Gå til innhold

Ny skjerm i tillegg til eksisterende..

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en MSI 651 og en Medion MD 7212.

Saken er at jeg vil ha en skjerm til. Jeg spiller ikke, så jeg er ikke kresen, jeg må kunne ha maks informasjon samtidig.

Spørsmålet er hvordan jeg skal gå fram?

Så en billigbillig 17" skjerm på Komplett, er dette "grett nok"?

Uansett, hvordan gjør jeg det i forhold til skjermkort? Jeg har PCI-inngang, kjøper jeg et nytt kort med to utganger eller kjøper jeg et med en utgang som samarbeider med det integrerte? Noen som har noen tips hos Komplett ettersom jeg liker å handle der?

På forhånd takk.

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke stiller krav til ytelse på skjermkortet ville jeg hvertfall hatt et krav at det er vifteløst skjermkort! Også er det jo en fordel med dual-DVI da, og bare bruke DVI->VGA-overgang dersom du har VGA-inngang på skjermen(e) din(e). :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
XFX FX5200

Noen som kan bekrefte om jeg kan bruke dette til to dataskjermer og ikke til en tv-skjerm og en dataskjerm? Ser at det er en Vga-utgang og en TV-utgang.

6198822[/snapback]

Det er ikke utgang til to dataskjermer på den nei, men til en dataskjerm og en TV som du nevnte

Lenke til kommentar

Uten å si det helt sikkert vil jeg nok tro at dette fort vil medføre en maskinvarekonflikt, og dermed fungere heller dårlig.

Såvidt jeg kan se er det AGP på hovedkortet på maskinen, og du bør derfor heller finne et kort til dette fremfor PCI.

Et utvalg vifteløse skjermkort til dette finnes her.

Når du sjekker detaljene for skjermkortet må du passe på at det enten er 1xDVI og 1xD-Sub (vga), eller 2xDVI for å kunne bruke to dataskjermer.

Når det gjelder spørsmålet av hva som er best av DVI og D-sub, er svaret definitivt DVI, men til ditt formål spiller neppe dette stor rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...