Gå til innhold

PCI Express skjermkort hvem?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et skjermkort som skal funke vanvittig bra på spill!! er en gaming dude så tar et bra et men jeg vet ikke hva som er best for tia... :blush:

Så da kommer jeg til poenget.. kan noen finne et skjermkort fra komplett som er pci express og tar de fleste spill... vil helst ikke gå over 4500,-

Takker for svar! ;)

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lukter veldig nVidia favorisering av den siden med benchmarks. Og beleilig nok er ikke storebror 7900GTX testet...

Når 7800GT slår x1800xt 512mb, er det ikke så rart at 7900GT slår x1900xt.

Det 7900GT kortet er verdt hver eneste krone, og hvis du klokker det skikkelig, og er litt heldig, er det mulig å få ytelse oppimot x1900xt. Men da kan du jo også klokke x1900xt litt...

Men hvis du kan gå opp litt i pris, er x1900xt ett veldig godt skjermkort. Att dette kortet koster 1000kr. mindre enn x1900xtx, som er det beste skjermkortet du får tak i, og 800kr mindre enn 7900GTX vitner om stor overprising av toppmodellene. Det er bare 25mhz på GPUen som skiller dette og x1900xtx, nesten ikke merkbart, og det kan klokkes lett.

Det er 1000kr. forskjell på x1900xt og 7900GT kortet. Men også en god del forskjell i ytelse. Serlig hvis du skal bruke mye AA/AF. Jeg tør vel si at forskjellen er verdt det, spesielt hvis budsjettet var 4500kr. Men 7900GT er også ett veldig godt kjøp.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
som er pci express og tar de fleste spill... vil helst ikke gå over 4500,-

Bare for å ha nevnt det: Et kort til ca. 1000+ (f.eks. 7600gt) "tar" de fleste spill.

Alt du bruker over det gir det mindre og mindre valuta for pengene.

Dette er ingen vinn/vinn situasjon.

Men for all del, bruk de ekstra pengene på slikt istedenfor f.eks. sultne barn i Afrika.

Lenke til kommentar
som er pci express og tar de fleste spill... vil helst ikke gå over 4500,-

Bare for å ha nevnt det: Et kort til ca. 1000+ (f.eks. 7600gt) "tar" de fleste spill.

Alt du bruker over det gir det mindre og mindre valuta for pengene.

Dette er ingen vinn/vinn situasjon.

Men for all del, bruk de ekstra pengene på slikt istedenfor f.eks. sultne barn i Afrika.

6110270[/snapback]

Word!

Lenke til kommentar
Kanskje du burde se HER også, før du spurte.  :roll:

6109946[/snapback]

Det heter Hvilket skjermkort. Ikke hvem skjermkort.

6109961[/snapback]

Det var da noen som skjønte hva han mente. :p

Ingen er perfekt. :innocent:

6110024[/snapback]

Nei, men ALLE burde høre feilen der. Unnskyld meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...