Gå til innhold

Svart når jeg skal se film på TV


DaffyQ

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar PC med Mobility Radeon 7500 skjermkort. Dette virket perfekt inntil jeg skulle se en film på TV'en min via S-video utgangen min.

 

Jeg fikk bilde av skrivebordet mitt på TV'en, men i vinduet der filmen skulle vises var det bare svart!!

Jeg har prøvd både med DVD filmer og andre filmklipp.

Problemet er en kopibeskyttelse eller noe lignende. Jeg har hørt at det skyldes driverene. Kan det stemme, og hvordan løser jeg problemet????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp! Det virket å sette TV'en som primary. :smile: Noen måte å få det på begge samtidig?

 

Overlays kontrollen fant jeg under egenskapene til skjermen, men ikke i WinDVD eller Windows Media Player.

 

Et annet problem jeg kom over var at ettersom jeg har 1400 * 1050 oppløsning på skjermen min får jeg ikke plass til hele viduet på TV'en. Det hjalp å bytte over til 1024 * 768, men finnes det ikke en lettere måte å bare bytte oppløsningen på TV'en?? Når jeg går på egenskapene på skjermen og prøver å bytte oppløsningen på skjerm 2 hopper den bare tilbake til 1400 * 1050 :sad: (Dersom skjermen på PC'en er 1400 * 1050)

Lenke til kommentar

En liten fakta bit: Dine filmer har nesten helt sikkert ikke høyere oppløsning enn 800x600. Din TV har helt sikkert ikke oppløsning høyere enn gjennom RGB eller Svideo så du burde la tv'en stå på 800x600 eller mindre hvis du skal se film. Mitt Matrox kort kan dra TV opp i 1024x768 men det blir blasst og dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...