Howard Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 NorthQ har lansert en strømforsyning som kan skrus av og på ved hjelp av en fjernkontroll. Les mer Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Tror et "herregud" er på sin plass her... :| Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Dette vil kanskje være praktisk for en HTPC? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Dette vil kanskje være praktisk for en HTPC? 6107463[/snapback] Hva er poenget med dette? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ville det ikke vært en ide å legge ned resurser i å lage strømforskyninger som leverer stabil strøm og som ikke ryker for ett godt ord, før man begynner med sånne ting. Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Er vel mye samme vitsen som fjernstyrt sentrallås til biler; det er praktisk. Slipper å bøye seg ned og trykke på knappen, samt at man kan sette PC'en i et annet rom eller et isolerende skap. Uansett så får ikke dette meg til å kjøpe NorthQ, men hvis Mist/Forton Source kom med noe lignende ville jeg vurdert det Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Morsom sak. Jeg mener den har potensiale. Folk har jo fjernstyrte låser på bilene sine, fjernkontroll til belysning i taket, og til all verdens duppeditter i leiligheta så hvorfor ikke? SmoPe: NorthQ er da ikke så ille jevnt over? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Er vel mye samme vitsen som fjernstyrt sentrallås til biler; det er praktisk. Slipper å bøye seg ned og trykke på knappen, samt at man kan sette PC'en i et annet rom eller et isolerende skap. Uansett så får ikke dette meg til å kjøpe NorthQ, men hvis Mist/Forton Source kom med noe lignende ville jeg vurdert det 6107594[/snapback] Jeg er helt enig i det der, men jeg vil legge til Hiper i lista. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) ikke så veldig dumt som enl sier,,, jeg pleier ofte å skru på pcn for så å gjøre noe annet mens den starter opp windows... Hadde selvsagt vært greit å kunne skru den på f.eks før jeg kom hjem Men det er selvsagt bare småting,,, kanskje irreterende å ha enda en fjernkontroll, evnt enda en ting i lommen i tillegg til mp3 mobil nøkler etc etc... Som tidligere nevnt , hadde jo vært greit om noen andre enn northQ hadde komt med dette Men men, skader jo ikke at de prøver ut nye ting Endret 15. mai 2006 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 hmmm. må jo være plagsomt, hvis samtlige i ett borettslag har kjøpt en slik PSU -> 1 trykker på OFF knappen og slår av pc'n til alle de andre i en radius på 100m Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Morsom sak. Jeg mener den har potensiale. Folk har jo fjernstyrte låser på bilene sine, fjernkontroll til belysning i taket, og til all verdens duppeditter i leiligheta så hvorfor ikke? SmoPe: NorthQ er da ikke så ille jevnt over? 6107611[/snapback] digger ikea lysstyringen min! kansje må jeg ha en sånn og! nei tror jeg dropper det av en enkel grunn; jeg skrur nesten aldri strømmen på strømforsyningen. maskinen står nesten alltid på, eventuelt avskrudd men med strømmen på(er jeg på ferie trekker jeg ut kontakten helt!) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 hmmm. må jo være plagsomt, hvis samtlige i ett borettslag har kjøpt en slik PSU -> 1 trykker på OFF knappen og slår av pc'n til alle de andre i en radius på 100m 6107643[/snapback] De er nok litt forskjellige. Men tenk om naboen sitter med ei universial-fjernstyring og slår av pcen din i tider og utider da. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Jeg klarer fortsatt ikke å se nyte med denne greia her? Starter PC-en opp da hvis du skrur PSU-en på? E jo så voldeligt å bare skru av PSU-en for å så på den måten slå av PC-en. Endret 15. mai 2006 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hva med blåtann støtte på denne her da. Så kunne du styrt den med mobilen, da snakker vi. Så kunne du feks ha det slik at hvis du var innenfor 30m av maskinen så gikk den på Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 noen som vet sendefrekvensen på den? burde være lett å bruke universal fjernkontroll med rf sender! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 For de som har lyst til å gjøre dette uten å kjøpe en ny halvbillig strømforsyning bør vel wake-on-lan og et enkelt program på en mobil med wlan eller et javaprogram som snakker med et remote system som igjen sender oppstartsignalet være mulig å finne. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Synes iMon sin interne fjernkontroller har en mye bedre løsning her jeg (finnes både som IR og RF). Her er det satt en "bryter" rett foran strømforskyningen inn til hovedkortet. Dette gjør at en ikke er avhengig av noe WAKE-ON-... el. for å skru PC-en PÅ. For å skru den AV gjøres det enkelt og greit på vanlig måte, for å unngå korrupte data. Bruker man NorthQ sin dingsefjernkontroll til å skru PC-en av risikerer man korrupte data... Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Nytteveriden er der den, men litt OT: Men dere som skriver strømforskyning, har dere noen gang hørt om noe som forskyner noe? Jeg mener nå dette skal være en strømforsyning? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvorfor ikke lage en "plug-in" til atx-kontakten? Ikke at jeg kan lage det, men produsenter, hville vært tøft:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå