Gå til innhold

valg og info om tegnebrett

Anbefalte innlegg

little help!

skal ha meg et tegnebrett til, guess what; TEGNING :p

vurderte wacom intous brettene, de virket bra, men er det noen som vet hva forskjellen på intous 2 og 3?? beste brettet er jo selvsagt citiq, men har ikk 18 000 til rådighet :p

så spm er:

--hva er forskjellen på intous 2 og 3?

--noen andre brett som blir anbefallt til tegning og design?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye skal du bruke da? anbefaler deg og kjøpe noe i A5 størrelse minimum hvertfall, A6 blir raskt for lite.

har du testet tegnebrett tidligere? hvis ikke kan jeg bare "advare" deg om at du kommer til og hate hele driten den første uka! :wee: men når du begynner få teken er det herlig.

Lenke til kommentar

Jeg spekulerer også på tegnebrett! Men jeg vil ha et brukt, tror jeg, det er så dyrt. Trust har jo noen billige, A4 til 960 kr. om jeg ikke husker feil, men don't trust Trust? :hmm: Har lest litt, og skussmålene er dårlige... Noen som har personlige erfaringer og som kan sammenligne?

Lenke til kommentar

Wacom er etter det jeg erfarer det du bør gå for. Jeg kjøpte meg et for noen år siden, og er meget fornøyd. Morsomt og praktisk med trykkfølsomt, og nøyaktigheten blir av en annen verden.

Jeg kjøpte den gangen et A6 brett, og det er riktig som det sies her, kjøp minst A5 med det samme., gjerne større.

Jeg skal også oppgradere etterhvert, for nå har jeg gjort meg vant med å bruke tegnebrett, og vil aldri gå tilbake på mus.

Her kan du lese litt om oppgraderingen fra 2 til 3.

Edit: skriveleif

Endret av Cirrrus
Lenke til kommentar

Jeg fik et Wacom A5 tegnebræt af min kæreste for to år siden til min fødselsdag. Desværre kom jeg aldrig til at bruge det: Det software, der fulgte med var kun på fransk, der var ingen manual, og jeg kunne ikke få noget til at virke rigtigt. Præcisionen var forfærdelig, og hvis jeg f.eks. tracede en cirkel på et stykke papir, blev resultatet ikke cirkelformet på skærmen, dvs. de to ender af cirklen mødtes ikke, når jeg kom hele vejen rundt. Jeg gik ud fra, at det var defekt, men da han havde købt det som en udsalgs-demo i en lille butik i den anden ende af Danmark, fik jeg det aldrig byttet... Øv.

Jeg har stadig lyst til at lære at bruge tegnebræt - jeg er vældigt glad for at tegne på papir - men jeg skal nok vide lidt mere om, hvad jeg køber inden næste gang.

Lenke til kommentar
Jeg fik et Wacom A5 tegnebræt af min kæreste for to år siden til min fødselsdag. Desværre kom jeg aldrig til at bruge det: Det software, der fulgte med var kun på fransk, der var ingen manual, og jeg kunne ikke få noget til at virke rigtigt. Præcisionen var forfærdelig, og hvis jeg f.eks. tracede en cirkel på et stykke papir, blev resultatet ikke cirkelformet på skærmen, dvs. de to ender af cirklen mødtes ikke, når jeg kom hele vejen rundt. Jeg gik ud fra, at det var defekt, men da han havde købt det som en udsalgs-demo i en lille butik i den anden ende af Danmark, fik jeg det aldrig byttet... Øv.

Jeg har stadig lyst til at lære at bruge tegnebræt - jeg er vældigt glad for at tegne på papir - men jeg skal nok vide lidt mere om, hvad jeg køber inden næste gang.

6131699[/snapback]

software og slikt får du nok lastet ned på rett språk fra nett. www.wacom.com er nok en grei plass og starte. :) Du kan også sende de en mail, wacom har rimelig grei kudeservice!

Når det gjelder presisjon så krever det endel øving før du får teknikken inn. Selv om man er aldri så flink og tegne i "virkeligheten" så må det endel timer til før man får teken på den penna. det er også et par grunnleggende innstillinger som kan endre oppførselen på tegnebrettet. selv trives jeg best med det i "mus modus" ettersom jeg bruker det til daglig istedetfor standard mus. mitt råd er og pakke bort musa og bruke tegnebrettet hele tiden. det vil være utrolig frustrerende til og begynne med men etter en uke eller to så sitter det som et skudd.

og se på skjermen når du tegner, ikke på tegnebrettet.. det er bare en vanesak! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...