Gå til innhold

Har problem med en Dell XPS.

Anbefalte innlegg

Det starta med at det var "glipp/glapp" i mikrofon inngangen så jeg måtte vri litt på den for å få snakka med mikrofon, men det ble verre etterhvert så nå virker den ikke i det hele tatt. Jeg mener at det ikke er min skyld , siden jeg ikke har brukt noe vold makt etc.

Garantien på 1 år gikk nettopp ut også, men han jeg snakka med sa at det var en bruksfeil og garantien ville ikke dekke dette.

Btw, er det ikke en 3 års garanti som gjelder alle elektroniske ting?

Som andre har vært inne på så er det 5 års reklamasjonsrett som gjelder.

Det jeg ser som et potensiellt problem i denne saken er at du har latt skaden bli verre og verre uten at du har gjort noe for å fikse det. Det står noe i FKL om at en skal si i fra om en skade innen rimelig tid (hvor 2 mnd er ok uansett). Og en kan selvsagt argumentere for at vri'ing og vrikking på en plugg for å få den til å virke ikke er helt uten antydning til vold. Mener ikke å ta fra deg noe håp, men bare gjøre oppmerksom på disse elementene slik at du ordlegger deg på best mulig måte Feks vil det ikke være noe sjakktrekk å åpne brevet med "for 5 måneder siden begynte inngangen å bli dårlig og jeg måtte vri hardere og hardere for å få den til å virke..."

Om dette skulle gå ad undas så er vel den rimeligste løsningen på hele greia å kjøpe et eksternt lydkort (USB). Litt irritende selvsagt, men reperasjonskostnadene begynner jo raskt å nærme seg bruktprisen på en slik maskin (vel, i alle fall om et lite år eller så)

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...