Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart av XP

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et meget stort problem med en pc. Jeg startet opp pcen, og det ser ut som den skal starte opp, jeg får opp loadingscreenen til XP, men så slår den over til en bluescreen med en feilmelding som låter som følgende:

Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Hvis det er førse gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du maskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt gjør du følgende:

Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig innstallert.

Hvis dette er en ny innstallering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om Windows oppdateringer du kan trenge.

Hvis problemene fortsetter, deativerer du eller fjerner nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-millealternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkerhetsmodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt., trykker du F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkerhets modus.

Teknisk informasjon:

***stop: 0x0000000ED (0x8202508, 0xc0000185, 0x00000000, 0x00000000)

Ok, tenkte jeg og smalt inn Windows cden under oppstart. men da jeg skulle formatere, ojsann.. her var det jo ingen disker å finne. Heller ikke i MS DOS finner jeg ikke C:\Windows. Jeg har prøvd å starte opp maskinen med alle mulige oppstartsalternativer. Jeg har også fjernet biosbatteriet. Men fremdelse får jeg samme resultat.

men siden jeg får opp XP loading screenen, finner vell pcen disken? Men hvorfor finner den ikke disken under oppstart med cd?

er det noen som kan hjelpe meg? Jeg skal starte opp pcen i morra ved å kjøre en disk som jeg veit funker som master og denne trøblete disken som slave, for å se om jeg finner den i Windows. But still, er det noen som kan hjelpe meg? eller må jeg ta en tur innom www.komplett.no :!:

er en SATA disk

MVH

Ole

Endret av Zar09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay? åssen skal jeg kunne legge inn en driver på en disk som pcen ikke finner eller klarer å starte opp xp  :(

6110317[/snapback]

Du må nok bruke en annen pc og legge driveren på en diskett, som under innstallasjonen av Windows, om du har SATA-disk.
Lenke til kommentar
Okay? åssen skal jeg kunne legge inn en driver på en disk som pcen ikke finner eller klarer å starte opp xp  :(

6110317[/snapback]

Du må nok bruke en annen pc og legge driveren på en diskett, som under innstallasjonen av Windows, om du har SATA-disk.

6110381[/snapback]

Jaha? Hørt rykter om F6 under installasjon også.. men det funka heller ikke.. Og når under installasjonen skal evt denne cden/disketten settes inn? Finner den og starter opp driveren selv? hvor finner jeg driveren?

Lenke til kommentar

Jeg har innstallert Windows på SATA disker flere ganger, uten problemer, og har aldri mått innstallere noen driver.

Dette har vært både på helt nye disker, og disker som har vært brukt tidligere....

EDIT: Leif var her

Endret av Pixi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...