Gå til innhold

LØST: Defekt vare kjøpt på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en vare fra en fyr her på bruktmarkedet. Jeg har etter mottak ikke greid å få sakene til å fungere, og jeg mistenker DOA. Etter at jeg betalte og hentet oppkravspakken svarer fyren imidlertid ikke lenger på mail. Hva bør jeg gjøre?

Forøvrig: Originalkvitteringen fulgte ikke med, så springende regress mot tidligere salgsledd utgår.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte for ikke lenge siden en vare fra en fyr her på bruktmarkedet. Jeg har etter mottak ikke greid å få sakene til å fungere, og jeg mistenker DOA. Etter at jeg betalte og hentet oppkravspakken svarer fyren imidlertid ikke lenger på mail. Hva bør jeg gjøre?

Forøvrig: Originalkvitteringen fulgte ikke med, så springende regress mot tidligere salgsledd utgår.

6109345[/snapback]

da klager du han inn for forbrukerrådet/ eventuelt anmelder, og så får du se hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar

6109345[/snapback]

da klager du han inn for forbrukerrådet/ eventuelt anmelder, og så får du se hva som kan gjøres.

6110083[/snapback]

Har forbrukerrådet noe å gjøre med handler mellom privatpersoner? :hmm:

Jeg trodde de kun styrte med saker mellom private og firma, men mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven dekker ikke kjøp mellom to privatpersoner. Kjøpsloven gjelder vel imidlertid?

6127697[/snapback]

springende regress dekkes via forbrukerkjøpsloven og kjøpsloven. Altså kan kunde B som kjøper av Kunde A, klage til bBedriften som solgte, og videre til grossist - produsent.

antar det var det du satte spørsmål ved?

Lenke til kommentar
Kan vel opplyse om at han heller ikke har gjort store forsøket på å få kontakt.

6128491[/snapback]

Jeg sendte et par mail, men hadde glemt at du sa du var i ferd med å skifte ISP. Naturligvis ble jeg litt nervøs da jeg fant ut at jeg ikke fikk kontakt med deg etter å ha kjøpt en vare som jeg ikke fikk til å fungere. Jeg skulle til å sjekke telefonkatalogen.no og ringe deg da du sendte svarmail.

Jeg var forøvrig nøye på ikke å nevne deg ved navn eller nick, ei heller hvilken vare det dreide seg om, i tilfelle det viste seg å være en uskyldig grunn - som det jo var.

Jeg forsøkte forøvrig atter en gang i kveld, med andre komponenter, men får fremdeles ikke sakene til å fungere.

UPDATE: Problemet viste seg å være brudd på en IDE-kabel (sannsynligvis), så varen var ikke defekt likevel. Problem løst.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...