07hedhauma Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei Noen som vet hvordan jeg kan logge meg på mitt Thomson Speedtouch 516i? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Fra innsiden av nettverket da eller? Kjør "ipconfig" fra komandolinjen. Bruk gateway adressen enten i nettleseren din, eller i telnet (ruteren støtter begge). -Stigma Lenke til kommentar
kvase Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Thomson Speedtouch 516i http://www.ngtforum.net/viewforum.php?f=11...96256c24038201b finner mye imf her Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Tele2 har som regel bruker: Tele2 og passord: 2elet Lenke til kommentar
H_S Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 På 516i er brukernavn administrator, trur passordet er 2elet Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Hei Etter å ha prøvd guiden, på NGT forumet, så kommer jeg fortsatt ikke inn! Det står: " Kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 23: kan ikke koble til" Er synnsykt frustrert, noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
reybr Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Har du husket å sette fast IP på PCen? For å kunne koble til, så må du sette opp PCen til å være i samme subnet som modemet. Du kan f.eks sette IP på PCen din til å være 10.0.0.137 Brukernavn er Administrator (med stor A). Passord er 2elet Du kan bruke både telnet og http for å konfigurere modemet. Ser egentlig ikke helt hvorfor du skal inn og konfigurere om noe på modemet. Den vanligste grunnen for å logge seg på et modem, er for å åpne porter/sette opp port forwarding, men dette modemet er satt opp som en bridge, så det er ingen porter å åpne Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Har akkurat samme problem. Skal inn på et Speedtouch 516i fra Tele2 men standard brukernavn/passord virker ikke. Har testa: "blank" / "blank" Administrator / "blank" Administrator / 2eleT Administrator / 2elet Tele2 / 2eleT Tele2 / 2elet tele2 / 2eleT Tele2 / 2elet Etter Tele2 overførte brukerne til Nextgentel har linja mi klikka helt mongo. Vil inn og se om jeg kan se i loggen eller noe om hva som skjer. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Vanlig default på mange Speedtouch er admin/admin - Prøvd det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ja. Men jeg kommer inn via telnet med Administrator/2elet. Men jeg synes tydelig å huske at det var web-interface på modemet før. :| Prøver jeg å logge inn via http får jeg feil brukernavn og/eller passord samme hva jeg prøver på. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Bytt passord, eller lag en ny bruker via telnet da. Eventuelt hente ned hele konfigurasjonsfilen, og rediger den etter ønske, og legg opp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå