erikstein Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har da endelig fått meg optisk trådløs mus og tastatur (hurra for meg). Er logitech Desktop Optical (sort og sølv greine). Mitt forrige trådløse oppsett var jo en vanlig "ball" mus. som ikke var usb. Syntes musa er litt "treig" til å starte opp. Hvis jeg f.eks spiller wc3 så tar det noen ms før den er oppe og går. Noe jeg kan gjøre? eller er det bare sånn? Kjører forøvrig mus&tastatur på Ps2 portene for øyeblikket. Har installert siste software/drivere til produktene. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Dersom du har et relativt nytt HK er det vel best/enklest å bruke USB. Rent ytelsesmessig er det vel ikke den store forskjellen, tastatur/mus er vel ikke noe som krever gigantisk ytelse heller da. Drivere fra logitech er dessuten noe dritt stort sett. Hardwaren deres er bra, har selv tråløst tastatur og optisk trådløs mus og er fornøyd med det, men med standard winXP drivere. Driverne for tastaturet trenger du vel kanskje til tilleggsknappene på det, men prøv å styre unna dem for musen. Men du har kanskje allerede innstallert? I tilfelle vil du finne ut hvorfor "ingen" bruker logitech sine drivere ganske kjapt, noe som kanskje er like greit. Kanskje de funker OK for ditt bruk, men de har en tendens til å forårsake problemer. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Tror at USB er litt raskere... så viss du har muligheten til å bruke USB ville jeg brukt den Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 USB har større båndbredde, og har derfor en større oppdateringsfrekvens. Som igjen betyr at USB er mer presist. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 standard ps2-rate ligger på 80hz (i win98 iallefall), mens USB ligger på 210. Du merker kjempeforskjell på de to. Blir en helt annen flyt med usb. (ellers finnes det programer som "overklokker" ps2-porten) Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Usb porten har riktignok høyere oppdateringshastighet, men det hjelper ikke sålenge musa uansett ikke sender ut signaler raskere. Fikk ikke med meg hvilket merke du brukte, men ta en titt i manualen for å se om det er vits i å bruke usbporten. ps/2 bruker mye mindre resurser enn usb, slik at en reduserer den klassiske "laggingen" en kan oppleve når en kjører systemet hardt. I dokumentasjonen på logitech musa mi står det spesifisert at de anbefaler ps/2, og bare bruke usb hvis ikke annet er tilgjengelig (eks. bærbar pc) [ Denne Melding var redigert av: frankpettersen på 2002-10-06 05:10 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Putta den i USB porten idag..blei mye bedre faktisk. Raskere respons osv. Håper maskina mi er kraftig nok, slik at den ikke lagger da..hehe Tror usb er bedre på musa. Jeg har nemlig også hørt at den er "raskere" og gir dermed bedre oppdateringsfrekvens. Om det stemmer har jeg aldri fått bekrefta. Men det virker jo logisk Lenke til kommentar
aschj Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Satte min Intellimouse Explorer 3.0 i PS2-porten en gang bare for å teste. Ble ingen forskjell. Det er dog mulig at det blir forkjell på logitech-musen som har større oppløsning enn standard. Intellimouse bare oppdaterer mye fortere. Jeg er en hardcore CS-gamer så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå