Gå til innhold

Overgang til Linux. Distribusjon for spill?


Anbefalte innlegg

Jeg har idag windows xp pro 32bit. Jeg tenkte på å kjøre to OS, er litt nyskgjerig på Linux. Jeg har satt meg litt inn i hva dette dreier seg om nå, men står igjen med noen spm.

 

1. Hvilken distribusjon er best ang spilling? Vet det er et stort usikkerhetsmoment rund distribusjon men setter pris på personlige erfaringer

 

2. På bakgrunn av spm 1, går det an å få det med 64bit?

 

3. Kan noen gi meg en direkte link til filen jeg må laste ned?

 

Oversikt for min maskinvare finnes i min profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvilken distribusjon er best ang spilling? Vet det er et stort usikkerhetsmoment rund distribusjon men setter pris på personlige erfaringer

 

 

Alle og ingen. Spill er laget primært for Windows, du kan få noen til å kjøre i cedega/wine og noen til å kjøre native, men generelt sett er det bedre ha en Windowspartisjon om man er nødt til å spille.

Lenke til kommentar
Ah...da så. Vel, da blir ikke linux aktuelt til det. Men tror jeg prøver ett eller annet anyway, lurer litt på hvordan det fungerer....

6106903[/snapback]

Noen spill har versjoner for linux. Feks America's Army.

Når det gjelder distroer så er Ubuntu en neget fin og strømlinjeformet distro for nybegynnere. Du finner den her. OpenSuse er heller ikke så verst. Den finner du her.

Lenke til kommentar

Når det gjelder antall spill til Linux er det klart at antallet spill til Windows er mye høyere, men det finnes allikevel en bra mengde spill som er laget til Linux, kan anbefale Enemy Territory med True Combat:Elite mod som er gratis! Er minst like bra som CS, Doom, Unreal Tournament, Americas Army og mange andre (sikker noen på forumet som vet om en komplett liste, eller prøv Google)

 

Det tok meg heller ikke mange minutenes arbeid å få Steam til å funke greit på Linux/Ubuntu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...