kremt Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Tenkte vi kunne ha en tråd her inne for oss som har pollen-allergi, og diskusjon rundt dette Selv har jeg sterk allergi mot gress-pollen i alle arter. Medisinen jeg bruker er Aerius 5 mg, syns ikke det virker stort men men Flere som har pollen-allergi her eller? :!: Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) jeg er allergisk mot bjørkepollen, hater det Endret 15. mai 2006 av Ljå Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Har hatt pollenallergi siden jeg var 6. Får opphovnede øyne, og øyelokkene klistrer seg sammen. Har prøvd all slags medikamenter, uten å merke noe særlig bedring. Tar nå 1 Aerius dagen. Har tatt kortison sprøytet 1 gang, men det har bivirkninger så jeg vill helst unngå det. Går nå igjenn om et vaksinasjonsprogram som går over 3 år. Edit: Kryssallergisk elns Endret 15. mai 2006 av zeeq Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Har allergi mot gress, ikke sånn veldig kraftig, men bruker Certirizin, og øyedråper og nesespray fra livostin. Endret 15. mai 2006 av Islanbadsj Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Herregud, har sittet inne i 2 uker med røde øyne og rennesnørr.. lei! Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Akkurat i dag har det vært helt forferdelig. Kan ha noe med at jeg ikke tok ale medisinene mine i går, men nesa mi renner konstant, og da mener jeg hele tiden. Sinnsykt irriterende. Annet enn i dag har jeg hatt det helt bra. Jeg mener; Bortsett fra at russetida er med på ødelegge halsen min er alt bra. Tror ikke forferdelig sår hals og pollenallergi (dvs tett i hode) er en god kombinasjon... Jeg har visstnok så sterk bjørkepollenallergi som det er mulig å ha. Det sa i alle fall forrige test. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Hos meg begynner det i april-mai og varer til september. Får rennende nese, tett nese, kløende øyne, nyser, hoster og alt mulig. Er helt forferdelig egentlig, føler liksom at man blir redusert til halvparten av seg selv Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg er glad jeg ikke har noesomhelst allergi Lenke til kommentar
MRN Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det er to ting jeg er veldig glad (sjeleglad) for at jeg ikke har, og det er diabetes og allergi. Dvs, to ting jeg er "obs" på som ikke feiler meg. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Har allergi mot gress og bjørk, samt at jeg er allergisk mot de fleste pelskledde dyr. Bruker Kestine tabletter, Livostin øyedråper og rhinocort turbohaler (nesepulver med kortison og antihistaminer). Er blitt mye bedre den siste tiden, men når jeg først får allergiske reaksjoner er de kraftige. Har opplevd at øyet har klistra seg igjen, at ytre hinna på øyeeplet har blitt fylt med væske på innsiden og at jeg har hatt problemer med å puste. Får også vanlige symptomer som rennende ev. tett nese, enorme nyseanfall, røde og irriterte øyne og tette bihuler. Endret 15. mai 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Har heldighvis ikke alergi, enda jeg har astma.. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Har "mild" pollen-allergi, og før måtte jeg ta øyedråper daglig, utrolig kjipt. Men etter det året jeg begynnte å bruke linser har jeg ikke merket noe til det, om det er linsene eller om jeg bare har "vokst fra det" vet jeg ikke, men glad jeg ikke reagerer noe på det lengre. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 SUCKERS! Hadde pollen allergi da jeg var mindre, med astma for å toppe det, men har vekst fra det nå! Prøv det folkens, mye lettere å være ute om sommeren! Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg har allergi mot gress og bjørk. Spiser Aerius tablett hver dag, men er fortsatt litt tett og snørrette, det har heldigvis blitt bedre med årene kan også nevne at jeg har allergi mot katt, mild allergi mot støvmidd (merker det veldig når jeg støvsuger, klør overalt) og jeg får veldig eksem av det klisteret som er på plaster ol. det er kjempe kjekt! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg føler jeg har litt pollen allergi. Er ikke sikker. Koster det noe for å ta sånn allergi test? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Til dere som ikke har allergi: Er dere helt sikker på at dere ikke har? Jeg visste heller ikke noe om det før jeg ble 14 år gammel, var til legen og tok en blodprøve og noen dager senere fikk jeg papir på hva jeg var allergisk mot. Og en ting legen sa: Vi er sikre på at du har allergi på det vi har krysset ut for, men vi er ikke sikre på at du ikke har allergi mot det vi ikke har krysset av for Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg føler jeg har litt pollen allergi. Er ikke sikker. Koster det noe for å ta sånn allergi test? 6110299[/snapback] Jeg tok en full allergitest for noen år siden, dette kostet meg 450,-! måtte gjøre det så jeg hadde noe dokumentasjon på allergiene da jeg dro på sesjon. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg har pollen alergi. Hadde det spesiellt sterkt for 2-3 år siden. I fjord sommer var det litt svakt, dette året har jeg ikke kjent noe til det. Er jeg så heldig at jeg ikke er alergisk mer? Lenke til kommentar
maskot Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja eg har pollen. Tar noken tabletta som eg ikkje veit kva heiter. Blir heile tida plaga fordi eg "grine" så masse Er en sånn fyr som er alergisk mot "alt" og det suger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå