nisse777 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) mine er Dimmu Borgir Satyricon 1349 Graveworm susperia taake zyklon Carphatian Forest et annet band som bør nevnes er Svartpest, som du finner her: http://www.uhort.no/artist/svartpest og innenfor andre metal sjangre: hypocrisy Cradle Of Filth Circle of Dead Children Children og Bodom Krabathor the agony scene Endret 16. mai 2006 av nisse777 Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Cradle er ikke black, og det kan vel strengt tatt også diskuteres om Dimmu Borgir er det :\ Mine favoritter innen black metal: 1349 Tsjuder Emperor Gehenna Darkthrone Enslaved (strengt tatt viking, men la gå) Satyricon (gammel) Mayhem (gammel) Kvist Behexen Ofermod Keep Of Kalessin Disiplin Ulver Edit: Nyhus minte meg på Borknagar, Immortal og Ragnarok. Endret 15. mai 2006 av henrikmain Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Absolutt favoritten er nok Old Mans Child. Andre(I alfabetisk rekkefølge? ^^) Anorexia Nervosa Bathory Borknagar Burzum Carpathian Forest Cradle of Filth Dark Funeral Dark Throne Deathspell Omega Dimmu Borgir Emperor Enslaved Gorgoroth Graveworm Immortal Khold Keep Of Kalessin Marduk Mayhem Naglfar Nattefrost Ragnarok Rotting Christ Satyricon Shining Taake Troll Ulver Vreid Windir 1349 Og ta disse med en klype salt. Ikke alle er 100% black, men de har elementer fra black alle sammen. Endret 15. mai 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 mine er the agony scene 6109515[/snapback] Siden når ble Metalcore black metal? Når det gjelder mine favoritt black metal band, så er jeg ikke så altfor glad i BM, men elsker Bergtatt, så Ulver må nevnes. Cryptic Wintermoon liker jeg også. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 e-he: 1349 Ancient rites Ancient Arturus absu absurd alghazanth bathory beherit burzum capathian forest dark funeral darkthrone dimmu borgir emperor Frozen Shadows funeral mist gehenna goatwhore gorgoroth graveland grimfist hades / hades almighty helheim ildjarn immortal isengard kampfar koldbrann marduk mayhem morgul old man's Child rangnarok sacramentum satyricon skepticism summoning swordmaster taake / Thule tidfall tsjuder ulver vreid watain windir zyklon-b åsgard Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Carphatian Forest Darkthrone Baptism Horna Satanic Warmaster Deathspell Omega Xasthur Leviathan ..... Det er vell disse det går mest i nå om dagen, kan vell remse opp en god del til men vet hvor kjedelig det er å lese opp. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Den definitive favoritten er Emperor, elsker alt de har gjort, fra Wrath of the Tyrant til Prometheus. Eller ser listen slik ut (alfabetisk): Abigor Anorexia Nervosa Bathory Borknagar Burzum Dark Funeral Darkthrone Dawn Dimmu Borgir Drudkh Emperor Fortress of Grief Gorgoroth Immortal Kampfar Keep of Kalessin (nyere) Limbonic Art Ljå Luna Ad Noctum Mayhem (eldre) Obsidian Gate Satyricon Silencer Taake Ulver Windir Xasthur Zyklon-B Har da også inkludert symfonisk black metal som jeg mener er en slags retning innen black metal. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Den definitive favoritten er Emperor, elsker alt de har gjort, fra Wrath of the Tyrant til Prometheus. Eller ser listen slik ut (alfabetisk): Keep of Kalessin (nyere) Har da også inkludert symfonisk black metal som jeg mener er en slags retning innen black metal. 6110896[/snapback] Har du hørt gamle ep'en til KoK? Det er jo en av tidenes norske blackmetal utgivelse. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det får vel bli Ulver, ettersom jeg ikke har hørt så mange andre (Noe Dødheimgaard og slikt). Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Burzum Emperor Dimmu Satyricon Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Anaal Nathrakh Deathspell Omega Horna Judas Iscariot Kaosritual Mütiilation Nyktalgia Taake Thorns Watain +++ Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 -=Metallica=- ingen andre enn MetallicA. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Darkened Nocturn Slaughtercult er dritfett! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 -=Metallica=- ingen andre enn MetallicA. 6111569[/snapback] Metallica er så tr00 innenfor BM at de kalte et album for "The Black Album". Overgår alt =D Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Er Metallica svartmetall da? Trodde ikke det Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Metallica er vel mer heavy metal det... ---------------------------------------- Får vel si mine favortitter da:D Susperia Amon Amarth Vomitory Dark Funeral Dimmu Borgir Enslaved Gorgoroth Immortal Mayhem Satyricon Windir grimfist Endret 15. mai 2006 av D3nnis Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Trodde Metallica var trash metal. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Trodde Metallica var trash metal. 6111706[/snapback] njaaooi er nok mer heavy metal Men siste plate dems kan man kalle trash metal. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Vormitory 6111701[/snapback] De heter Vomitory, og spiller rendyrket old-school death metal. Glimrende band. susperiahypocrisy zyklon 6109515[/snapback] Ingen av disse kan kalles for black. De to sistnevnte hører hjemme under death metal (melodic death hva Hypocrisy angår), Susperia er vel mer en avart av moderne thrash møter ekstrem-metal. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Metallica er vel mer heavy metal det...---------------------------------------- Får vel si mine favortitter da:D Susperia Amon Amarth Vormitory Dark Funeral Dimmu Borgir Enslaved Gorgoroth Immortal Mayhem Satyricon Windir grimfist 6111701[/snapback] *kremt* Endret 15. mai 2006 av qweac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå