Gå til innhold

Kritikk på siden jeg har lagd ønskes!

Anbefalte innlegg

Holder på med hjemmesiden til Kibneb-festivalen som holdes der jeg bor:

Kibneb-festivalen 2006

Ønsker litt kritikk og forslag til forbedringer :)

Ja, jeg vet noe er på nynorsk og annet er på bokmål, men det er det en retter som skal fikse og oversette alt til nynorsk...

Noen sider er heller ikke lastet opp enda.

EDIT: Oi F*** Den kom på feil forum ja... :lol:

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Error Line 59 column 73: there is no attribute "TARGET".

.../kibneb.no/gallery/index.php?list=1" target="_blank">Galleri

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

Hva skal jeg bruke da??

EDIT: enda en ting som jeg lurer på... Den siden likte ikke at jeg skrev border="0" Det gjorde jeg fordi bildene var linker og dermed fikk en stygg border rundt seg. Bed Border="0" fikk jeg da fjernet den linken, men det likte da altså ikke validator...

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
hmm.. synes den var litt kjedelig jeg da.. Kanskje mere farger eller noe?

6124209[/snapback]

De var ganske strenge på at utseendet skulle være pent men en smule konservativt og ikke med syke farger osv :( Hadde en mørk rød bakgrunnsfarge i starten men den passet ikke sa de... :lol:

Lenke til kommentar

I tilfeldig rekkefølge:

- unngå linker som heter "her".

- vær konsis

-- ha egne knapper/linker som heter kort og godt "forestillingsplan" og "Billettsalg ".

- vær moderat med bilder, et intetsigende bilde på 527px * 647px og som tar 178 KB tar

-- unødig tid

-- unødig skjermplass

-- er en uting når det ikke bidrar med innhold

- bilder skal ha ALT men orddeling er fortsatt en uting. Det heter "Vår egen stammeplakat".

-- hva i alle dager betyr "Vår egen stammeplakat" ? Ikke vær for kryptisk på forsiden.

- bilder kan gjerne ha en TITLE-tag. Merk at ALT er ikke det samme som TITLE, uansett hva IE måtte finne på å gjøre.

- kontrasten på bildet er slik at 2006 er knapt synlig på denne flatskjermen. Merk at CRT kan ha annen kontrast og gammaverdi enn LCD.

- nederst står det "Laget av Joakim", men linken er "#". Her er det noe galt fatt.

- topplinjemeny: en får hånd-cursor når en går over menylinjen, men en kan likevel ikke klikke på linjen slik at noe skjer. F.eks. for "Festival-program" kan en bare komme dit en er, selv om undermenyene "Årets program" og "Vår egen stamme" går dit en skulle tro.

- kart: greit nok, men jeg anbefaler i tillegg link til interaktive karttjenester som de på finn.no, maps.google.com med mer. Det er adskillig mer nyttig.

- gallerier: her kommer det brått engelsk tekst ("To website : Gallery"). Pirk, javel, men jeg vet ikke hvor finpusset du vil dette skal fremstå.

- "Hva er Kibneb-festivalen?": ja det lurte jeg på også. At dette ikke fremgår på en nettside der en har galleri fra 2001 virker ikke bra.

- jeg finner ingen søkeboks.

Lenke til kommentar
I tilfeldig rekkefølge:

- vær konsis

-- ha egne knapper/linker som heter kort og godt "forestillingsplan" og "Billettsalg ".

Kan fikse de linkene...

- vær moderat med bilder, et intetsigende bilde på 527px * 647px og som tar 178 KB tar

-- unødig tid

-- unødig skjermplass

Folka som leder Kibneb-festivalen ville had et sånn og da var det ingenting jeg kunne gjøre med det...

- bilder skal ha ALT men orddeling er fortsatt en uting. Det heter "Vår egen stammeplakat".

--  hva i alle dager betyr "Vår egen stammeplakat" ? Ikke vær for kryptisk på forsiden.

- bilder kan gjerne ha en TITLE-tag. Merk at ALT er ikke det samme som TITLE, uansett hva IE måtte finne på å gjøre.

- kontrasten på bildet er slik at 2006 er knapt synlig på denne flatskjermen. Merk at CRT kan ha annen kontrast og gammaverdi enn LCD.

Skal fiske ALT'ene. Hva er det du refererer til når du snakker om det 2006 tallet?? Logoen?

- nederst står det "Laget av Joakim", men linken er "#". Her er det noe galt fatt.

Skal fikse den senere, så snart jeg har fått lastet opp siden min :lol:

- topplinjemeny: en får hånd-cursor når en går over menylinjen, men en kan likevel ikke klikke på linjen slik at noe skjer. F.eks. for "Festival-program" kan en bare komme dit en er, selv om undermenyene "Årets program" og "Vår egen stamme" går dit en skulle tro.

Hvis du mener at selve titlene på menyene er ikke-kilkkbare men at de får en "link-peker" kan jeg fikse :)

- kart: greit nok, men jeg anbefaler i tillegg link til interaktive karttjenester som de på finn.no, maps.google.com med mer. Det er adskillig mer nyttig.

Kan sjekke det ut, men må uansett ha det kartet der, der også.

- gallerier: her kommer det brått engelsk tekst ("To website : Gallery"). Pirk, javel, men jeg vet ikke hvor finpusset du vil dette skal fremstå.

Brukte MG2 galleriet, og greier ikke å finne det PHP dokumentet hvor denne teksten står...

- "Hva er Kibneb-festivalen?": ja det lurte jeg på også. At dette ikke fremgår på en nettside der en har galleri fra 2001 virker ikke bra.

De i ledelsen har ikke bestemt seg for hvordan denne siden skal være enda...

Søkeboks for hva? Er det så mye å søke etter på denne siden da??

Så bra at en kan skylde på ledelsen for kibneb-festivalen, slik at jeg kan slippe å ta hele støyten :lol:

Lenke til kommentar
I tilfeldig rekkefølge:

- vær konsis

Kan fikse de linkene...

Fint. Si fra når det er oppdatert, så kan jeg ta en runde til.

-- unødig tid

-- unødig skjermplass

Folka som leder Kibneb-festivalen ville had et sånn og da var det ingenting jeg kunne gjøre med det...

Vriene kunder er et kjent problem, en bør i alle fall gjøre dem oppmerksom (og derved ansvarlig) for deres egne feil.

-- hva i alle dager betyr "Vår egen stammeplakat" ? Ikke vær for kryptisk på forsiden.

Skal fiske ALT'ene. Hva er det du refererer til når du snakker om det 2006 tallet?? Logoen?

Jeg mente plakaten på forsiden, helt nederst står det såvidt leselig "2006".

Skal fikse den senere, så snart jeg har fått lastet opp siden min :lol:

Anbefaler å fjerne hyperlinken i mellomtiden.

Hvis du mener at selve titlene på menyene er ikke-kilkkbare men at de får en "link-peker" kan jeg fikse :)

Det er greit. Eventuelt kan en legge egen meny under med videre pekere ti undermenyene, ofte greit for de men enkle browsere, avslått JavaScript, ren tekstleser (lynx, links), folk med egne lesere for svaksynte med mye, mye mer.

Kan sjekke det ut, men må uansett ha det kartet der, der også.

Ja, jeg mente i tillegg, ikke at du skulle fjerne kartene du hadde.

Brukte MG2 galleriet, og greier ikke å finne det PHP dokumentet hvor denne teksten står...

OK.

De i ledelsen har ikke bestemt seg for hvordan denne siden skal være enda...

En bør vurdere om det er bedre å fjerne linker i mellomtiden, døde linker og "under construction"-type sider virker uferdige.

Søkeboks for hva? Er det så mye å søke etter på denne siden da??

Ikke ennå, men søkebokser er etterhvert blitt noe en er vant ti at skal være med p ået komplett nettsted. Igjen er det dette med finpussen.

Så bra at en kan skylde på ledelsen for kibneb-festivalen, slik at jeg kan slippe å ta hele støyten :lol:

6134152[/snapback]

Vel, jeg ønsket å komme med konstruktive komentarer, håper det ikke ble oppfattet som nedsabling (selv om det ble endel punkter tilslutt).

Jeg fikk tag-havari. ser ikke i farten hvor det klikket...

Lenke til kommentar

:lol:

Det går så fint så! Alltid fint med kritikk :)

Ledelsen i Kibneb er litt vriene ja...

Fikk en mail her om dagen om at de ville ha en "freshere" font og så kom de med forslag til en. Prøvde om og om igjen å fortelle de om internett og spesielle fonter som ikke er standar på datamaskiner. Så sa hun som jeg sikk fonten av at den var da standard!

Så viste det seg til slutt at hun hadde macintosh!

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...