Gå til innhold

Amobil.no: Mobil versjon av amobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men i følge amobils test av mobil-browsere skal visst amobil.no gå fint an å leses i Opera Mini :)

6139204[/snapback]

Det kan jeg bekrefte. :)

Kan jo si som i den andre tråden om dette at jeg ikke ser noe poeng i wap-side når wap uansett er helt jævlig. Bedre å heller oppfordre til bruk at ekte nettlesere som feks Opera Mini. Opera selv har jo hele veien vært motstandere av wap-sider siden de mener man heller bør lage ekte nettlesere til mobile enheter så de ikke blir begrenset til å kun kunne lese sider til innholdsleverandører og andre pengesluk.

Derfor, ha én Amobil-side. :)

Lenke til kommentar
Men i følge amobils test av mobil-browsere skal visst amobil.no gå fint an å leses i Opera Mini :)

6139204[/snapback]

Det kan jeg bekrefte. :)

Kan jo si som i den andre tråden om dette at jeg ikke ser noe poeng i wap-side når wap uansett er helt jævlig. Bedre å heller oppfordre til bruk at ekte nettlesere som feks Opera Mini. Opera selv har jo hele veien vært motstandere av wap-sider siden de mener man heller bør lage ekte nettlesere til mobile enheter så de ikke blir begrenset til å kun kunne lese sider til innholdsleverandører og andre pengesluk.

Derfor, ha én Amobil-side. :)

6139260[/snapback]

Men betyr ikke det en rundt 1 mb nedlastet isteden for noen få kb? Det burde jo bety noe for en nettside om mobiler. Datatrafikk overgsm/3G er jo dyrt i Norge...

Lenke til kommentar
Men betyr ikke det en rundt 1 mb nedlastet isteden for noen få kb? Det burde jo bety noe for en nettside om mobiler. Datatrafikk overgsm/3G er jo dyrt i Norge...

6142709[/snapback]

Veldig relativt. Leser du VG på telefonen blir det uansett jævlig (leser selv Morgenbladet og Dagsavisen, og da i papirformat). Skulle du heller lese Amobil blir saken en helt annet. Opera Mini gjør nemlig komprimering av siden på en ekstern server før alt sendes til deg og du sparer mye på akkurat dette.

When surfing with Opera Mini, Web pages are optimized and compressed before being sent to your phone. This means that even though your mobile provider may charge you for the data which is transferred to your phone, the amount of data transferred is significantly less than it would normally be, making mobile surfing cheaper.
Lenke til kommentar

På den andre siden bør brukere kunne surfe Amobil uten Opera Mini, og uten å måtte laste ned 1 mb hver gang (vet ikke hvor stor amobil.no er, 1 mb sagt tidligere i tråden).

Foreslo at amobil skulle lage en form for mobil side for en stund siden, og synes det er flaut at de enda ikke har det. Nå, med dagens browsere og 3G, blir behovet mindre, men synes fortsatt de burde laget en slik versjon i utgangspunktet.

Amobil er en side om mobiler, og bør derfor være en av markedets beste på å tilby sine artikler og annet over mobil, ikke være bak de fleste andre på dette området.

Føler og det blir feil å bruke VG, Dagbladet osv som eksempler, da alle disse har mobile utgaver.

edit: om det er en wap-side på wap.amobil.no som en under sier har jeg bajset på leggen med kritikken her :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Jeg har en D600 med Opera Mini... Jeg skrev inn wap.amobil.no og da fikk jeg opp siden. var ikke noe problemer der!

6149628[/snapback]

Sikker på at du ikke skrev i www? På wap.amobil.no finner jeg "Hardware.no - Siden du forespurte eksisterer ikke lenger eller har blitt flyttet." På www.amobil.no har du derimot en flott side. ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...