Gå til innhold

X1800 GTO flashed vs X1800XL

Anbefalte innlegg

Tre spørsmål fra meg idag:

1: Leste en HW.no test her om dagen hvor det fremkom at X1800GTO kunne flashes til X1800XL. Er dette tilfellet og har noen erfaringer med det?

2: Jeg skulle gjerne også hatt en link til en sammenstillelse av benchmarks av en rekke skjermkort så jeg kunne sammenlignet litt. Har sett dette før, men aner ikke hvor..

3: Prisen på X1800 serien er bra for tida. Hva mister man ved å gå for denne serien fremfor X1900? Og er det verdt spranget fra et X800XT PE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er heller ikke garantert at det går ann å flashe kortet.

Samt at du mister all garanti.

Grunnen til at prisen på x1800-serien er bra er at den skal fases ut fra ATi sin side. x1800GTO får god konkuranse fra nVidia 7600GT, og x1800XL blir slått av 7900GT.

Lenke til kommentar

Jøssenavn, her går det unna :) Takk skal dere ha for linken. 13% økning i 3Dmark05 etter en flash bør vel kunne kalles for vellykket.

Når det gjelder #3 så spiller jeg stort sett det som er å spille, det være seg BF2, Oblivion, div source-spill osv. Resten av HW ligger i profilen.

Lenke til kommentar

Jeg har råd til X1900 etellerannet, men jeg gidder ikke kjøpe noe svindyrt kort denne gangen. X800XT PE kortet klarer seg egentlig bra, men det ligger helt i grenseland. Jeg vil tro f.eks X1800GTO scorer meget bra på pris/ytelse. Det er vel det jeg ønsker en bekreftelse på her.

Skal jeg bruke MYE penger på skjermkort i år blir det i så fall et DX10 basert når det etterhvert slippes. 1500+ for en midlertidig løsning er vel ikke så gæli hvis det gir en markert ytelse fra det kortet jeg har idag.

Lenke til kommentar

Fikk ikke noe større tilslag for ideen om å kaste ut X800XT PE kortet til fordel for et flashbart GTO-kort til 1600,- så da tar jeg det som svar nok til å droppe planen..

Er det ingen som har en link til en sammenligning over benchmarks for de forskjellige kortene? Ikke helt vitenskapelig å se kun på 3Dmarks score, men det gir vel en viss indikasjon. Testene til HW.no bruker en liste over et lite utvalg, men der finner jeg ikke kortet jeg har idag og da blir den ikke relevant.

1800XT selges på Komplett til 2195,- det er kanskje et bedre alternativ enn å flashe GTO til XL? (håper de snart slutter med den unødvendig store variasjonen med intetsigende typebetegnelser..)

edit:

Fant en test so tar for seg akkurat de kortene som er nevnt i denne tråden, der finner jeg vel ut av det jeg er ute etter. For andre interesserte: Klikk her

Takk for hjelpen til dere andre. Tråden kan sikkert stenges nå.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...