thomassit0 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Ja, jeg har tenkt å kjøpe meg et 350D om ikke så lenge, og lurer på om det kanskje er smart å kjøpe kun kamerahuset, og heller kjøpe et objektiv utenom som er litt bedre enn kit objektivet. jeg lurte på om noen kunne anbefale meg noen greie og rimelige allround objektiver. Endret 15. mai 2006 av 2mass Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Se gjerne denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=543864 Lenke til kommentar
Cappuccino Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hva vil du ha innen "allround" objektiv, da? Forskjell på vidvinkel og makro, samtidig som det er mange alternativer der ute. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 ehh.. midt i mellom? har tenkt å ta landskapsbilder og også litt mer "close up".. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Som så mange andre kan du vurdere Sigma 17-70. Brukbar vidvinkel og nesten macro, noe som vil dekke et stort spekter. Har ikke testa den selv, men vurderer å investere. Den koster vel 3-3500, så det kommer an på hvor mye penger du vil ut med. Det fins selvfølgelig enda bedre (og dyrere) objektiver der ute, samt mye billigere. Pris følger ofte kvalitet, men av og til finner man gull for en billig penge. Det koster ikke så altfor mye mer å kjøpe kit enn kun hus, så om du er usikker er det ikke dumt. Det er ikke noe direkte dårlig objektiv som følger med, men det er billig, har en litt kjip plastfølelse og har sine optiske svakheter. Brukbart, men ikke topp. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 ehh.. midt i mellom? har tenkt å ta landskapsbilder og også litt mer "close up".. 6110642[/snapback] Canon EF-S 17-85mm IS USM vil jeg anbefale deg, jeg hadde det selv før jeg kjøpte 24-105mm og jeg synes 17-85 ga veldig gode bilder til den lave prisen (under 5000). S Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Som så mange andre kan du vurdere Sigma 17-70. Brukbar vidvinkel og nesten macro, noe som vil dekke et stort spekter. Har ikke testa den selv, men vurderer å investere. Den koster vel 3-3500, så det kommer an på hvor mye penger du vil ut med. Det fins selvfølgelig enda bedre (og dyrere) objektiver der ute, samt mye billigere. Pris følger ofte kvalitet, men av og til finner man gull for en billig penge. Det koster ikke så altfor mye mer å kjøpe kit enn kun hus, så om du er usikker er det ikke dumt. Det er ikke noe direkte dårlig objektiv som følger med, men det er billig, har en litt kjip plastfølelse og har sine optiske svakheter. Brukbart, men ikke topp. 6110717[/snapback] jupp jeg tenkte litt på det og. sikkert greit å bare teste ut. ser jeg hvordan det er så kan jeg eventuelt kjøpe et ekstra etterhvert.. ehh.. midt i mellom? har tenkt å ta landskapsbilder og også litt mer "close up".. 6110642[/snapback] Canon EF-S 17-85mm IS USM vil jeg anbefale deg, jeg hadde det selv før jeg kjøpte 24-105mm og jeg synes 17-85 ga veldig gode bilder til den lave prisen (under 5000). S 6110753[/snapback] takk for tipset skal skrives opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå