Edorph Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei, Arbeidsplassen min, hvor jeg har jobbet ett år, skal flyttes til Oslo I den forbindelse har jeg fått inkalling til et drøftelsesmøte med en fra ledelsen (se under) Jeg kommer til å gjennomføre drøftelsesmøter med hver av de ansatte for å kartlegge den enkelts situasjon og eventuelle innsigelser i forbindelse med at de ansatte ved [firma]s kontor skal flyttes til Oslo. Hensikten er å gi [firma] informasjon om din situasjon som du mener er relevant og som du mener [firma] må ta hensyn til i forbindelse med flyttingen og en eventuell oppsigelse.Samtalene vil omhandle forhold som gjelder deg som person og som du mener [firma] må ta hensyn til, så som: * Økonomiske forhold * Familiære forhold * Andre individuelle forhold Dersom du ønsker det kan du ta med en tredje person, dette kan være en tillitsvalgt ektefelle/partner eller en ekstern rådgiver. Samtalene vil bli protokollført og vil vare ca 30 minutter. Dersom du ikke ønsker å gjennomføre denne samtalen, så gi beskjed med en gang. Dette er sikkert ganske standard prosedyre. Problemet mitt er at kollegene mine beskriver representanten fra ledelsen som ganske lumpen De sier at jeg bør benytte meg av sjansen til å ha med en tredjeperson, gjerne en med juridisk bakgrunn, slik at jeg slipper å forholde meg til bare det representanten sier. Dessverre er jeg ganske treg i vendinga, og har ikke fått hyret inn noen til å hjelpe meg. Spørsmålet er da, hvilke rettigheter har jeg i forhold til oppsigelsen? Fallskjerm? Kan jeg ende opp med å gå på en skikkelig smell når jeg ikke vet hvilke rettigheter jeg har? Jeg har som sagt bare jobbet der ett år, ved siden av studiene. Det er et IT-firma, og jeg har for det meste tatt meg av QA og litt annet forefallende arbeid (14 - 20 timer i uka). Jeg er (nesten) avhengig av å ha en jobb gjennom sommeren, mtp husleie osv. - Frode Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Er du/dere organisert? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, jeg er medlem i NITO. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, jeg er medlem i NITO. 6108604[/snapback] Anbefaler at de kikker litt på info på hjemmesiden. Jeg vil tro at de evnt. kan delta med juridisk hjelp. Uansett bør du ha med deg en tredjeperson, fordi hvis sjefen er "lumpen" så stiller du svakere etterpå. Jeg har selv opplevd noe slikt og kunne skutt av meg foten i forbannelsen etterpå. Lykke til! Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Jepp. Det er nok litt i seneste laget nå, men Hva er det jeg egentlig kan gå glipp av ved å være uforberedt? Jeg forventer egentlig ingenting, så jeg føler at jeg ikke har så mye å tape. Tusen takk for svar, forresten. Endret 15. mai 2006 av Edorph Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Spørsmålet er da, hvilke rettigheter har jeg i forhold til oppsigelsen? Fallskjerm? Kan jeg ende opp med å gå på en skikkelig smell når jeg ikke vet hvilke rettigheter jeg har? Vet ikke "hva" du har å tape, men ved å stille uforberedt gir du motparten lett spill. Selv om du nå ikke har tid til å avtale eksperthjelp så skader deg ikke å ta med seg en god venn som vitne. AML og NITO overenskomsten beskriver hvilke rettigheter du har som annsatt. I ettertid kan du kontakte organisasjonen og sjekke opp. Jeg har selv gjort det samme mange ganger, og fått god hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå