham avvente irritert Men for nyskjerrighetens skyld, hvor mye koster denne tuneren? Og hvor mye er det for Canal Digital abn.? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det siste tror jeg du helt sikkert kan finne ut på canal digitals hjemmesider. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Litt quoting fra Canal Digital. Håper dette hjelper. Hvilken komprimeringsstandard vil dere bruke?C MORE HD komprimeres i MPEG2. I løpet av 2006 vil de fleste HD-kanalene gå over til å sende i MPEG4. Nye HDTV-bokser vil også være tilgjengelige i løpet av 2006. Hvem kan få tilgang til HDTV fra Canal Digital? Alle Canal Digitals parabolkunder som abonnerer på CANAL+ eller Entertain får mulighet til å se HDTV sendingene C MORE HD. Men kanalen C MORE HD må tilleggsbestilles. Kanalen er gratis frem til 31.august 2006, og vil deretter koste 39,-/mnd. NB! I dag eksisterer det to Canal Digital godkjente HDTV-mottakere ute i markedet. Det er viktig å være oppmerksom på at dette gjelder MPEG2 standarden og ikke MPEG4 som er på inntog i markedet. HDTV-mottakere med MPEG4 vil være tilgjengelige i løpet av 2006. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man vel få inn Euro 1080 HD-1 og HD-5 via satelitt? Disse kanalene sender dog veldig lite fornuftig, så det blir mer til testing. Btw: Skal ikke fotball vm sendes i HD ? Det skal i hvert fall filmes med Hd-kamera Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man vel få inn Euro 1080 HD-1 og HD-5 via satelitt? Disse kanalene sender dog veldig lite fornuftig, så det blir mer til testing. Btw: Skal ikke fotball vm sendes i HD ? Det skal i hvert fall filmes med Hd-kamera 6143743[/snapback] Jo, det stemmer vel forresten, men ikke mye fornuftig der nei... er jo stort sett kun til demo i butikkene. Fotball-VM skal bli filmet og sendt i HD ja, men vi norske får neppe dette i hd-kvalitet, men det får mest sannsynlig svenskene. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man vel få inn Euro 1080 HD-1 og HD-5 via satelitt? Disse kanalene sender dog veldig lite fornuftig, så det blir mer til testing. Btw: Skal ikke fotball vm sendes i HD ? Det skal i hvert fall filmes med Hd-kamera 6143743[/snapback] Jo, det stemmer vel forresten, men ikke mye fornuftig der nei... er jo stort sett kun til demo i butikkene. Fotball-VM skal bli filmet og sendt i HD ja, men vi norske får neppe dette i hd-kvalitet, men det får mest sannsynlig svenskene. 6143829[/snapback] Ja, Norge er jo et u-land når det kommer til tv. Brasil har jo Hd-tv. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man vel få inn Euro 1080 HD-1 og HD-5 via satelitt? Disse kanalene sender dog veldig lite fornuftig, så det blir mer til testing. Btw: Skal ikke fotball vm sendes i HD ? Det skal i hvert fall filmes med Hd-kamera 6143743[/snapback] Jo, det stemmer vel forresten, men ikke mye fornuftig der nei... er jo stort sett kun til demo i butikkene. Fotball-VM skal bli filmet og sendt i HD ja, men vi norske får neppe dette i hd-kvalitet, men det får mest sannsynlig svenskene. 6143829[/snapback] Ja, Norge er jo et u-land når det kommer til tv. Brasil har jo Hd-tv. 6143902[/snapback] Sant det, vi sløste jo bort så mye tid på mpeg-2/mpeg-4 diskusjonen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå