D3nnis Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er ikke kristen her altså. Men UnderOath er kristen band,er ikke sikker på om det er no black metal, menne dem er geniale for det dem har mange bra låter som jeg digger helt vilt... Anbefaler dem på det sterkeste....! Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er ikke det at kristne ikke kan lage god musikk, men de kan ikke lage black metal. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Burzum, Enslaved, Satyricon og Arcturus. Synes det er rart at så få nevner Burzum; jeg mener det muligens er det beste som noen gang har kommet fra Norge. Varg's høyreekstremisme skremmer kanskje noen vekk. Endret 17. mai 2006 av Monster Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ikke vet jeg. Jeg vet bare at Burzum er noe av det beste innenfor black metal forsatt, og det sier jo sitt. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Old Mans Child og Susperia ! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hoho, nå skal Nyhus igjen belære folk. 6118561[/snapback] Hoho, nå skal amd_gnom igjen belære folk. Og nei, det er musikken og musikkstilen som bestemmer om bandene er black metal. Ikke om de gurgler "hail satan" med hes stemme, mens de tygger sauetestikler. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Windir Emperor Ulver Burzum Bathory Enslaved Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Haha Nyhus, er ikke Venom black metal da? Black Metal er satanistisk musikk, sånn er det bare min gode venn... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hoho, nå skal Nyhus igjen belære folk. 6118561[/snapback] Hoho, nå skal amd_gnom igjen belære folk. Og nei, det er musikken og musikkstilen som bestemmer om bandene er black metal. Ikke om de gurgler "hail satan" med hes stemme, mens de tygger sauetestikler. 6129370[/snapback] Jeg kaster meg med på denne. Black Metal er jo en musikksjanger og ikke et image. Endret 18. mai 2006 av qweac Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Haha Nyhus, er ikke Venom black metal da? Black Metal er satanistisk musikk, sånn er det bare min gode venn... 6129841[/snapback] Jeg har sagt det før og sier det igjen: Black metal er ikke nødvendigvis satanistisk og satanistisk musikk er ikke nødvendigvis black metal. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Satanistisk musikk er ikke nødvendigvis black metal, men black metal er satanistisk. Man kan godt spille musikk som ligger i samme lydbildet som black metal, men man spiller bare ekstrem metall hvis man ikke har en satanistisk mening. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Var ikke dette tema'et oppe i en annen tråd for litt siden? zzzz, mongo tema. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Satanistisk musikk er ikke nødvendigvis black metal, men black metal er satanistisk. Man kan godt spille musikk som ligger i samme lydbildet som black metal, men man spiller bare ekstrem metall hvis man ikke har en satanistisk mening. 6130098[/snapback] Sier du at f.eks Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk eller Keep of Kalessin - Armada ikke er black metal? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Har det antikristne/satanistiske tekster? Hvis ikke vil jeg påstå at det er ekstrem metall Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Black metal defineres ikke som "mørk og dyster metall med skrikevokal" Bruken av begrepet "black metal" forutsetter at musikken i sin helhet er antikristelig. Sataniske tekster er ikke must, men temaer som naturmystikk og krig faller naturlig inn i black metal siden disse tingene står i sterk kontrast til det kristelige. Black metal er bygd opp rundt det antikristelige og dermed blir det bare patetisk når enkelte lager "kristen black metal", "unblack metal", "white metal" eller hva pokker de kaller det. Uansett; black metal er det ikke. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Det går ikke an å lage en sang med en kristelig sang eller liknende og kalle det black Metal, da er det ikke black metal. Men det er vel derfor black metal slik det begynte ikke har noe særlig lang levetid. Det er veldig strenge regler for hva som kan gjøres før det ikke er black metal lenger, og da blir det vanskelig å lage noe nytt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hører ikke på black metal, men vis jeg skal ramse opp noen som jeg liker som har litt black i seg, må det være Ram-zet og Opeth. Trash/Death metal ftw Endret 18. mai 2006 av mushi Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hører ikke på black metal, men vis jeg skal ramse opp noen som jeg liker som har litt black i seg, må det være Ram-zet og Opeth.Trash/Death metal ftw 6130799[/snapback] ahha Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Vel, da har vi helt klart Satyricon på toppen. Deretter følger noen flere band, i litt blandet rekkefølge. Immortal Enslaved Keep Of Kalessin Mayhem 1349 Darkthrone Gorgoroth Ulver Tidlig Dimmu, (og Dimmu generelt, selv om jeg anser f.eks det nyeste albumet som mer kommersiell symfonisk metall) Endret 19. mai 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Er trøtt no og gidder ikkje å skrive så mykje, men here it goes: Alle er dumme unntatt Glintevennen, for han er tøff og han har rett. Btw: \m/ -=!MaNoWaR!=- \m/ Endret 18. mai 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå