ExEc Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Skal kjøpe ny maskin, men hvilken minnetype bør jeg kjøpe?? Skal ha en XP prosessor, så det blir DDR2100 det står om, men hva er raskest? cas2 cas2,5 cas3 og hva er forskjellen mellom cas, og cl?? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Cas 2 er raskest. Cl står for Cas Latency, så Cas og Cl er akkurat det samme. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 cl betyr "cas latency (time)", så der er samma tingen som cas. Jo lavere cas, jo raskere. Obs, mange cas 2,5 rambrikker vil håndetere cas 2 fint. Men kjøp ram av bra merke for å være på den sikre siden, ihvertfal his du skal overklokke... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Hei. Jeg hadde også problem med å velge minnebrikker... gidda ikke tenke særlig over det og handla det som komplett.no hadde (TwinMOS) pga. at resten av utstyret skulle handles derfra. Jeg har hørt i ettertid mye skryt om Crucial og trodde jeg hadde kjøpt katta i sekken på komplett.no Sjekk denne linken http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...leid=771&page=1 Se spesielt på testene av RAM der. Dette kan kanskje hjelpe deg i ditt valg. Jeg pustet lettet ut da jeg så hvilke resultater TwinMOS leverer. TwinMOS er bra!!! Har ingen problemer med denne typen RAM. Den slår Crucial langt nede i støvlene. [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-08 19:33 ] Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Jada twin-mos er gull det! Det samme synes jeg om mine Mosel brikker. Dessverre har jeg enda ikke fått testa dem høyere enn 145mhz, cas2-2-2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå