Gå til innhold

Hello med mobil IP-telefoni

Anbefalte innlegg

Nå har selskapet Hello lansert mobil IP-telefoni via WLAN soner om du har en mobil med Windows Mobile på. De sier det skal være enkelt, men tror ikke det er så enkelt som de skal ha det til. Grunnen er at de forskjellige trådløse soner har forskjellige måter å logge seg på på, og det kan være ganske tungvint å begynne med før du starter en samtale. Det er vel kun på åpene trådløse nett det går helt automatisk. Ser også utfordringen med å få inn WEP/WPA kodene om nettet er sikret. Men største bekymringen min er måten en logger seg på på. Det er ofte gjort via et web-basert grensesnitt, noe som må si at du må opp med nettleseren og taste inn (i beste fall) en kode, eller navn og adresse, evt. annen måte å betale på. Det er veldi få i norge som gir bort gratis WLAN tilgang (bortsett fra private som ikke har sikret nettene sine).

Noen synspunkter folkens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har selskapet Hello lansert mobil IP-telefoni via WLAN soner om du har en mobil med Windows Mobile på. De sier det skal være enkelt, men tror ikke det er så enkelt som de skal ha det til. Grunnen er at de forskjellige trådløse soner har forskjellige måter å logge seg på på, og det kan være ganske tungvint å begynne med før du starter en samtale. Det er vel kun på åpene trådløse nett det går helt automatisk. Ser også utfordringen med å få inn WEP/WPA kodene om nettet er sikret. Men største bekymringen min er måten en logger seg på på. Det er ofte gjort via et web-basert grensesnitt, noe som må si at du må opp med nettleseren og taste inn (i beste fall) en kode, eller navn og adresse, evt. annen måte å betale på. Det er veldi få i norge som gir bort gratis WLAN tilgang (bortsett fra private som ikke har sikret nettene sine).

Noen synspunkter folkens?

6109651[/snapback]

I følge en reportasje i dagens VG blir det i tillegg dyrt.

Etableringsgebyr på 449 kroner og en månedsavgift på 145 kroner synes jeg virker mye.

Lenke til kommentar

:dribble::dribble: dette er jo bare humbug. mindre enn 20 % ringer til fast telefon. Dette er i tillegg synkende. Hehe. Men han skal ha for at han får PR. Kommer sikkert til å lure mange. Med mnd avgift på 145 vil de tjene myyyye spenn. 89 øre til mobil er jo laaaangt ned på listen

skal jeg starte firma noen gang skal jeg ta med meg nalbant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...