trond9 Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Skal reinstallere XP på en harddisk som tidligere har hatt en korrupt utgave som ikke fungerte. Harddisken er helt ny, og fungerer. Har formatert den aktuelle partisjonen til FAT32. Starter med såkalt "win98-bootdisk" slik at jeg får cd-rom. Har prøvd å kjøre smartdrive og installere via i386winnt.exe (har ikke bootable WINXP-cd). Etter at installasjonsguiden har kopiert alle installasjonsfilene inn på harddisken og skal reboote for å starte "selve" innstallasjonen, vil ikke partisjonen boote, og blir stående med svartskjerm og en blinkende markør øverst i venstre hjørne. Installasjonen fortsetter altså ikke som den skal. Noen forslag til hvordan legge inn XP? PS: Har også forsøkt å installere XP ved å koble HDen på en annen pc, og installere fra windows, men problemet er at jeg da ikke får noen boot-filer på den partisjonen (andre HDen enn den som tilhører pcen) slik at jeg ikke får brukt den (booter jo ikke) nye winxp-installasjonen når harddisken er alene. Håper på svar asap. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Ville nok prøvd å kopiere alt under i386-katalogen til HD, og prøvd og installere fra den katalogen. Edit: eller du kan laste ned en XP-bootdisk fra Microsoft og se om det løser problemet: http://www.microsoft.com/downloads/release...=top&ordinal=43 [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-10-06 02:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå