Gå til innhold

Kontroller PSU-en trådløst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikea Koppla

ikea med sine rare navn på allt....

extramoduler koster 150kr

6109079[/snapback]

Hva skjer egentlig med PSUen om du "dimmer" lyset (dvs PSUen i dette tilfellet) nok? Slår den seg av? Ellers har jeg en sånn sak, og det er litt IKEA-fakter over den, hender seg den slår seg på og av av seg selv, så jeg vet ikke helt om jeg hadde lagt PCen min i henda på den der.

AtW

Lenke til kommentar
Nå kan jeg begynner å slå på pcen når jeg er i hagen da... :p Kjekt, da er den på når jeg kommer inn... hehe

6108592[/snapback]

ja det tungt å slå på dataen.. :p

6108699[/snapback]

Tror poenget hans var at pcen kunne boote ferdig til han kom inn. Kanskje han har treg pc?

Lenke til kommentar
Ikea Koppla

6109079[/snapback]

Hva skjer egentlig med PSUen om du "dimmer" lyset (dvs PSUen i dette tilfellet) nok? Slår den seg av? Ellers har jeg en sånn sak, og det er litt IKEA-fakter over den, hender seg den slår seg på og av av seg selv, så jeg vet ikke helt om jeg hadde lagt PCen min i henda på den der.

AtW

6109108[/snapback]

du fikk ikke med deg at de har enheter uten dimmefunksjon! nå den har oppført seg rart; har det ligget en mobil tlf ved siden av den eller noe liknende? den liker ikke mobiler og begynner å lage små pipe\klikkelyder når mobilen søker! og så skrur den av dimming slik at neste gang jeg skrur av lyset dimmer det ikke! lett og fikse igjen da! man kan ikke forvente seg allverdens for 400kr da. x-10 er vesentlig dyrere!

Lenke til kommentar
Ikea Koppla

6109079[/snapback]

AtW

6109108[/snapback]

du fikk ikke med deg at de har enheter uten dimmefunksjon! nå den har oppført seg rart; har det ligget en mobil tlf ved siden av den eller noe liknende? den liker ikke mobiler og begynner å lage små pipe\klikkelyder når mobilen søker! og så skrur den av dimming slik at neste gang jeg skrur av lyset dimmer det ikke! lett og fikse igjen da! man kan ikke forvente seg allverdens for 400kr da. x-10 er vesentlig dyrere!

6109252[/snapback]

Vet de finnes uten dimming, var bare nysgjerrig på hva som skjedde når det blir for lite stræm inn til PSU. Skal prøve å bite meg merke i det med mobilen neste gang det skjer...

AtW

Lenke til kommentar
Kan jo koble enhver PSU til en av disse, så kan du skru strømmen av/på trådløst. Så kan du plugge skjermen og høytalerene til også.

Var kanskje litt bom fra NorthQ for min del, men at det kommer mer trådløse muligheter er jo positivt. Greit å skru på pcen med fjernkontroll.

6108867[/snapback]

Akkuratt de jeg satt og tenkte på også, snakk om unødvendige saker, med mindre det er sånn at du må slå på den fra fjernkontrollen for å få igang strømforsyning etter at du har slått den av med fjernkontroll, type sikkerhetsopplegg

Lenke til kommentar
Akkuratt de jeg satt og tenkte på også, snakk om unødvendige saker, med mindre det er sånn at du må slå på den fra fjernkontrollen for å få igang strømforsyning etter at du har slått den av med fjernkontroll, type sikkerhetsopplegg

6109588[/snapback]

Veldig kjederlig å miste fjernkontrollen da. Det virker rett og slett som et lite gjennomtenkt produkt. Det er vel heller hovedkortprodusentene som bør tenke i disse baner.

Fjernkontroll til hovedkortet som kan:

- Slå av/på pcen

- Restarte

- Dvalemodus/Hibernate

- Brukes som fjernkontroll til TV-kort/Media Center/WinAmp

- Kontroll over lydannlegg, mulighet til å skru av/på

- Skjerm av/på

- Optiske drev inn/ut

Lenke til kommentar

6109588[/snapback]

Veldig kjederlig å miste fjernkontrollen da. Det virker rett og slett som et lite gjennomtenkt produkt. Det er vel heller hovedkortprodusentene som bør tenke i disse baner.

- Slå av/på pcen

- Restarte

- Dvalemodus/Hibernate

- Skjerm av/på

- Optiske drev inn/ut

6109832[/snapback]

Med unntak av å slå på PC og annlegg, så gjør en standard PC-fjernkontroll (og rett software) alt dette.

AtW

Lenke til kommentar
når jeg tenker meg om kan jeg jo bare sette maskinen i en sånn av\på bryter til ikea lysstyringen min. koster 150 for en sånn klump(samme pris med og uten dimming)

mye bedre!(jeg skrur på proj på den måten)

men jeg trenger det ikke...

6108675[/snapback]

Du skrur vel ikke av prosjektor på den måten? Det hadde vel ikke vært noe særlig for de fleste prosjektorer med tanke på avkjøling av pære

Lenke til kommentar
når jeg tenker meg om kan jeg jo bare sette maskinen i en sånn av\på bryter til ikea lysstyringen min. koster 150 for en sånn klump(samme pris med og uten dimming)

mye bedre!(jeg skrur på proj på den måten)

men jeg trenger det ikke...

6108675[/snapback]

Du skrur vel ikke av prosjektor på den måten? Det hadde vel ikke vært noe særlig for de fleste prosjektorer med tanke på avkjøling av pære

6109965[/snapback]

nei! men hvis du ser på pæra isolert så er det faktisk mindre skadelig. men er en del andre ting som blir varme rundt den da!

jeg skrur av med fjernkontrollen og etter 1 min når vifta stopper kutter jeg strømmen. da stopper også viftene i hushboksen!

Lenke til kommentar
nei! men hvis du ser på pæra isolert så er det faktisk mindre skadelig. men er en del andre ting som blir varme rundt den da!

jeg skrur av med fjernkontrollen og etter 1 min når vifta stopper kutter jeg strømmen. da stopper også viftene i hushboksen!

6109981[/snapback]

Ja, akuratt om det er skadelig for åæra går det vel en diskusjon på for tiden. Er vel en del som er av den oppfatning at det er helt greit for pæra å ikke ha vifta på etter man slår av, grunnet at pæren liker temperatursvigninger heller dårlig. Andre igjen mener at dette er feil. Jeg er ikke den rette til å si enten det ene eller det andre, og det kommer vel muligens litt ann på pære til pære.

At du har hush-boks burde jeg egentlig ha husket på ;)

Lenke til kommentar

6109588[/snapback]

- Slå av/på pcen

- Restarte

- Dvalemodus/Hibernate

- Skjerm av/på

- Optiske drev inn/ut

6109832[/snapback]

Med unntak av å slå på PC og annlegg, så gjør en standard PC-fjernkontroll (og rett software) alt dette.

AtW

6109903[/snapback]

Jau, tror at mange PC-fjernkontroller kan skru på PC'en (Firefly?). Dersom du også har en IR-blaster kan du styre det meste, inkl. lydanlegg (dersom det tar imot IR da)

Lenke til kommentar

6109588[/snapback]

- Slå av/på pcen

- Restarte

- Dvalemodus/Hibernate

- Skjerm av/på

- Optiske drev inn/ut

6109832[/snapback]

AtW

6109903[/snapback]

Jau, tror at mange PC-fjernkontroller kan skru på PC'en (Firefly?). Dersom du også har en IR-blaster kan du styre det meste, inkl. lydanlegg (dersom det tar imot IR da)

6111822[/snapback]

Sålenge du har den rette softwaren kan du vel egentlig oversette en virken som helst input fra fjerinkontrollen til en virken som helst handling på PCen.

AtW

Lenke til kommentar
Tror et "herregud" er på sin plass her... :|

6107413[/snapback]

Definitivt. En "oppfinnelse" man ikke har bruk for. Bare tull spør du meg.

Gi meg heller en fjernkontroll som virker på kona, så hun kan slåes av og på og styres via IR. Det ville vært en oppfinnelse.

Og for en fred og ro!

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...