Gå til innhold

Forgrep seg mot niåring - 30 dager ubetinget

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30 dagers ubetinget fengsel for å har forgrepet seg på ei lita jente?

Dette er ille. 30 dagers fengsel er jo standard-straffen for folk som kjører for fort i bil. Et glimrende eksempel på alt som er galt med dette landet. Vi er alt for naive her i landet.

Straffen for å forgripe seg på barn i Norge er latterlige,kan de være fordi det er menn som lager lovverket og menn som forgriper seg?

Kanskje vi må kvotere inn kvinnlige overgripere da? :nei:

Beklager, men det er antagligvis noe av det mest absurde jeg har hørt her på forumet ever. Hvorfor skulle politikere som lager lover bry seg filla om det er menn som forgriper seg på barn med mindre DE personlig faktisk bedriver denslags? Jeg kan ikke se på det utsagnet som noe annet en ren trolling fra din side. Det er en enorm generalisering som drar alle menn under en kam, og det er rent tullprat. Jeg blir faktisk fornærmet når du antyder at menn faktisk forgriper seg på barn fordi jeg er mann og jeg har aldri forgrepet meg på noen.

Dette er usakelig, useriøst, feilaktig og rett og slett utrolig frekt.

Ja jeg går hardt ut for voksne menn som gjør slikt er verd null og niks i mine øyne .

Og hva med alle andre som gjør slikt? Det er kanskje ikke like ille?

6113090[/snapback]

Om du synest det er absurd eller ikke, er mindre interessant for meg da jeg her sier min mening om saken og at jeg går hårdt ut er vel fordi jeg faktisk kjenner personer som er blitt ødlagt av voksne menn og der saken har blitt hennlagt fordi offret var for redd til å vitne X antall ganger, det er desverre ikke nok for en jente/kvinne og anmelde slike gærninger, de må gjennom legesjekk på legesjekk og innom flere forhør der det terpes på det samme, for mange blir denne belastningen så stor at de ikke greier dette.

At jeg skrev menn som lager lovverket så mente jeg rett og slett at hadde det vært menn som i hovedsak hadde vært offrene og ikke overgriperne så hadde vel denne loven vært skjerpet forlengst.

For ordens skyld så mener jeg alle som forgriper seg på barn burde dømmes likt, men vi vet jo alle at 99% av overgriperne er menn .

PS: Jeg er også mann.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
For ordens skyld så mener jeg alle som forgriper seg på barn burde dømmes likt, men vi vet jo alle at 99% av overgriperne er menn .

Flott. Alle bør dømmes likt. Har du noen kilde på det tallet, fordi jeg visste ikke at 99% av overgriperne er menn (selv om jeg visste at menn er overrepresentert).

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Flott. Alle bør dømmes likt. Har du noen kilde på det tallet, fordi jeg visste ikke at 99% av overgriperne er menn (selv om jeg visste at menn er overrepresentert).

6114790[/snapback]

Nei,jeg har ikke noen kilde på dette,men vil ikke tro jeg bommer så veldig mye her.

Kan jo si at i vår kommune er de registrerte overgrep pr i dag 100% menn .

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men passer nå inn som en slags videreføring av en tanke tidligere i diskusjonen.

Politiet i Sandnes gikk i formiddag til væpnet aksjon mot en mann som prøvde å voldta en kvinne. Mannen truet seg inn i kvinnens hus med en revolver.
Vi har funnet våpenet, og mannen er satt i arrest og vil trolig bli avhørt senere i dag. Dette er en mann med langt rulleblad. Blant annet er han tidligere dømt for voldtekt.

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results"

- Albert Einstein

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116599

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men passer nå inn som en slags videreføring av en tanke tidligere i diskusjonen.

Politiet i Sandnes gikk i formiddag til væpnet aksjon mot en mann som prøvde å voldta en kvinne. Mannen truet seg inn i kvinnens hus med en revolver.
Vi har funnet våpenet, og mannen er satt i arrest og vil trolig bli avhørt senere i dag. Dette er en mann med langt rulleblad. Blant annet er han tidligere dømt for voldtekt.

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results"

- Albert Einstein

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116599

6116543[/snapback]

Tja da får han vel 30 dager betinget for voldtektsforsøk og 1 år fordi han hadde våpen.

Hadde det vært et væpnet ran så hadde vi snakket om langt større straffer.

Du vet folk har vi nok av , men pengene må vi værne :innocent:

Lenke til kommentar

Og igjen..

Voldtok som 16-åring

Mannen (23) som er siktet for voldtekt av en prostituert natt til 16. mai, er tidligere dømt for voldtekt. Torsdag ble han fengslet for fire uker.

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article639719.ece

Så, bottom line? Voldtar man en person får man en måned bak murene. Det er nesten som om man skulle hyra en svær afrikaner til å ta for seg ymse forsvarere og dommere her i landet. De kan jo umulig vite hva de dømmer folk for.

(tenker da på myten om større "utrustning", ikke pga rasisme av noe slag)

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Og igjen..
Voldtok som 16-åring

Mannen (23) som er siktet for voldtekt av en prostituert natt til 16. mai, er tidligere dømt for voldtekt. Torsdag ble han fengslet for fire uker.

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article639719.ece

Så, bottom line? Voldtar man en person får man en måned bak murene. Det er nesten som om man skulle hyra en svær afrikaner til å ta for seg ymse forsvarere og dommere her i landet. De kan jo umulig vite hva de dømmer folk for.

(tenker da på myten om større "utrustning", ikke pga rasisme av noe slag)

6126672[/snapback]

Vel, dette var snakk om at han ble varetektsfengslet for fire uker, da politiet var redd for at han kunne ødelegge bevis. Merkelig fremstilling av Nettavisen (jammen meg ikke første gang), så jeg skjønner godt at du misforstod.

Lenke til kommentar
Dette er ille. 30 dagers fengsel er jo standard-straffen for folk som kjører for fort i bil. Et glimrende eksempel på alt som er galt med dette landet. Vi er alt for naive her i landet.

Straffen for å forgripe seg på barn i Norge er latterlige,kan de være fordi det er menn som lager lovverket og menn som forgriper seg?

Kanskje vi må kvotere inn kvinnlige overgripere da? :nei:

Beklager, men det er antagligvis noe av det mest absurde jeg har hørt her på forumet ever. Hvorfor skulle politikere som lager lover bry seg filla om det er menn som forgriper seg på barn med mindre DE personlig faktisk bedriver denslags? Jeg kan ikke se på det utsagnet som noe annet en ren trolling fra din side. Det er en enorm generalisering som drar alle menn under en kam, og det er rent tullprat. Jeg blir faktisk fornærmet når du antyder at menn faktisk forgriper seg på barn fordi jeg er mann og jeg har aldri forgrepet meg på noen.

Dette er usakelig, useriøst, feilaktig og rett og slett utrolig frekt.

Ja jeg går hardt ut for voksne menn som gjør slikt er verd null og niks i mine øyne .

Og hva med alle andre som gjør slikt? Det er kanskje ikke like ille?

6113090[/snapback]

Fatter ikke hvor du ville med denne lange dustete kommantaren din.. Mener du at de som voldtar/utnytter småjenter skal dømmes forskjellig? To som gjør nøyaktig det samme skal på en magisk måte bli dømt på forskjellig grunnlag? At han nevner menn er jo fordi menn er den gruppen som står bak de fleste slike overgrep, noe du sikkert vet om du tenker deg om to ganger..

Det er ikke til å skjule at de som har laget lovene om 30 dagers fengsel for utnyttelse av barn på denne måten nesten skulle vært banket opp, bare for å få lært ei lekse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...