Gå til innhold

ferdig støydempet kabinett kontra viftestyring


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bytte ut min pc snart og jeg vil da gjerne ha en støysvak pc. Det jeg lurer på da er om jeg skal gå for og kjøpe et støysvakt kabinett eller om jeg heller bør kjøpe et greit kabinett og satse på viftestyring. Det er hvertfall de alternativene jeg har lest meg frem til her inne da. Vannkjøling er ikke et tema for meg.

 

Det jeg lurer på er:

1. Hva er best i forhold til støy/kjøling?

 

Hvis dette er støysvakt kabinett, hva anbefales( rundt 1000 lappen)

 

Hvis dette er viftekontroller, er dette mye jobb og administrere? Har ikke lyst til å bruke mye tid på og holde på med viftene på pc`en... Og ikke minst er dette vanskelig og sette opp. Har bygd noen pc`er i min tid men er ikke akuratt en ybertekniker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Eg har sjølv eit Nexus Breeze 500-kabinett, og er veldig godt nøgd med det. Men eg brukar viftestyring i tillegg, og når sant skal seiast trur eg at denne har meir effekt på støydempinga enn kabinettet i seg sjølv.

 

Så viss budsjettet er stramt trur eg personleg at du vil ha meir att for å kjøpe eit billeg kabinett og i staden setje inn ei viftestyring og gode, stillegåande kjølarar. Men, det er klart, har ein råd til det så er det berre å seie "ja takk, begge delar"! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...