Gå til innhold

Konsertbilde av Satyricon

Anbefalte innlegg

Syns dette bildet ble ganske fint, men har fått så lite tilbakemelding på det at jeg begynner å lure på om det er jeg som trenger nye linser :hmm:

Noen meninger?

Tatt med Canon 350D + kit objektivet.

Lukkertid 1/60

Blender 4,5

ISO 800

post-64199-1147712717_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette syns jeg er kult. Noen vil sikkert klage over lampene i bakgrunnen, men de plager meg ikke. Konsertfoto skal ikke være perfekt, mener jeg. Kanskje ikke så mye action i bildet som i musikken (ikke at jeg vet åssen herr Wonbraathen er på scenen) men det funker.

Lenke til kommentar

SirMaximus: Hehe, ikke så mye sprell på han akkurat.. mer true, evil og litt småarrogant ;) Takker for tilbakemeldingen da. Syns ikke spottene er i veien pga plasseringen med en på hver side, men ser hva du mener, og det er bra å få påpekt ting og tang som folk kan oppfatte som negativt :yes:

Gnarf: Nei er du gærn.. Har tilbragt mye tid med å bannes over denne linsen. Kjøpte en 50mm f/1.8, men det gikk ihvertfall galt. 50mm ble altfor nært. Blir ny når jeg vinner i lotto ;)

Dette er tatt på 31mm forresten.

Lenke til kommentar

Flotte greier!

Her synes jeg du kommer meget nært et feilfritt resultat, men jeg blir litt opphengt i mangelen på blikkontakt.. Fargene, skarpheten og det meste tekniske er definitivt på plass, men hadde vi sett øynene (eller ett av dem) hadde bildet fanget seeren mye sterkere..

Fastobjektiver i 28-30mm-området er fine greier om du skulle føle du lider under kitobjektivets forbannelse. De gir deg litt mer lys og muligheten til å isolere motiv i dybden litt bedre selv om jeg synes det er akkurat passe dybdeskarphet i bildet ditt (da bakgrunnen likevel ikke er forstyrrende).

Canon el. Sigma 28mm 1.8 er vel rimeligst, men mange er også fornøyd med Sigma 30mm 1.4.. Selv har jeg Minolta 28mm 2.0, og synes livet er topp når denne er montert. Hvis en står veldig nærme scenekanten eller bandet bruker store plass i bredden er det fullt mulig å ønske seg noe videre, men da kommer kanskje kitobjektivet mer til sin rett?

Igjen - lite å klage på, men det lille ekstra er der kanskje neste gang? :)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...