Balboa Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Noen som kan beskrive hvordan man kobler nettverkskablen i en enkel utnepåliggende nettverks kontakt RJ45 fra Biltema? Nettverks ledningen er tenkt å gå fra en router og ned i en kjeller slik at jeg kan koble opp en pc i kontakten. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 skjønte ikke helt spørsmålet... men denne kan kanskje være til hjelp? Denne! Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Eller verktøyet du lurer på? Til veggkontakt trenger du et Kroneverktøy. Til pluggen trenger du en spesialtang. Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Skal du ha en plugg og en kontakt på samme ledning? Det er bare å koble "likt" i begge ender.. Altså 12345678 på samme sted... Når du kobler i kontakten trenger du ikke noe mer en et skruejern (vist det er slik jeg bruker), det er ikke bra for kontakten og det bør benyttes en egen tang for å klemme ledningene på plass.. Ellers skal det brukes en annen tang for pluggen for å klemme pinnene inn på ledningene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Det er ikke "bare å koble likt" (uten å følge fargestandardene). Det fungerer fint opp til en viss avstand, så begynner den elektriske støyen (cross-talk?) å knerte signalene, som igjen fører til pakketap/ustabilitet, eller i værste fall; ingen forbindelse. Kvaliteten på kabelen har forørig mye å si på hvor langt man kan koble på denne måten. Du bør følge en av fargekodene/standardene, enten 568A, eller 568B. Dette forhindrer/utgjevner støy, og gjør at du kan strekke en kabel på 90-100+ meter uten problemer. Sjekk forøvrig ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474476&hl= Endret 15. mai 2006 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det var derfor jeg skrev: "likt" Lenke til kommentar
Balboa Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Trenger bare et koblingskjema som viser hvordan jeg skal koble ledningene i den utenpåliggende nettverks kontakten som er montert på veggen. Har verktøy for dette fra før, men trenger en beskrivelse på dette Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvordan lage en tp kabel for ethernet nettverk http://www.safenet.no/article/articleview/347/1/4/ Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 I kontakten skal det være nummerert.. Du kobler det slik som det står i linken oppfor med de fargene på det nummeret osv. Så kobler du de samme fargene på de samme nummerene i kontakten.. Er det virkelig så vanskelig!? Lenke til kommentar
MSc Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvis det er veggboksen til Biltema du sikter til, så se her:Biltema veggboks. Her har jeg i svar litt ned forklart hvordan denne skal kobles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå