Überadri Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Tok en vårrengjøring inni pcen med støvsuger, bla på kjøleribbene til cpuen. Før rengjøringen lå CPUen på ca. 45°C. Når jeg slo på pcen igjen etterpå lå den på ca. 37°C! Moral: Rengjør pcen oftere! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Err.. Gratulerer? Tror ikke jeg har fjerna støv på sånn.. to år. :o Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Err.. Gratulerer? 6109121[/snapback] Kanskje ikke det største gledesutbruddet, men synes det var litt sprøtt at det gjorde så stor forskjell. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 gledesutbruddet burde heller være skyldt at støvsugeren ikke grilla pc din med statisk elektrisitet..... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 gjør det hver gang, aldri noe som har skjedd. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Da har du hatt flaks.. Støvsuger i PC er fyfy. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvis du tar ut all strømtilføring også? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Lager støvsugere statisk elektrisitet? Isåfall: Ops! Var forsiktig da. Hadde tatt ut stikkontakten til pcen og ... Endret 15. mai 2006 av Überadri Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Skal man fjerne støv inne i maskiner, er det kun trykkluft på boks som gjelder. Har aldri jobbet i en IT- avdeling som har brukt støvsuger, bortsett fra en, og de hadde en svinedyr spesialstøvsuger. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Ser ingen fare i å bruke støvsuger når du har dratt ut strømmen til pc'en. En støvsuger er jo plastikk, så kommer jo ingen strøm gjennom Endret 15. mai 2006 av Stealth- Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Det er tulleprat. Plast kan faktisk bli statisk ladet. Det skjer når støvsugeren suger luft gjennom røret. Har du pakket inn mat med såkalt "clingfoil" (GladPack) noen gang? Den plasttypen utnytter den statiske egenskapen til å "lime seg fast til ting. Et annet eksempel- gni en vanlig handlepose mot håret, glatt den ut og heng den på kjøleskapet. Endret 16. mai 2006 av CastorFiber Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 men nå er det snakkom hardplast. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hardplast kan såvisst bli statisk ladet. I praksis kan alt bli statisk ladet. Statisk elektrisitet er noe helt annet enn spenning fra stikkontakten. Sjekk wikipedia eller lignende om du vil lære mer. Men til saken, det å støvsuge PC'n sin er nok ikke det største problemet. Har aldri opplevd selv eller hørt av at hardware dør fra dette, men er mulig mange andre har. har selv støvsugd maskinen min mange ganger uten noe problem. Men det skader ikke å være forsiktig. Men å kjøpe antistatiske lenker for litt enkel rengjøring ser jeg på som overkill. Lenke til kommentar
Rimi Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har støvsugd pcer 'utallige' ganger med støvsuger. PCen tikker og går og støvsugeren suger like godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå