djupevik Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Prisen er her... http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=820193 http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=820194 Lenke til kommentar
arokh Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 [Gi meg heller en fjernkontroll som virker på kona, så hun kan slåes av og på og styres via IR. Det ville vært en oppfinnelse.Og for en fred og ro! Med IR måtte du stått sabla nærme hver gang du ville slå hu av, hadde nok vært litt mer praktisk med Bluetooth da... Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Denne "oppfinnelesen" synes jeg virker helt på trynet... Men hadde de gått litt lengre kunne det blitt andre saker! På vår hytte på fjellet er det utrolig kaldt på vinteren. Her har vi en boks, som er kobla til en helt vanlig stikkontakt, som vi ringer til og varmen skrur seg på og av. Dette hadde vært helt genialt og få på en PC. Utrolig irriterende hvis man er ute å reiser og man trenger noe som ligger på PC`n hjemme,og man ikke lot den stå på mens man er bortreist. Å da kunne ringe, eller sende en sms etc. til denne hadde da vært genialt! Noen som vet om det finnes fra før? Endret 16. mai 2006 av 6637Braindead Lenke til kommentar
aC Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det du ønsker er wake on modem f.eks og har allerede blitt oppfunnet. Fleste hovedkort har desverre sluttet med wake on modem fordi modem tidene heldighvis er forbi. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det du ønsker er wake on modem f.eks og har allerede blitt oppfunnet. Fleste hovedkort har desverre sluttet med wake on modem fordi modem tidene heldighvis er forbi. 6113220[/snapback] Ellers så er det jo Wake On Lan, men jeg er litt usikker på om slike pakker blir kastet utenfor det lokale nettverket, eller om de kommer seg helskinnet igjennom. AtW Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Men når man slår av på fjærnkontrollen, så blir det jo vel akkurat som å slå av hovedbryteren? og det er jo ikke så bra for maskina? husker da vi begynte på skolen og lærte å trykke "slå av datamaskin" på pc'ene Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Mener jeg har sett koblingskjema for diverse mobiltelefoner og, slik at du kan styre av og på knappen på pcen med å sende SMSer. Er ikke så vanskelig å få til heller. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Men når man slår av på fjærnkontrollen, så blir det jo vel akkurat som å slå av hovedbryteren? og det er jo ikke så bra for maskina? husker da vi begynte på skolen og lærte å trykke "slå av datamaskin" på pc'ene 6113242[/snapback] Tviler på at det egentlig er særlig skadelig for maskinvaren. (var nok i gode gamle dager) Eneste som skjer er at du ikke får lagret instaillinger osv.. Men at det er skadelig tviler jeg på, da jeg ikke tror det blir noen "bråere" slutt for f.eks harddisken. Tror at ivhertfall 50% av mine avslutninger er bruk av power of knappen. (En del bugs i Oblivion som gjør at den karnskje henger seg litt for ofte) Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Kan jo missbrukes av foreldre. De vil av du skal legge deg eller komme ned til middag, trykker på av og pc'en går av. 6108091[/snapback] Misbruk.... Tja, det kan tenkes at det oppleves slik for deg, men dine foreldre forteller deg sikkert slik i beste hensikt. Uansett kan de jo bare dra sikringen til den kursen som går til rommet ditt..? (Du trenger ikke fortelle dem det da. ) Denne innretningen er vel bare nyttig for å slå pc'en på? Alle som har pc'en lengere unna enn de orker å gå tror jeg uansett har pcen på 24/7 uansett. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Nå bruker vel denne PSU en samme trådløsteknologi som fjærnkontrollene til biler/bilalarmer, disse dender vel på 433MHz og hvert trykk er koda... Så risken for at noen kan slå av/på pcen din i tide og utide er vel minimal, eller like stor som at noen kan deaktivire bilalarmen din med en "vanlig" fjærnkontroll... //stian f Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Denne "oppfinnelesen" synes jeg virker helt på trynet... Men hadde de gått litt lengre kunne det blitt andre saker! På vår hytte på fjellet er det utrolig kaldt på vinteren. Her har vi en boks, som er kobla til en helt vanlig stikkontakt, som vi ringer til og varmen skrur seg på og av. Dette hadde vært helt genialt og få på en PC. Utrolig irriterende hvis man er ute å reiser og man trenger noe som ligger på PC`n hjemme,og man ikke lot den stå på mens man er bortreist. Å da kunne ringe, eller sende en sms etc. til denne hadde da vært genialt! Noen som vet om det finnes fra før? 6112758[/snapback] Jepp, svenske DatorMagazinet hadde en tutorial på dette for et par(?) år siden. Ring de opp og forklar hva du er på jakt etter, så kan de sikkert sende deg artikkelen. De er rimelig gode på service. Alt de brukte var loddebolt, en gammel gsm, et kontantkort og noen ledningsstumper. Billig og bra. Du kan selvsagt kjøpe en styringsenhet slik som foreldrene dine har på hytta, men da kvitterer du fort vekk et par tusen kroner. Og du mister gleden ved å mekke noe rått selv. Selv var jeg i ekstase da jeg gjorde min første modd, og det var bare en "Thouch" bryter (slik som på de fleste B & O anlegg) som var flush-mounted i skrivebrodet, slik at det var enkelt å slå på Pc, som stod vannkjølt i et skap. Endret 16. mai 2006 av mrs.robinson Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Tja, diverse terrorist sider på nettet har sikkert mer om dette, uten at jeg skal promotere nærmere Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Ellers så er det jo Wake On Lan, men jeg er litt usikker på om slike pakker blir kastet utenfor det lokale nettverket, eller om de kommer seg helskinnet igjennom.6113231[/snapback] De blir kastet. Jeg har i alle fall ikke fått sendt pakker til min lokale PC utenfor lokalnettet. Har prøvd å sende slike pakker fra lesesalen på mitt studiested, til PC-en min på studentbyen, uten å lykkes. Endret 19. mai 2006 av brannslange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå