FenrisC0de Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Vel, jeg lurer på hvordan jeg kan slette innholdet i internet explorer historie mappen "C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\History" i VB.NET? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Eksempelvis med følgende prosedyre: Public Sub DeleteFolder(ByVal FolderPath As String) Dim sFile As String ' Go through all files within this folder For Each sFile In System.IO.Directory.GetFiles(FolderPath) ' Delete the given file System.IO.File.Delete(sFile) Next ' Then go through all the subfolders For Each sFile In System.IO.Directory.GetDirectories(FolderPath) ' Kill all subfolders and files within DeleteFolder(sFile) Next ' Finally, kill the folder itself System.IO.Directory.Delete(FolderPath) End Sub For å slette mappen du nevnte, kaller du bare prosedyren slik: DeleteFolder("C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\History\") Si ifra om det fungerte eller ikke da. En liten tilbakemelding og et takk skader ikke. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg er ganske nybegynner når deg gjelder VB.NET så jeg slet litt med Public Sub DeleteFolder(ByVal FolderPath As String) Ikke helt sikker på hvor jeg skal plassere denne? Får bare errors.. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Du må legge prosedyren innenfor den aktuelle klassen (dvs. under Public Class <-Din modul->, samt ovenfor linjen End Class. Ennvidere må prosedyren ikke legges innenfor en annen prosedyre. Det letteste er nok bare å lime inn prosdyren rett under Public Class-linjen (marker slutten av den linjen, trykk ENTER og lim inn koden). Endret 15. mai 2006 av aadnk Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Du må legge prosedyren innenfor den aktuelle klassen (dvs. under Public Class <-Din modul->, samt ovenfor linjen End Class. Ennvidere må prosedyren ikke legges innenfor en annen prosedyre. Det letteste er nok bare å lime inn prosdyren rett under Public Class-linjen (marker slutten av den linjen, trykk ENTER og lim inn koden). 6110014[/snapback] "End of statement expected"... hva skal jeg putte inn? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 "End of statement expected"... hva skal jeg putte inn? 6110076[/snapback] Den øverste koden. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 funker ikke Public Class Form1 Public Sub DeleteFolder(ByVal FolderPath As String) Inherits System.Windows.Forms.Form " End of statement expected." Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Eh, rett under, ikke ved siden av. Såsom dette: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Public Class Form1 Public Sub DeleteFolder(ByVal FolderPath As String) Dim sFile As String ' Go through all files within this folder For Each sFile In System.IO.Directory.GetFiles(FolderPath) ' Delete the given file System.IO.File.Delete(sFile) Next ' Then go through all the subfolders For Each sFile In System.IO.Directory.GetDirectories(FolderPath) ' Kill all subfolders and files within DeleteFolder(sFile) Next ' Finally, kill the folder itself System.IO.Directory.Delete(FolderPath) End Sub End Class Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Da får jeg endeløse feilmeldinger.. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(256): '#End Region' must be preceded by a matching '#Region'.C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(16): '#Region' and '#End Region' statements are not valid within method bodies. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(242): 'AutoScaleBaseSize' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(243): 'ClientSize' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(246): 'Controls' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(247): 'Controls' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(245): 'Controls' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(244): 'Controls' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(36): 'Dispose' is not a member of 'System.Object'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(248): 'Name' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(252): 'ResumeLayout' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. 'Sub Main' was not found in 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(83): 'SuspendLayout' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(249): 'Text' is not a member of 'Deleterecent.Form1'. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(13): Keyword is not valid as an identifier. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(294): Name 'SHAddToRecentDocs' is not declared. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(18): Statement cannot appear within a method body. End of method assumed. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(11): Statement is not valid inside a method. C:\Documents and Settings\Edvard\My Documents\Visual Studio Projects\Deleterecent\Form1.vb(30): sub 'Dispose' cannot be declared 'Overrides' because it does not override a sub in a base class. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hm, da bruker vi nok forskjellige kompilatorer (enten i applikasjon, versjon eller konfigurasjon). Antar du da må da sette prosedyrekoden (ikke lim inn hele koden i posten min ovenfor, kun selve subben) nedenfor #End Region. Endret 17. mai 2006 av aadnk Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Oki.. problemet er at dette sletter ikke internet explorer history. Det er en spesiell type mappe, og jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal få slettet den. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kanskje denne kan hjelpe (jeg har ikke testet dette)? http://vbnet.mvps.org/index.html?code/inte...storydelete.htm Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå