Gef Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Syntes dette er et ganske interessant tema som jeg gjerne vil ha en debatt om her. Jeg tar ikke standpunkt til problemstillingen, jeg vil bare høre hva dere har å si. Discuss ”av alle ville dyr er kvinnen det skadeligste” ”Sjelen tilsvarer mannen, sansene kvinnen” "En bør gjemme kvinnen bort slik at hun ikke skal friste Herrens fotsoldat til å avvike fra den smale og rette vei." ”Kvinnen er kvinne på grunn av en mangel på visse egenskaper” ”kvinnens plass er i hjemmet på grunn av hennes store rolle i forplantningen.” Endret 15. mai 2006 av Gef Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Nei uff det der er jo sykt, gammeldags kalles det! Nei vi har kommet lengere der kvinner og menn skal ha akkurat like muligheter! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kvinner har en helt annen verdi for meg en menn. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Kvinner har en helt annen verdi for meg en menn. 6108945[/snapback] Er det pga. utseende? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kvinner har en helt annen verdi for meg en menn. 6108945[/snapback] Er det pga. utseende? 6108961[/snapback] Fordi jeg liker dem på en annen måte enn jeg liker menn. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Fordi jeg liker dem på en annen måte enn jeg liker menn. 6108965[/snapback] Hvorfor det? Jeg tenker sånn generelt, ikke utseende messig. Endret 15. mai 2006 av Gef Lenke til kommentar
Knast Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kvinner og menn er like mye verdt. Om den blir på kjøkkenet eller ikke spiller ingen rolle. Synes begge er like bra, men kvinnen blir veldig avhengig av mannen om hun er husmor. Kvinnen og mannen har i utgangspunktet ikke like egenskaper og har derfor ikke like utgangspunkt; Mannen er fysisk sterkere, og er mindre fysisk følsom enn kvinnen. Ellers er vi jo ganske like på innsiden. Ellers er det jo kjent at kvinnen er mer kompleks og krevende enn den enkle mannen. F16 mot en lekebil. men det er annen sak.. Kjønnene ser forskjellige ut også, men det er greit:P Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Neinei, kvinner er mer verdt enn menn. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Neinei, kvinner er mer verdt enn menn. 6109085[/snapback] På hvilken måte beviser det at kvinner er mer verdt? Endret 15. mai 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
warpig Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 For meg har kvinner større verdi, da jeg ikke kan formere meg med en hann, men for et samfunn har de begge like stor verdi og de har derfor like stor rett på et verdig liv. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Neinei, kvinner er mer verdt enn menn. 6109085[/snapback] På hvilken måte beviser det at kvinner er mer verdt? 6109102[/snapback] For eksempel ved at de er så viktige for samfunnet at vi ikke kan ha dem i fengsler? Jeg ser ikke at en mann hadde sluppet like lett unna. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Neinei, kvinner er mer verdt enn menn. 6109085[/snapback] På hvilken måte beviser det at kvinner er mer verdt? 6109102[/snapback] For eksempel ved at de er så viktige for samfunnet at vi ikke kan ha dem i fengsler? Jeg ser ikke at en mann hadde sluppet like lett unna. 6109641[/snapback] dette er ot.. start en ny tråd om det. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg for min del mener at en mann og en kvinne er verdt like mye som mennesker, men jeg må jo si at jeg foretrekker kvinner ovenfor menn Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 ”av alle ville dyr er kvinnen det skadeligste” Hvis de mener at de tåler minst og er dårligst til kamp i dyrerikt, så gjelder ikke det alle. I insektverden så er menner ofte i fare for å bli spist etter en forplantning, der er kvinner ofte større og farligere. Iresten av dyreriket så er det få manne dyr som tørr gå til angrep på en kvinne med unger rundt seg. ”Sjelen tilsvarer mannen, sansene kvinnen” årtes absurd ut, men ikke hvet jeg... "En bør gjemme kvinnen bort slik at hun ikke skal friste Herrens fotsoldat til å avvike fra den smale og rette vei." Hvis "Herrens fotsoldat" har så liten disiplin att han ikke klarer stå i mot fristelser av som kommer fra hans egene lyster, da er han ingen sann fotsoldat. Desuten så hadde det vert utrulig kipt om alle kvinner ble gjemt bort, da hadde det ikke vert noe å hvile øya på mer. ”Kvinnen er kvinne på grunn av en mangel på visse egenskaper” Kvinner er kvinner grunnet de har andre egenskaper, noen bedre, og noen dårligere ”kvinnens plass er i hjemmet på grunn av hennes store rolle i forplantningen.” Bah... tenk hvor mye mer en kan tjene om dama også er i jobb da. Råd til bedre bil, hus, hytte... og flere ferier. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Synes hele ideen at en hvis gruppe mennesker skal ha en få en verdi er idiotisk. Hva en verdsetter er uansett subjektivt. Kari et individ, ikke bare er "en annen kvinne." (På samme måte som Per ikke bare er "en annen mann"). Et individ, med indivduelle egenskaper og verdi. Så spørsmålet er idiotisk, det finnes verdifulle kvinner og menn, det finner verdiløse kvinner og menn. Endret 16. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg tolket det som om kvinner er de som gjør mest skade. Kanskje siktet de til punkt tre, hvor de fremstiller kvinner som fristerinner? Kvinner er selvfølgelig like mye verdt som menn. Menn og kvinner har forskjellige egenskaper, det er derfor de passer så godt sammen i par Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Kvinner og menn er like mye verdt. Synd at ingen feminister er enige ... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor skal menn og kvinner være likeverdige? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Kvinner og menn er fundamentalt forskjellig og kan aldri bli noe annet enn likeverdige... Tok du den? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Og for å stille sprm. på en annen måte: Likeverdig=lik verdi. Har mann og kvinne lik verdi? Hvem er minst/mest verd av mann og kvinne? Dustete formulert spørsmål, synes jeg. Mann og kvinne er jo for faen likeverdige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå