Gå til innhold

hva er dine favoritt black metal band?

nisse777

Anbefalte innlegg

Er ikke kristen her altså.

Men UnderOath er kristen band,er ikke sikker på om det er no black metal, menne dem er geniale for det :D dem har mange bra låter som jeg digger helt vilt...

Anbefaler dem på det sterkeste....!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burzum, Enslaved, Satyricon og Arcturus.

Synes det er rart at så få nevner Burzum; jeg mener det muligens er det beste som noen gang har kommet fra Norge. Varg's høyreekstremisme skremmer kanskje noen vekk.

Endret av Monster
Lenke til kommentar
Hoho, nå skal Nyhus igjen belære folk.

6118561[/snapback]

Hoho, nå skal amd_gnom igjen belære folk.

Og nei, det er musikken og musikkstilen som bestemmer om bandene er black metal. Ikke om de gurgler "hail satan" med hes stemme, mens de tygger sauetestikler.

Lenke til kommentar
Hoho, nå skal Nyhus igjen belære folk.

6118561[/snapback]

Hoho, nå skal amd_gnom igjen belære folk.

Og nei, det er musikken og musikkstilen som bestemmer om bandene er black metal. Ikke om de gurgler "hail satan" med hes stemme, mens de tygger sauetestikler.

6129370[/snapback]

Jeg kaster meg med på denne. Black Metal er jo en musikksjanger og ikke et image.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Haha Nyhus, er ikke Venom black metal da? :) Black Metal er satanistisk musikk, sånn er det bare min gode venn...

6129841[/snapback]

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Black metal er ikke nødvendigvis satanistisk og satanistisk musikk er ikke nødvendigvis black metal.

Lenke til kommentar
Satanistisk musikk er ikke nødvendigvis black metal, men black metal er satanistisk. Man kan godt spille musikk som ligger i samme lydbildet som black metal, men man spiller bare ekstrem metall hvis man ikke har en satanistisk mening.

6130098[/snapback]

Sier du at f.eks Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk eller Keep of Kalessin - Armada ikke er black metal?

Lenke til kommentar

Black metal defineres ikke som "mørk og dyster metall med skrikevokal" Bruken av begrepet "black metal" forutsetter at musikken i sin helhet er antikristelig.

Sataniske tekster er ikke must, men temaer som naturmystikk og krig faller naturlig inn i black metal siden disse tingene står i sterk kontrast til det kristelige. Black metal er bygd opp rundt det antikristelige og dermed blir det bare patetisk når enkelte lager "kristen black metal", "unblack metal", "white metal" eller hva pokker de kaller det. Uansett; black metal er det ikke.

Lenke til kommentar

Det går ikke an å lage en sang med en kristelig sang eller liknende og kalle det black Metal, da er det ikke black metal. Men det er vel derfor black metal slik det begynte ikke har noe særlig lang levetid. Det er veldig strenge regler for hva som kan gjøres før det ikke er black metal lenger, og da blir det vanskelig å lage noe nytt.

Lenke til kommentar

Vel, da har vi helt klart Satyricon på toppen. Deretter følger noen flere band, i litt blandet rekkefølge.

Immortal

Enslaved

Keep Of Kalessin

Mayhem

1349

Darkthrone

Gorgoroth

Ulver

Tidlig Dimmu, (og Dimmu generelt, selv om jeg anser f.eks det nyeste albumet som mer kommersiell symfonisk metall)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...