Hayer Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei Jeg skal lese inn .rar , .zip og ja alle forskjellig formater i tekst. Problemet er når jeg velger noe som ikke er .txt kommer det en feil melding. Er det mulig å få til dette? plz kom me noe kode viss det går! Skal åpne et bilde som tekst og lagre det i en tekstboks/label. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Du bør fortrinnsvis ikke benytte For Input når du leser datafiler som ikke bare inneholder vanliger karakterer. Da er det best om du benytter For Binary: Public Sub SaveFile(Path As String, Data As String) Dim Free As Long ' Just kill it if it already exists If Dir(Path) <> "" Then Kill Path End If ' Get a free socket Free = FreeFile ' Write the data to the file Open Path For Binary Access Write Lock Write As #Free Put #Free, , Data Close #Free End Sub Public Function LoadFile(Path As String) As String Dim Free As Long, Buff As String ' Check the existence of the file If Dir(Path) = "" Then ' If the file dosen't already exist, don't try to read from it Exit Function End If ' Get a free handle Free = FreeFile ' Open file Open Path For Binary Access Read Lock Write As #Free ' Allocate buffer according to the lenght of the file Buff = Space(LOF(Free)) ' Load data into the buffer Get #Free, , Buff Close #Free ' Return the buffer LoadFile = Buff End Function For øvrig hadde det vært en fordel om du kunne ha spesifisert feilmeldingen du får. Da er det mye lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Får feil meldingen Run-time error '62': Input past end of file Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 For hvilken prosedyre og fil var dette? Jeg greier dessverre ikke å reprodusere feilmeldingen. Kan det tenkes at filen du åpner/dataene du skriver er korrupte? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 nei får dette når jeg har en tekstboks til filbanen og en kommandoknapp med koden tidliggere å åpner et bilde... Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 hvor setter jeg forresten inn kode delen din aadnk? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 hvor setter jeg forresten inn kode delen din aadnk? 6113898[/snapback] F.eks. i koden til hovedformen du har dine knapper og tekstbokser (etter alle deklarasjoner). Nei, virkelig en besynderlig feilmelding. Du kunne vel ikke langt ut hele kildekoden til prosjektet? Ellers er det ikke så mye jeg kan gjøre, er jeg redd. Dersom du har limt inn hele koden min uendret og benytter det korrekt (LoadFile(DinFil)), burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 oki... Hvordan gjør jeg det? Koden min: Private Sub cmdBrowse_Click() cdBrowsFile.ShowOpen End Sub Private Sub cmdSend_Click() Dim a, b, c As String a = txtPathSend Open a For Input As #1 Input #1, b Label1 = b Close 1 End Sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Vel, som jeg allerede har forsøkt å forklare ... du må anvende koden jeg gav deg. Hvorfor sa du ikke at det var DIN kode du fikk feilmelding til, og ikke min? I hvert fall, det blir muligens lettere å forklare det hele ved å legge inn koden i et prosjekt: OpenSave.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå