Gå til innhold

14 personer i demonstrasjon mot Hamas


Anbefalte innlegg

Nå er det ikke bare palestinsk millits det skytes mot da ;)

Det er fryktelige angrep mot barn og kvinner, + at de bygger en mur som etterhvert vil sperre palestinerne helt inne, minner meg mer og mer som apartheid!

6125960[/snapback]

Dette bildet har blitt vist her en del ganger før, men det virker som om venstresiden ignorerer det...

dreper_barn.jpg

Her ser vi tydelig at den palestinske militsen bevisst gjemmer seg bak barn, samtidig som at venstresiden kommer med ramaskrik over at barna da blir drept...

 

Og denne såkalte "muren", 90% av den er ett gjerde, og så lenge Hamas har på dagsorden å jevne Israel med jorden, er det da forståelig at de vil beskytte seg...

 

Denne konflikten er hard, og ingen av sidene er enkle å støtte, men jeg støtter heller den siden som ikke bevisst angriper sivile ved hjelp av terrorisme...

6126598[/snapback]

Nå vrir du totalt om det jeg skriver, jeg skrev Nå er det ikke bare palestinsk millits det skytes mot da har aldri nektet for at det skjer, men vanligvis gjør det ikke det, ser det bildet og teksten under det og det virker som om dette er en form for å skaffe seg en unnskyldning til å ikke støtte opp under Palestina, uff det er trist de må bruke barn som unnskyldning, disse terroristene er i et veldig mindretall og de palestinske barna har det mye verre om israelske okkupasjonsstyrker får tak på dem! Dessverre når Israel er så aktiv med å blokke veien for palestinerne og palestinske barn lever i et krigersk miljø ender de dessverre opp som det bildet viser, hvis Israel hadde trukket seg ut og tatt vekk muren så hadde det blitt mye lettere for palestinske barn å vokse opp i et NORMALT miljø! Det "gjerdet" er ikke noe gjerdet, det er en forferdelig mur som kommer til å ødelegge all form for frihet til å kunne bevege seg!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...men jeg støtter heller den siden som ikke bevisst angriper sivile ved hjelp av terrorisme...

6126598[/snapback]

Det her er ingen fotball klubb! Jeg tror du har skjønt det helt feil! hvordan kan du støtte Israel som dreper uskyldige mennesker eller hvordan kan noen støtte Israel eller Palestina i det hele tatt?

 

Jeg prøver bare å tenke nøytral, se saken fra begge sider. Det burde dere også prøve istedenfor å støtte deres favoritter...Hvis alle skulle velge sine "lag" som de støtter så er det umulig å løse denne konflikten.

Lenke til kommentar
Nå vrir du totalt om det jeg skriver, jeg skrev Nå er det ikke bare palestinsk millits det skytes mot da har aldri nektet for at det skjer, men vanligvis gjør det ikke det, ser det bildet og teksten under det og det virker som om dette er en form for å skaffe seg en unnskyldning til å ikke støtte opp under Palestina, uff det er trist de må bruke barn som unnskyldning, disse terroristene er i et veldig mindretall og de palestinske barna har det mye verre om israelske okkupasjonsstyrker får tak på dem! Dessverre når Israel er så aktiv med å blokke veien for palestinerne og palestinske barn lever i et krigersk miljø ender de dessverre opp som det bildet viser, hvis Israel hadde trukket seg ut og tatt vekk muren så hadde det blitt mye lettere for palestinske barn å vokse opp i et NORMALT miljø! Det "gjerdet" er ikke noe gjerdet, det er en forferdelig mur som kommer til å ødelegge all form for frihet til å kunne bevege seg!

6126883[/snapback]

Disse barna får ingen normal oppvekst; de blir innprentet fra de blir små at Israel må ødelegges. Fra de er små får de høre at forsoning ikke er noe alternativ, og at landet Israel må ødelegges. Selvsagt skjer det at Israel dreper uskyldige, de slåss jo mot både en synlig og en usynlig fiende, men Israel har ingen plan om å utslette det palestinske folket. Israel trekker seg ut, men det er bare naive SV-ere som påstår at det ville være lurt å fjerne denne muren. Siden du er så glad i statistikker, kan jeg servere deg litt til...

 

The barrier at Abu Dis, east of Jerusalem, June 2004

 

Most of the barrier (over 95% of total length) consists of a wire fence with an exclusion area on each side, often including an anti-vehicle trench, and averaging approximately 60 m in width. Some sections (less than 5% of total length) are constructed as a concrete wall which are up to 8 m in height and 3 m in width. Occasionally, due to topographic conditions other sections of the barrier will reach up to 100 m in width.[14] Wall construction (5%) is more common in urban settings, such as areas near Qalqiliya and Jerusalem, because it is narrower, requires less land, and provides more protection against snipers. In all cases there are regular observation posts, automated sensing devices and other apparatus. There are gates at various places which are controlled by Israeli soldiers. The total length as officially authorized by the end of 2003 will be 650 km (403 miles).

Nå er det på tide å kalle en spade for en spade, og ett gjerde for ett gjerde, selv om det korrekte ordet er vel barriere.

 

Men som sagt, tilbake til saken, så lenge Hamas har som dagsorden å utslette Israel, er det idioti å "gå fra en ulåst dør", de er tross alt i krig.

Lenke til kommentar
...men jeg støtter heller den siden som ikke bevisst angriper sivile ved hjelp av terrorisme...

6126598[/snapback]

Det her er ingen fotball klubb! Jeg tror du har skjønt det helt feil! hvordan kan du støtte Israel som dreper uskyldige mennesker eller hvordan kan noen støtte Israel eller Palestina i det hele tatt?

 

Jeg prøver bare å tenke nøytral, se saken fra begge sider. Det burde dere også prøve istedenfor å støtte deres favoritter...Hvis alle skulle velge sine "lag" som de støtter så er det umulig å løse denne konflikten.

6126917[/snapback]

Nå mo du roe rekene, det her er ikke snakk om å stå på tribunene og vifte med flagg... med støtte mener jeg politisk støtte. Hvis uvitende sosialister sier til meg at jeg må boikotte Israel, forklarer jeg dem hvorfor jeg synes vi ikke skal det. Dette har ingenting med fanboy-fakter og Liverpool vs Man U, dette er ramme alvor, og jeg har aldri gitt utrykk for noe annet. Jeg mener selv at begge sidene gjør store feil, men jeg synes også at bevisst terrorisme på sivile er det verste, og er noe resten av verden bør vise utrykk for også, selv de som står og vinker med palestina-skjerf, og roper store stygge ulven til Israel.

Lenke til kommentar
Nå vrir du totalt om det jeg skriver, jeg skrev Nå er det ikke bare palestinsk millits det skytes mot da har aldri nektet for at det skjer, men vanligvis gjør det ikke det, ser det bildet og teksten under det og det virker som om dette er en form for å skaffe seg en unnskyldning til å ikke støtte opp under Palestina, uff det er trist de må bruke barn som unnskyldning, disse terroristene er i et veldig mindretall og de palestinske barna har det mye verre om israelske okkupasjonsstyrker får tak på dem! Dessverre når Israel er så aktiv med å blokke veien for palestinerne og palestinske barn lever i et krigersk miljø ender de dessverre opp som det bildet viser, hvis Israel hadde trukket seg ut og tatt vekk muren så hadde det blitt mye lettere for palestinske barn å vokse opp i et NORMALT miljø! Det "gjerdet" er ikke noe gjerdet, det er en forferdelig mur som kommer til å ødelegge all form for frihet til å kunne bevege seg!

6126883[/snapback]

Disse barna får ingen normal oppvekst; de blir innprentet fra de blir små at Israel må ødelegges. Fra de er små får de høre at forsoning ikke er noe alternativ, og at landet Israel må ødelegges. Selvsagt skjer det at Israel dreper uskyldige, de slåss jo mot både en synlig og en usynlig fiende, men Israel har ingen plan om å utslette det palestinske folket. Israel trekker seg ut, men det er bare naive SV-ere som påstår at det ville være lurt å fjerne denne muren. Siden du er så glad i statistikker, kan jeg servere deg litt til...

 

The barrier at Abu Dis, east of Jerusalem, June 2004

 

Most of the barrier (over 95% of total length) consists of a wire fence with an exclusion area on each side, often including an anti-vehicle trench, and averaging approximately 60 m in width. Some sections (less than 5% of total length) are constructed as a concrete wall which are up to 8 m in height and 3 m in width. Occasionally, due to topographic conditions other sections of the barrier will reach up to 100 m in width.[14] Wall construction (5%) is more common in urban settings, such as areas near Qalqiliya and Jerusalem, because it is narrower, requires less land, and provides more protection against snipers. In all cases there are regular observation posts, automated sensing devices and other apparatus. There are gates at various places which are controlled by Israeli soldiers. The total length as officially authorized by the end of 2003 will be 650 km (403 miles).

Nå er det på tide å kalle en spade for en spade, og ett gjerde for ett gjerde, selv om det korrekte ordet er vel barriere.

 

Men som sagt, tilbake til saken, så lenge Hamas har som dagsorden å utslette Israel, er det idioti å "gå fra en ulåst dør", de er tross alt i krig.

6127014[/snapback]

For å oppdatere deg litt, så var det mens de var på besøk her i Norge klart at Hamas også vil finne en dialog, syns du skal la være å undervurdere den regjeringen og muligheten for at palestinerne tar SINE valg!

Det blir det samme som å si at Frp er et gigantisk nazi-parti som bare vil ha en ren arisk rase her i Norge! Det høres akkurat like dumt ut begge deler for begge delene er ikke sant!

Lenke til kommentar
Rettferdiggjøre terrorisme? Terrorisme er bare feigt, og går kun ut over uskyldige.

6125536[/snapback]

Blir for dumt hvis jeg må si det samme for tredje gang men det får gå...Terrorisme er dumt ja men Israelsk versjon av terrorisme er ikke noe bedre!

 

[Edit]

Hva er det som gjør at Israel sine handlinger kan rettferdiggjøres og ikke Hamas?

6125724[/snapback]

Israels handlinger er rettet mot fienden. Hamas handlinger er rettet mot uskyldig tredjepart.

 

Det er den vesentlige forskjellen.

Lenke til kommentar
Rettferdiggjøre terrorisme? Terrorisme er bare feigt, og går kun ut over uskyldige.

6125536[/snapback]

Blir for dumt hvis jeg må si det samme for tredje gang men det får gå...Terrorisme er dumt ja men Israelsk versjon av terrorisme er ikke noe bedre!

 

[Edit]

Hva er det som gjør at Israel sine handlinger kan rettferdiggjøres og ikke Hamas?

6125724[/snapback]

Israels handlinger er rettet mot fienden. Hamas handlinger er rettet mot uskyldig tredjepart.

 

Det er den vesentlige forskjellen.

6127500[/snapback]

Så palestinske barn og kvinner som ikke har noe de skulle sagt er fienden? .. For det er jo tydeligvis de israelske soldater retter seg imot!

Lenke til kommentar
...men jeg støtter heller den siden som ikke bevisst angriper sivile ved hjelp av terrorisme...

6126598[/snapback]

Det her er ingen fotball klubb! Jeg tror du har skjønt det helt feil! hvordan kan du støtte Israel som dreper uskyldige mennesker eller hvordan kan noen støtte Israel eller Palestina i det hele tatt?

 

Jeg prøver bare å tenke nøytral, se saken fra begge sider. Det burde dere også prøve istedenfor å støtte deres favoritter...Hvis alle skulle velge sine "lag" som de støtter så er det umulig å løse denne konflikten.

6126917[/snapback]

For meg er det fler enn to sider. Det er palestinernes side. Det er Israels side. Og det er terroristenes side. Og med terrorister mener jeg de som går inn for å ramme usklydig tredjepart.

 

Jeg støtter palestinernes rett til egen stat. Jeg støtter Israels rett til å forsvare seg. Jeg har ingen sympati, støtte eller forståelse for Hamas og andre terrroristers handlinger.

 

Etter min mening er palestinernes verste fiende terroristene. Det er terroristene som holder liv i situasjonen og presser Israel til å sette hardt mot hardt. Uten terroristene var det ikke behov for murer, kontrollposter, raketter, husundersøkelser og andre tiltakt Israel er mer eller mindre tvunget til for å forsvare seg selv.

 

Du ytret ovenfor en viss forståelse for terrorisme. Jeg har null aksept for terrorisme. Og tar sterk avstand fra slike holdninger.

Lenke til kommentar
satt og kjedet meg en dag og gikk på FrP sine nettsider, der var det en stor artikkel om hvordan folk som ikke kom fra vesten var onde, og defor ikke måtte slippes inn i landet, og hvor syke SVerne er fordi de ville hjelpe dem!

Fant ikke artikkelen nå, men det er fakta faen!

6115338[/snapback]

 

Kan ikke tenke meg at de har vært såpass dumme at de faktisk legger ut en artikkel hvor de påstår flyktninger er onde.

 

(regner med du snakker om flyktninger, og ikke innvandrere generelt sett da du benytter ordet flyktning. At FRP er innvandrerfiendtlig med tanke på asylsøkere og en god del familiegjenforeninger er en kjent, og riktig, sak. Men jeg har nå aldri fått med meg at de er for å begrense antall flyktninger mer enn dagens kvote. Skal du påstå noe slikt i en tråd så må du akseptere at noen spør hvor du har dette fra. For om det stemmer så ville det ihvertfall gjort mitt skeptiske syn på FRP sin innvandrerpolitikk enda mer skeptisk.)

 

 

Tilbake til debatten: hvordan er det mulig å være så bastant forsvarer av den ene parten i denne saken? Personlig kunne jeg til tider tenke meg å gå i protesttog båte mot Israel og mot Hamas.

Lenke til kommentar
For å oppdatere deg litt, så var det mens de var på besøk her i Norge klart at Hamas også vil finne en dialog, syns du skal la være å undervurdere den regjeringen og muligheten for at palestinerne tar SINE valg!

Det blir det samme som å si at Frp er et gigantisk nazi-parti som bare vil ha en ren arisk rase her i Norge! Det høres akkurat like dumt ut begge deler for begge delene er ikke sant!

6127448[/snapback]

Som sagt, når de velger å avstå fra å jevne Israel med jorden, og terrorisme mot jødene, da er det mulighet for fred. Men slik situasjonen er nå, er det dessverre lite håp for fred...

 

Men saken er at Hamas vil utslette Israel, det står i "partiprogrammet" deres, og det at FrP er ett gigantisk nazi-parti er feil. Jeg støtter heller ikke FrP sin innvandringspolitikk, men å kalle den nazistisk, er ett hån mot 30% av det norske folk, og noe selv venstresiden bør holde seg for god for...

Lenke til kommentar
...men jeg støtter heller den siden som ikke bevisst angriper sivile ved hjelp av terrorisme...

6126598[/snapback]

Det her er ingen fotball klubb! Jeg tror du har skjønt det helt feil! hvordan kan du støtte Israel som dreper uskyldige mennesker eller hvordan kan noen støtte Israel eller Palestina i det hele tatt?

 

Jeg prøver bare å tenke nøytral, se saken fra begge sider. Det burde dere også prøve istedenfor å støtte deres favoritter...Hvis alle skulle velge sine "lag" som de støtter så er det umulig å løse denne konflikten.

6126917[/snapback]

For meg er det fler enn to sider. Det er palestinernes side. Det er Israels side. Og det er terroristenes side. Og med terrorister mener jeg de som går inn for å ramme usklydig tredjepart.

 

Jeg støtter palestinernes rett til egen stat. Jeg støtter Israels rett til å forsvare seg. Jeg har ingen sympati, støtte eller forståelse for Hamas og andre terrroristers handlinger.

 

Etter min mening er palestinernes verste fiende terroristene. Det er terroristene som holder liv i situasjonen og presser Israel til å sette hardt mot hardt. Uten terroristene var det ikke behov for murer, kontrollposter, raketter, husundersøkelser og andre tiltakt Israel er mer eller mindre tvunget til for å forsvare seg selv.

 

Du ytret ovenfor en viss forståelse for terrorisme. Jeg har null aksept for terrorisme. Og tar sterk avstand fra slike holdninger.

6127554[/snapback]

Fantastisk post, og jeg må si meg helt enig. Skal man få fred i midt-østen, trenger vi ett kompromiss, men dessverre ser det ikke ut til at noen har tenkt å gi seg med det første.

Lenke til kommentar
satt og kjedet meg en dag og gikk på FrP sine nettsider, der var det en stor artikkel om hvordan folk som ikke kom fra vesten var onde, og defor ikke måtte slippes inn i landet, og hvor syke SVerne er fordi de ville hjelpe dem!

Fant ikke artikkelen nå, men det er fakta faen!

Kult.

 

Jeg satt også og kjedet meg en dag, og gikk på SV sine nettsider. Der var det en stor artikkel om hvordan Hitler var et stort forbilde, og hvordan de sørget over at nazistene tapte andre verdenskrig.

 

Fant ikke artikkelen nå, men det er fakta faen!

Lenke til kommentar
For å oppdatere deg litt, så var det mens de var på besøk her i Norge klart at Hamas også vil finne en dialog, syns du skal la være å undervurdere den regjeringen og muligheten for at palestinerne tar SINE valg!

Det blir det samme som å si at Frp er et gigantisk nazi-parti som bare vil ha en ren arisk rase her i Norge! Det høres akkurat like dumt ut begge deler for begge delene er ikke sant!

6127448[/snapback]

Som sagt, når de velger å avstå fra å jevne Israel med jorden, og terrorisme mot jødene, da er det mulighet for fred. Men slik situasjonen er nå, er det dessverre lite håp for fred...

 

Men saken er at Hamas vil utslette Israel, det står i "partiprogrammet" deres, og det at FrP er ett gigantisk nazi-parti er feil. Jeg støtter heller ikke FrP sin innvandringspolitikk, men å kalle den nazistisk, er ett hån mot 30% av det norske folk, og noe selv venstresiden bør holde seg for god for...

6127666[/snapback]

Så igjen et nytt bevis på at folk ikke respekterer palestinernes valgfrihet!

Nå skrev jeg i slutten av innlegget mitt at det å kalle Frp et nazi-parti ville vært forferdelig fordi det er ikke sant så hvorfor i all verden trekker du fram at venstresiden gjør det? .. Jeg kalte ALDRI Frp for nazistisk, jeg brukte det som et bevis på hvor tåpelig det er akkurat like tåpelig som å ikke akseptere valgfriheten til palestinerne!

Lenke til kommentar
Herregud for en usaklig artikkel, Her var det om å gjøre drite ut motstanderne av Hamas. VG fornekter seg ikke. :thumbdown:

 

Man trenger da for f..n ikke kjenne til folkeretten for å mene at Hamas terroraksjoner bare fører med seg problemer. :mad:

 

Edit: Det er forresten tragisk hvordan enkelte spiser journalistens budskap fullstendig opp. "Haha skal vi le av disse stakkars motstanderne av å sprenge uskyldige! Så dumme dem er. Kan ikke folkeretten en gang. Hehe, og allikevel er de motstandere av Hamas og terrorisme. Stakkars duster..."

6107894[/snapback]

Hahaha, så du mener at "- Vi ønsker jo demokrati i Midtøsten, men vi mener at palestinerne har valgt feil, sier Rudshaug." WTF, hvordan kan du stå å forsvare en slik holdning??

 

Forøvrig var det faens så sykt med fordommer hu rødhåra dama serverte altså.. Makan!! "Bare en steinrøys før israelerne kom" "har ikke sat meg så godt inn, men atte det var jo FN...." hahahaha!!

 

Nei er det rart de fikk lyst å drite ut hele gjengen? For det der var bare utrolig latterlig. Særlig når det er et så betent tema som det er nå om dagen, bør man hvertfall klare å få fakta rett på bordet altså..

 

Jeg sier overhodet ikke her at jeg kan nok om konflikten, men du ser heller ikke meg masjere i gaten for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Makan!! "Bare en steinrøys før israelerne kom"

Det er vel i grunnen riktig, det.

6129986[/snapback]

So f*cking what? Hva om det hadde vært en stor dampende haug med ku-ekskrementer? Det er da overhodet ingen grunn i seg selv. Det er bare mye babbel som viser hvor utrolig godt de folka ikke visste hva faen de demonstrerte mot.. Skamme seg skulle de, at de i tillegg ble tatt med buksa nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...