Teliax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei. Jeg fikk nylig levert et par flatskjermer på døren, av bedrifet jeg jobber hos, for å finne ut hva som er galt med dem. Begge lider av samme "symtomene". Når jeg kobler dem til en maskin (prøvd tre forskjellige; en stasjonær, en iBook og en HP bærbar) og slår på skjermen får jeg fram bildet av desktopen i et sekund, deretter forsvinner det. Slår jeg av skjermen, deretter på igjen, skjer akkurat det samme. De to skjermen (ikke samme merke) reagerer på akkurat samme måte, og nå har jeg fått høre at enda en av skjerm har samme problemet. Har prøvd å finne noe av relevanse både her og på google, men vet ikke helt hva jeg skal søke etter. Er redd garantiene er utgått og lurer derfor på om det er muligheter for å fikse problemene selv. Skjermene skal ikke være så mye mer en to tre år gamle. Trenger desperat hjelp Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei. Jeg fikk nylig levert et par flatskjermer på døren, av bedrifet jeg jobber hos, for å finne ut hva som er galt med dem. Begge lider av samme "symtomene". Når jeg kobler dem til en maskin (prøvd tre forskjellige; en stasjonær, en iBook og en HP bærbar) og slår på skjermen får jeg fram bildet av desktopen i et sekund, deretter forsvinner det. Slår jeg av skjermen, deretter på igjen, skjer akkurat det samme. De to skjermen (ikke samme merke) reagerer på akkurat samme måte, og nå har jeg fått høre at enda en av skjerm har samme problemet. Har prøvd å finne noe av relevanse både her og på google, men vet ikke helt hva jeg skal søke etter. Er redd garantiene er utgått og lurer derfor på om det er muligheter for å fikse problemene selv. Skjermene skal ikke være så mye mer en to tre år gamle. Trenger desperat hjelp 6107564[/snapback] Har du prøvd både DVI og D-Sub? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei og velkommen til forumet! Jeg kan tenke meg at det kan være dårlig kontakt, eller skade påført av overspenning/lynnedslag. Men jeg er ikke sikker. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kan det være baklyset som er gåent? Slik at lysrørene lyser en kort stund når de blir slått på, men så slukker igjen. Jeg bare gjetter, har ingen erfaring med slike. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Var det ikke en annen som hadde akkurat samme problem for et par uker tilbake? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Var det ikke en annen som hadde akkurat samme problem for et par uker tilbake? 6108495[/snapback] Hvis du leste tråden husker du vel sånn ca. hva trådstarter burde søke etter, eller? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg lette akkurat nå faktisk Har en tendens til å poste noe, og redigere i ettertid. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=558875&hl= Dessverre ingen løsning. Men mulig han kan kontakte trådstarter? Lenke til kommentar
Teliax Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Tusen takk for svar. Synes det er underlig at tre skjermer på samme sted, får de samme problemene. Spesielt når de ikke står på samme strømkrets, noe som kunne vært en årsak. aspstein: har bare prøvd D-Sub. Skal prøve DVI asap.. efikkan: Takk for det Men hvordan finner jeg ut om det er tilfellet, og har jeg muligheten til å fikse det selv? Hårek: ingen erfaring med det selv.. Men vil det si at, hvis jeg setter en lampe bak, så skal jeg kunne skimpte noe av skjermen? eks. Slår jeg av lyset på iBook skjermen min, kan jeg fortsatt se hva som er på dekstopen, hvis jeg har tilstrekkelig lys bak den.. Boye, Mixel: sendte han en PM, håper på positivt svar.. Hvordan er det med priser på reperasjoner på flatskjermer. Tror ikke de er av veldig høy kvalitet, så ville det vært billigere å bare kjøpe nye? (Hvis det er umulig å fikse dem på egenhånd). Kan problemet være mangel på drivere? (Så noe om at drivere er must i en annen post, og jeg har ikke innstallert noen drivere..) Igjen, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 De fleste skjermer vil slippe gjennom litt lys, så hvis du har skjermen i et mørkt rom skal det være mulig å se om baklyset virker, eller om den er helt svart. Hvis det er mulig å åpne skjermen så kan du jo se om baklyset virker. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg åpna en skjerm med akkurat like symptomer for flere uker siden. Det ene lysrøret var knust, men jeg vet ikke hvorvidt det ville hjulpet å bytte det. fant nemlig skjermen i en kontainer og den var uten fot, så jeg la den bare tilbake:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå