Gå til innhold

Xbox 360 hack er ute!

Anbefalte innlegg

Noen måte å lese på eska til xbox'en om den har samsung dvd eller hitachi? Eller er det bare å gjette og håpe?

6110199[/snapback]

Sjekk bildene på nett og sammenlign. VAr noen som startet en tråd om det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen måte å lese på eska til xbox'en om den har samsung dvd eller hitachi? Eller er det bare å gjette og håpe?

6110199[/snapback]

6110222[/snapback]

Ja, om jeg hadde en xbox skulle jeg gjort det.. Men vil sjekke før jeg kjøper ;)

Lenke til kommentar
noen som vet om de nye maskinene i butikken har samsung dvdrommen?

Isåfall tenkte jeg skulle kjøpe en 360 til i dag for å teste dette..

(min gamle 360 er ødelagt og hadde LG dvdrom)

6108025[/snapback]

Med mindre du ikke har tuklet med X-Box 360`en din er det jo bare å sende den inn. :thumbup:

Lenke til kommentar
noen som vet om de nye maskinene i butikken har samsung dvdrommen?

Isåfall tenkte jeg skulle kjøpe en 360 til i dag for å teste dette..

(min gamle 360 er ødelagt og hadde LG dvdrom)

6108025[/snapback]

Med mindre du ikke har tuklet med X-Box 360`en din er det jo bare å sende den inn. :thumbup:

6110333[/snapback]

Tenkte faktisk på det samme..

Den har fryst to ganger da :p Men det var etter 160 timer Oblivion.. Døgn i strekk osv :whistle:

Men på en anne side, den skal ikke fryse. Jeg glemte å skru av GC'en min en dag, og to dager etterpå stod den med Zelda Wind Waker på fortsatt :p

Lenke til kommentar
Folk maser veldig på å få en hacka firmware til Hitachi også, så den er vel like rundt hjørne den også. De maser spes. på han som ga ut den nåværende hacka firmware til samsung så tipper han kommer ut med en til hitachi straks :)

6110482[/snapback]

:dribble:

Men hvis jeg kan bli utestengt fra Live, er det ikke et alternativ.

Lenke til kommentar

6110199[/snapback]

6110222[/snapback]

Ja, om jeg hadde en xbox skulle jeg gjort det.. Men vil sjekke før jeg kjøper ;)

6110248[/snapback]

Det er nok umulig å få sjekket det tenker jeg, må nok ta en sjanse ja. men 360 kjører samsung på de nyeste xboxene, mener jeg å ha hørt, så da er det jo større sjanse for at du plukker riktig!

Men vent ett par uker, så blir det samme hvilken rom du har :thumbup:

Lenke til kommentar
Folk maser veldig på å få en hacka firmware til Hitachi også, så den er vel like rundt hjørne den også. De maser spes. på han som ga ut den nåværende hacka firmware til samsung så tipper han kommer ut med en til hitachi straks :)

6110482[/snapback]

6110492[/snapback]

Hmm, jeg ser ikke grunn til å kunne beholde live iforhold til det man kan få av en hacka xbox, men jeg har heller aldri interessen for live. Eneste er spilling mot andre, men da fins det jo andre Software som tar seg av det problemet igjen.

Lenke til kommentar

6110482[/snapback]

6110492[/snapback]

Hmm, jeg ser ikke grunn til å kunne beholde live iforhold til det man kan få av en hacka xbox, men jeg har heller aldri interessen for live. Eneste er spilling mot andre, men da fins det jo andre Software som tar seg av det problemet igjen.

6110552[/snapback]

Jeg liker arcade :love: da:P

Men hvis man ikke for permanent ban, er jeg med ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg foretrekker å ha tingene mine legit, mye pga Xbox Live, Xbox Live Arcade og min gamertag og gamerscore. Dersom Microsoft klarer å stenge ut folk med bogus firmware, så vil jeg være fornøyd - jeg tør iallefall ikke gamble min Live-access kun for gratis spill.

Man får dessuten en mye bedre spillopplevelse av å ha spillene lovlig, da man som regel legger inn litt mer tid inn i et spill man har kjøpt, enn noe man har lasta ned.

Kom jo ikke som noe stort sjokk at dette kom til å skje, det er jo over et halvt år siden konsollen kom ut.

Det som er drastisk her er jo at det ikke krever lodding, noe som gjør det mye enklere. Men det blir vel også enkelt for Microsoft å hindre det i kommende versjoner.

Lenke til kommentar
Men dette blir nok tettet fort via LIVE

6112231[/snapback]

Og en ny hack blir like fort sluppet.

Dersom du er villig til å ofre Live har Microsoft overhode ingen mulighet for å stoppe muligheten for å piratkopiere alle eksisterende xbox360 spill. Så dette er vel strengt tatt et "gigantisk problem" for Microsoft.

Uansett, per i dag er det jo ikke mulig å laste ned spill og brenne på DVD. Du må tydeligivs selv rippe spillene med din dvd-spiller, deretter patche imaget. Med andre ord, du må ha spillet fysisk for å kunne kopiere det.

Men i løpet av den neste uken vil jeg tro krisen (sett i MS's øyne) blir et faktum... (dvs, spill kan lastes ned, og brennes ut)

Lenke til kommentar

For å spille piratspill og divX-filmer er dette ikke interssant for meg. Live tror jeg vil komme med filmutleie iløpet av snart. Tror ikke det vil bli vanskelig for MS å stenge en moddet 360 ute av Live. Med XP klarer dem det fint ved at man ikke kan hente oppdateringer. Ja, jeg vet at det er mulig og omgå også det, problemet er at meningmann klarer ikke det, man må ha litt peiling for å hele tiden henge med på hva som er de nye fiksene osv... Xbox 1 kjøpte man ferdig moddet her og der, også trengte man ikke å gjøre mer.

MS er tross alt et softwareselskap.

Lenke til kommentar

6110482[/snapback]

Ville tatt det med en klype salt. commondore4ever som har laget denne hacken, har også klart å hacke samsung firmwaren på xbox1.

Men har ikke klart å hacke noen av de andre firmwarene på xbox1.

Mao, denne karen her er nok en "samsung" spesialist.

Han har klart både xbox1 og xbox360.

Hitachi sin firmware kan være helt forskjellig, den kan være kryptert osv osv.

Slik ser vi på dvd brennere også, noen firmwarer (foreks fra NEC) er enkel å hacke, mens firmwarer fra foreks Plextor ser man ALDRI no hack for.

Så det er ikke så enkelt at "hvis man har klart 1 så klarer man en annen".

Lenke til kommentar
Hadde ikke forundra meg om at når Vista kommer - og Vista står i nettverk med en XBOX 360 så kan Vista sjekke om alt er hunky dory på boxen. Er det ikke det så "rapporterer" Vista til MS.

Noe sånn tror jeg kommer når Live Everywhere/Anywhere er satt i sving

6112802[/snapback]

Nå er det ikke slik at MS sjekker maskinen din uten at du vet det, det har de ikke lov til. Det de gjør er at man f.eks må laste ned verktøy som sjekker ektheten av programvaren din og om den kan være moddet på noen måte. Er den det, kan man bli hindret å laste ned ting på Live, spille MP eller andre ting som er viktig.

Jeg kjørte pirat-XP i 3 år. Etterhvert ble jeg dritlei av å hele tiden lete etter pathcer og cracker for å omgå alle mulige ting som MS måtte finne på. Jeg bestilte en skikkelig versjon gjennom MS og alt ble straks lettere :)

Hele poenget med en moddet boks er Divx (pirat stort sett) og piratspill, enkelt og greit. Hvis Live kan levere disse tjenestene til meg for en billig penge, gjør jeg heller det.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...