Gå til innhold

forsterker/høytalere koblet lydkort

Anbefalte innlegg

lurer på hvordan det fungerer.

har sprengt altec lansing høytalerne jeg hadde. så hadde vært greit med høytalere som tåler litt, har et annet sett som gir total papp-lyd vivanco.

prøvte med et combo-annlegg som har usb, desverre er det opptatt. brukbar funksjon bare ved å koble usb til pcen, for å få høy lyd.

er vel ute etter en forsterker som kobles til pcen, går det via 1 ledning?kan det kobles både til lydkort audigy samt integrert lydkort utenom, dvs jeg velger lydkort. Trenger jeg ekstra utstyr? Er det forsterkere som har usb i seg? må tåle høy lyd. ser vel dårlig ut på høytalere med sub, da de muligens kommer til å bli sprengt engang.

tips, forslag

hvordan har dere satt opp?

hva kan jeg gjøre.

brukes til å spille musikk, ved instrumenter. mp3, spill, tv.

har lite behov for 5.1 7.1 2.1 kansje eller bare 2. bør jeg gå for 2 aktive monitorer?

hva er forskjell på aktiv/passiv monitor-høytalere?

trenger vel en del hz variasjon til bruket.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kobla pcen min (med et Creative Sound Blaster Audioguy-lydkort i) til en gammel Tandberg Sølvsuper 11-stereoforsterker med en 1.5mm minijack-ledning og noen overganger for å få kobla den til den gamle kassett inn-pluggen på forsterkeren. Fungerer ypperlig! :D Spiller all musikk fra pcen. Spill er også herlig med skikkelig lyd.

Finn ut hva slags koblinger det er på forsterkeren du skal bruke og ta deg en tur på Clas Ohlson :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...