birdie88 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvis man har studieretningsfag over to år, havner karakteren fra begge årene på vitnemålet? Fagene det er snakk om er rettslære og samfunnsøkonomi. Prøvde å søke på forumet men fant ikke noe svar på det Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 _Furien_: Nei det gjør de ikke mener jeg, men du kan godt opplyse meg hvis jeg tar feil. Det er det siste års karakterer i et fag som blir stående av det jeg har lest. Når man for eksempel har norsk i 3 år vil kun karakteren fra sisteåret bli stående. Vitneål får man først etter tre år, det man får i årene før er kun karakteroversikt,den pleier å inneholde alle fagene. Eller er det kansje en forskjell på "studiefag" og allmennfag som norsk, matte osv? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) I studieretningsfag kjem karakteren frå begge åra på vitnemålet. I fellesfag som norsk er det bare karakteren for det siste året som kjem på vitnemålet. Endret 15. mai 2006 av ttt Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 aight, daså! Takk for hjelpa Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, de står begge to. Men f.eks. kan du gå opp som privatist i Rettslære eller Samfunnsøkonomi II(jeg tok samf.øk som privatist) - og da har du jo bare karakter fra siste året. Består du faget på høyere nivå, består du/får du automatisk godkjent faget på lavere nivå. Felles allmenne fag er annerledes ja - der er det bare det "avsluttendene" året. Også valgfag står for hvert år. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, de står begge to. Men f.eks. kan du gå opp som privatist i Rettslære eller Samfunnsøkonomi II(jeg tok samf.øk som privatist) - og da har du jo bare karakter fra siste året. Består du faget på høyere nivå, består du/får du automatisk godkjent faget på lavere nivå. Gjeld det for rettslære? Rettslære I og II handlar jo om forskjellige ting, medan i f.eks samf. øk. II så bygger du vel vidare på det du lærte første året. (Eg har ikkje hatt desse faga, så dette blir litt spekulasjon frå mi side.) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, det gjelder også i rettslære (vurderte/vurderer nemlig dette også, men antar for øyeblikket at jeg heller tar svada-faget "etablererkunnskap II(da får jeg etablererkunnskap I automatisk godkjent) og dermed 3+5 uketimer. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Er det noen øvre grense for antall fag eller uketimer totalt på primærvitnemålet, eller er det bare å ta fag i hopetall? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Er det noen øvre grense for antall fag eller uketimer totalt på primærvitnemålet, eller er det bare å ta fag i hopetall? 6110970[/snapback] Bare å sette i gang å ta fag - men har du først fått dem inn på vitnemålet får du dem aldri vekk fra primærvitnemålet... Endret 15. mai 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Da jeg gikk ut i gjaldt dette: Fellesfag kun siste året vi hadde dette. Dvs gym, norsk, nyere historie fra 3. klasse, B-språk, eldre historie, geografi og samfunnslære fra 2. klasse, engelsk, øk/it, naturfag fra 1. klasse. Mulig det var flere, husker ikke. Studieretningsfag/valgfag alle årene: spansk fra 1. klasse, 2MX/FY/KJ fra andre klasse og 3FY/KJ/MX fra 3. klasse. I tillegg kommer samtlige eksamenskarakterer. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 På GK teller vel bare matematikk, engelsk, naturfag og økonomi og info.behandling. B-språk teller ikke før i VK1 og C-språk i VK2? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 På GK teller vel bare matematikk, engelsk, naturfag og økonomi og info.behandling. B-språk teller ikke før i VK1 og C-språk i VK2? 6121768[/snapback] Ja, høres riktig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå