FenrisC0de Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Vel, jeg driver så smått på noe greier her, og prøver blandt annet å gjøre slik at når brukeren trykker på knappen, så slettes alle register filene i en definert mappe som starter på "File".. altså slik at man sletter File1, file2, file3 osv.. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim oReg As RegistryKey oReg = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentFileList", True) oReg.DeleteValue("File") // Hva gjør jeg her for å slette alle filer som starter med "File"? oReg.Close() End Sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Følgende metode burde fungere: Private Sub cmdRegistry_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdRegistry.Click Dim oReg As RegistryKey, oSubKey As String ' Åpne den angitte registernøkkel oReg = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentFileList", True) For Each oSubKey In oReg.GetValueNames ' Slett nøkkelen dersom den begynner med strengen "File" If oSubKey.Length >= 4 Then If oSubKey.Substring(0, 4) = "File" Then oReg.DeleteValue(oSubKey) End If End If Next ' Lukk nøkkel oReg.Close() End Sub Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 tusen takk! Det fungerte, men jeg fant ut at det var mer effektivt om jeg slettet hele nøkkelen og innholdet også lagde den igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå