Gå til innhold

CPU kjører i 1200mhz.CPU vil ikke kjøre i 1600 som den skal

f.HiTmAn

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt nytt hovedkort og prosessor det heter abit kx7-333 og amd 1900+

Hver gang jeg starter maskinen kommer det opp at cpu farten er 1200 mhz den skulle jo vert 1600mhz viss jeg har amd 1900+ cpu. Men viss eg går inn i bios og skifter til 1900+ vil ikke sjermen gå på og maskinen restarter av seg selv noen ganger det samme hender viss jeg tar det nye agp kortet i mens jeg kjører i 1200 mhz. jeg må bruke et voodoo 3 2000 pci grafikkkort da funker alt og jeg kommer inn i windows xp men jeg må forsatt kjøre i 1200mhz .Og viss jeg tar i alle strømledningene inne maskinen til alle komponentene som trenger strøm vil heller ikke sjermen gå på jeg må ta ut feks. floppy strømledningen.

JEg har en 250watt strømforsyning kan det vere årsaken??plzzzz noen hjelp meg:O

Første gang sjermen gikk på kom det en melding "cmos checksum error - deflaut loaded"

[ Denne Melding var redigert av: f.HiTmAn på 2002-10-06 01:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du skal ikje overklokke til 133 FSB, men sette den til 133.

det er vel en jumper på hovedkortet som gjør den oppgaven der... du skal då ikje stille på den i BIOS, men etter du har flyttet på jumperen vil du se endringer i BIOS..

Lenke til kommentar

Powersupply'en din er nok i svakeste laget. Jeg kan selfølgelig ikke garantere det, men i og med at du får startet systemet i safemode og med ditt voodookort så peker mye på strømforsyningen. Kanskje du kan få lånt en strømforsyning fra en kompis for å teste.. ellers er ikke en ny strømforsyning så altfor dyr.

Jeg kjører en 360W ps på et lignende system...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 01:20, skrev felzius:

bare MÅ kommentere skrive feil opplegget til folk på hardware.no's forum, dette er helt sykt.

no offence men, hva med å la pcen stå stille et år, for å studere litt istedet
:lol:
men altså.. er litt småseriøs her..

Felzius: Ikke vær så streng med han da. Enten har han ikke avsluttet barneskolen ennå eller så er han sterkt rammet av dysleksi. Du trenger ikke å ha en nedlatende tone til de som ikke har samme forutsetninger som oss andre.

Raz: Strømforsyningen har ingenting med saken å gjøre. For det første er 250W nok i massevis. Selv har jeg en 300W strømforsyning på et lignende system, men PC'n bruker aldri mer enn 120W, så jeg har milevis å gå på.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 21:58, skrev hyper:

Med Amd,m burde du ha en strømforsyning på mist 300 watt.

blir sikkert bra hvis du kjøper støre strømforsyning!!!!!

Ehh, nei.

Som sagt tidligere, still fsb`en til 133, om det ikke hjelper, så er det hvertfall ikke PSU`en sin feil.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 01:20, skrev felzius:

bare MÅ kommentere skrive feil opplegget til folk på hardware.no's forum, dette er helt sykt.

no offence men, hva med å la pcen stå stille et år, for å studere litt istedet
:lol:
men altså.. er litt småseriøs her..

Hm, du er vel ikke heelt borte sjøl, når det gjelder skrivefeil? "Skrive feil opplegget"? Det heter da vitterlig skrivefeil-opplegget, om man på liv og død må velge en slik kombinasjon av ord.

Hva med å feie for egen dør først? :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...