Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny runde med kjølesystemet


Gjest

Anbefalte innlegg

Uff dette gir seg tydeligvis aldri :(

 

Som nevnt tidligere så har jeg en 96 modell Seat Ibiza 1.4 CLX med kjøleproblemer.

Nå har jeg endelig funnet grunnen til at bilen plutselig starter å koke. Sikringen til radiator vitfta går når jeg har kjørt noen kilometer. Termostaten er skiftet, det er ingen lekkasjer på systemet. Hele grunnen er rett og slett at vifta ikke banker inn siden sikringen stadig ryker.

 

Er det noen har noen god idè på hvorfor dette skjer?

 

 

Er dypt taknemlig for alle svar, hat å være uten bil.

 

Hilsen Anton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At vifta har all skyld for at bilen koker tror jeg ikke noe på.

 

Så lenge bilen din beveger deg forover i 30-40km/t eller mer så er lufta som passerer radiatoren pga hastigheten mer enn nok for å kjøle ned bilen.

 

Har selv kjørt bil en sommer uten radiatorvifte® uten nevneverdige problemer. Kun i rushet og i kø (tomgangskjøring) steg temperaturen over normalt nivå. Var man forsiktig kokte den aldri

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan være at vifta er gåen. Siden sikringa går må vel det bety at den prøver å trekke mer strøm enn hva sikringa tåler?

 

Hadde nesten samme problem med en Transporter. Der var det en kraftig sikring til vifta (som ikke var i sikringsboksen) som var gått. Viftene ville ikke starte og vannet kokte til tider (ved småkjøring, kø osv).

 

Om du ikke får løst det og er i nød, så kan du alltids sveive ned alle viduene og skru varmeapperatet på fullt. Ta med shorts og t-skjorte... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...