Amento Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Får da altså ikke et mail script til å virke... Her er scriptet: <?php // Mail script $owner_email = ""; // [email protected] $subject = ""; // -test!- // Do not edit past here unless you know what you're doing.. if ($_GET[execute] == "mail") { if (!mail($owner_email, $subject, stripslashes($_POST[comments]), "From: $_POST[from]")) { die("ERROR!"); } else { die("Meldingen din er nå sendt!"); } } ?> <!-- Html stuff --> <form method="POST" action="mail.php?execute=mail"> <p>Navnet ditt: <input type="text" name="name" size="20"><br> E-post adressen din: <input type="text" name="from" size="20"><br> melding:<br><textarea rows="4" name="comments" cols="24"></textarea><br> <input type="submit" value="Send e-post!" name="send"></p> </form> Porblemet er at jeg ikke mottar noe mail Er det noe feil å scriptet? er det jeg som har gjort noe galt? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) eh.. dette er vel litt dumt, men du har vel satt variablen $owner_email til din mail adresse? --edit-- det er visst en del feil der. <?php // Mail script $owner_email = "[email protected]"; $subject = "-test!-"; // Do not edit past here unless you know what you're doing.. if ($_POST["execute"] == "mail") { if (!mail($owner_email, $subject, stripslashes($_POST["comments"]), "From: "$_POST["name"]." <".$_POST["from"].">")) { die("ERROR!"); } else { print("Meldingen din er nå sendt!"); }; } else { echo <<<CRAP <!-- Html stuff --> <form method="POST" action="mail.php"> <input type="hidden" name="execute" value="mail" /> <p>Navnet ditt: <input type="text" name="name" size="20"><br> E-post adressen din: <input type="text" name="from" size="20"><br> melding:<br><textarea rows="4" name="comments" cols="24"></textarea><br> <input type="submit" value="Send e-post!"></p> </form> CRAP; }; prøv nå --edit2-- ok, du har fått det til. glem det jeg postet mellom --edit-- og --edit2-- Endret 15. mai 2006 av MC2 Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) jepp, [email protected] er min mail ja EDIT: AHHH! Skjønner Endret 15. mai 2006 av Zathardor Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Hmmmm... ok, nå ser det sånn ut: <?php // Mail script $owner_email = "[email protected]"; // Mail $subject = "test!"; // Subject // Do not edit past here unless you know what you're doing.. if ($_GET[execute] == "mail") { if (!mail($owner_email, $subject, stripslashes($_POST[comments]), "From: $_POST[from]")) { die("ERROR!"); } else { die("Meldingen din er nå sendt!"); } } ?> <!-- Html stuff --> <form method="POST" action="mail.php?execute=mail"> <p>Navnet ditt: <input type="text" name="name" size="20"><br> E-post adressen din: <input type="text" name="from" size="20"><br> melding:<br><textarea rows="4" name="comments" cols="24"></textarea><br> <input type="submit" value="Send e-post!" name="send"></p> </form> får fortsatt ikke noe mail... Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 får du noen feilmelding? hva skriver den ut? ERROR! eller Meldingen er sendt? ellers kunne du også prøve det jeg skrev mellom --edit-- og --edit2-- i posten over. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Kan prøve den greia di men hva i alle dager er CRAP? EDIT: prøvde greia di: Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /home/customers/kibneb/public_html/pages/mail.php on line 115 Endret 15. mai 2006 av Zathardor Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 <?php // Mail script $owner_email = "[email protected]"; $subject = "-test!-"; // Do not edit past here unless you know what you're doing.. if ($_POST["execute"] == "mail") { if (!mail($owner_email, $subject, stripslashes($_POST["comments"]), "From: ".$_POST["name"]." <".$_POST["from"].">")) { print("OMG! OMG! ERROR!"); } else { print("Meldingen din er nå sendt!"); }; } else { echo <<<CRAP <!-- Html stuff --> <form method="POST" action="mail.php"> <input type="hidden" name="execute" value="mail" /> <p>Navnet ditt: <input type="text" name="name" size="20"><br> E-post adressen din: <input type="text" name="from" size="20"><br> melding:<br><textarea rows="4" name="comments" cols="24"></textarea><br> <input type="submit" value="Send e-post!"></p> </form> CRAP; }; nå, glemt et punktum CRAP er hva det er, bæsj, hehe (dæven så dårlig humor jeg har) Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Parse error: parse error, unexpected '<' in /home/customers/kibneb/public_html/pages/mail.php on line 133 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 det er for at du ikke har lukket php tagen. legg til en ?> på slutten av koden jeg posta. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Feilpost? Skal vel egentlig postes i PHP-forumet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Flyttes til php fra webdesign. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Skriptet funket helt fint for meg då, bortsett fra at jeg skrev epost addressen i mellom annførselstegnene istedenfor kommentering.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå