Gå til innhold

OCZ Modstream 450W et "stille" valg?

Anbefalte innlegg

Denne uka kjører Netshop tilbud på OCZ Modstream 450W!

Er det noen som har erfaring med denne strømforsyningen? Ønsker først og fremst å vite om den er stille.

Synes dette ser ut som en god pris (550,-). Hva sier dere? Finnes det bedre alternativer til liknende pris?

Skal bruke den i en HTPC så krav om stillet står rimelig høyt!

Takker for alle som kan bidra med tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo,

jeg har 520w. den var stille til å begynne med, men nå bråker den mer, nok til at det er irriterende. Selv etter grundig rengjøring blir den ikke like stille som da den var ny. Stabiliteten er upåklagelig, men jeg er allergisk mot støy. Skulle likt og høre om det fantes en psu på 5-600 w som var så stille at den ikke høres når kabinettet er lukket.

Mvh

Stig

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det er vel ofte sånn at vifter begynner å bråke litt ekstra etter litt bruk. Er det en vanlig 120mm vifte som står i, tror jeg ikke det skal være noe problem å bytte ut med en som er litt stillere.

Når det gjelder 500-600w PSU'er som er nærmest lydløse er i alle fall MIST noe å anbefale. Jeg har en slik selv og den hører jeg ikke mye til!

Har desverre ikke råd til en MIST i min HTPC, så jeg er på jakt etter billigere alternativer.

Lenke til kommentar
Takk for svar!

Det er vel ofte sånn at vifter begynner å bråke litt ekstra etter litt bruk. Er det en vanlig 120mm vifte som står i, tror jeg ikke det skal være noe problem å bytte ut med en som er litt stillere.

Når det gjelder 500-600w PSU'er som er nærmest lydløse er i alle fall MIST noe å anbefale. Jeg har en slik selv og den hører jeg ikke mye til!

Har desverre ikke råd til en MIST i min HTPC, så jeg er på jakt etter billigere alternativer.

6111225[/snapback]

Kjøp CCZ'n da og hold øynene åpne for billige støysvake vifter på tilbud ;)

Tipper viften burde holde i minst 3-5 mnd. Så er jo bare til å følge med og kjøpe når det er behov for bytte :) Btw, hva trenger du en 450W PSU i en HTPC for?

Lenke til kommentar

Takker igjen for alle svar!

Skal vurdere 380w-utgaven til SeaSonic! Trenger kanskje ikke mer.

Hiper blir for dyr, men er sikkert et bra kjøp!

Skal forøvrig bruke psu'en til følgende oppsett:

Opteron 148 - Asrock Dual-SATA2 - 2x512mb Corsair xms4400 - 9600XT

Noen deler som har blitt til overs etter en rekke oppgraderinger...:)

Lenke til kommentar

Det oppsettet er småtteri å regne for strømkrav (hvis du ikke overklokker, men det er liten vits for en HTPC). Vil neppe komme over 150 W engang i faktisk bruk.

Forresten ville jeg prøve å undervolte CPU litt (mindre strøm, mindre varme, god mulighet for mindre støy).

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...