Dragon Hunter Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Plages nå iherdig med slossesystemet i Gothic 1, fikk aldri draget på det Synes ikke de bør gjøre ting lettere, men heller anderledes. Men kontroller og brukervennlighet bekymrer ikke meg, er redd for at pcen ikke holder mål:P 6124627[/snapback] Gothic-gameplayet er bra hvis man blir vandt til det, spesielt hvis man er venstrehendt. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ok, jeg er venstrehendt. Begynnelsen var veldig frustrerende, men etterhvert var jeg solgt og har vært det siden. Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Screenshottene ser jo bra ut, men jeg så E3-traileren, og jeg må dessverre innrømme at det så jævlig dårlig ut. Animasjonene på folka virket som noe tatt ut av everquest, og selv om grafikken på bakgrunnene og lignende så bra ut, så var character models grusomme i forhold til hva jeg hadde forventet utifra screens. Tror dessverre ikke Gothic 3 kan måle seg med Gothic 2 på noe vis. :| Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Tror dessverre ikke Gothic 3 kan måle seg med Gothic 2 på noe vis. :| 6124735[/snapback] Fordi du syntes grafikken, eller fysikken, var dårlig? Når ble det et kriterium for et godt spill? Jeg tror at hvis PB ikke har fjernet seg for mye fra G2 vil G3 bli et veldig bra spill. Jeg sammenligner heller ikke disse to siden jeg vil se på de som som to enestående titler, uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Screenshottene ser jo bra ut, men jeg så E3-traileren, og jeg må dessverre innrømme at det så jævlig dårlig ut. Animasjonene på folka virket som noe tatt ut av everquest, og selv om grafikken på bakgrunnene og lignende så bra ut, så var character models grusomme i forhold til hva jeg hadde forventet utifra screens. Tror dessverre ikke Gothic 3 kan måle seg med Gothic 2 på noe vis. :| 6124735[/snapback] Har selv sett filmklipp fra Gothic III, disse filmklippene er godt og vel 1,5 år gamle, men er in-game. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvis det blir like brukervenligt som Oblivion skal jeg ha det. Er litt ny innen RPG jeg. 6122641[/snapback] Veit ikkje heilt kva du meiner med brukarvenleg...men dersom du tenker på kontrollsystemet, var det litt spesielt i Gothic 2. For meg verka det klin umogleg i byrjinga, men etter ei stund vart det veldig naturleg. Når det gjeld sånne ting som vanskegrad, er det noko tøffare enn i Oblivion. Det er ikkje slik at du møter fiendar basert på kor sterk du er. Det er fullt mogleg å bli angripen av monster som er langt, langt utanfor di rekkevidde når du er ute og ruslar i skogen. Sjølv synest eg at det er kjempebra, fordi det gjer spelet meir spennande, men der er enkelte som foretrekk det på Oblivion-måten. Kay Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ja, lvl-systemet i Oblivion var skuffende. Uansett hvor man gikk, møtte man på de samme fiendene, og de tålte akkurat det samme. Om man var så vågal at man skulle begynne å tøffe seg i skogen på starten av Gothic II, fikk man fort litt ris på pungen av en bande orker. Dette er deilig, synes jeg! Før løper man for livet fra disse orkene. Senere kan man komme tilbake og slakte dem alle uten å blunke på et øye. Slik er det aldri i Oblivion. Det er aldri lett der, og det er aldri vanskelig. Desverre. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Om man var så vågal at man skulle begynne å tøffe seg i skogen på starten av Gothic II, fikk man fort litt ris på pungen av en bande orker. Dette er deilig, synes jeg! Før løper man for livet fra disse orkene. Senere kan man komme tilbake og slakte dem alle uten å blunke på et øye. Slik er det aldri i Oblivion. Det er aldri lett der, og det er aldri vanskelig. Desverre. 6125621[/snapback] Jeg var så vågal fordi jeg ville utforske skog og mark. Døde sikkert 1 mrd ganger og da var det deilig å komme tilbake senere, sløye dem og le høyt. SAmtidig fikk jeg på den måtens ett hvor stort og spennende det var. Lysten til å finne ut hva det var bak den og den døren gjorde at jeg lagte mine egne quests om å en gang komme tilbake og utforske. Men selv om man ble konge var det alltid noen som var vanskelig. Slet veldig med de forskjellige typer skjeletter selv om jeg var veldig høyt i level. Du blir aldri en supermann. Perfekt balansert spør du meg. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Om byene i G3 bare blir like sprudlende, levende, hemmelighetsfull og spennende som i G2 tror jeg ikke at det skal være noe problem for å gjøre det samme i 3'ern også. For å si det sånn, jeg vil heller ha èn by, slik som Khorinis - som er virkelig spennende, og skjuler mye snålt - enn å ha 20 byer som er like dølle som de i Oblivion. Man går inn i et hus om natten for å stjele, så finner man ikke annet enn sølvgafler man kan selge for 2gld! Det er ikke rett! Å stjele i Upper quarters i G2 var helt fantastisk spennende og nervepirrende! Spesielt da man fant ut at noen av husene hadde hemmelige rom og slikt. EDIT: Dinsdale, en supermann blir du, men kun om du går for magic. Å være en mage i begynnelsen er utrolig hardt, men når man kommer noen sirkler opp (tror det var til 6. sirkel eller noe sånn), så blir alt ALT for lett. Det blir nesten ikke morro å spille lenger. Man tar ut 10 orker på en spell, liksom (jeg overdriver ikke engang!). Men går man for å være en fighter eller hunter, da har man stort sett konkurranse hele veien gjennom. Endret 18. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Om byene i G3 bare blir like sprudlende, levende, hemmelighetsfull og spennende som i G2 tror jeg ikke at det skal være noe problem for å gjøre det samme i 3'ern også. For å si det sånn, jeg vil heller ha èn by, slik som Khorinis - som er virkelig spennende, og skjuler mye snålt - enn å ha 20 byer som er like dølle som de i Oblivion. Man går inn i et hus om natten for å stjele, så finner man ikke annet enn sølvgafler man kan selge for 2gld! Det er ikke rett! Å stjele i Upper quarters i G2 var helt fantastisk spennende og nervepirrende! Spesielt da man fant ut at noen av husene hadde hemmelige rom og slikt. EDIT: Dinsdale, en supermann blir du, men kun om du går for magic. Å være en mage i begynnelsen er utrolig hardt, men når man kommer noen sirkler opp (tror det var til 6. sirkel eller noe sånn), så blir alt ALT for lett. Det blir nesten ikke morro å spille lenger. Man tar ut 10 orker på en spell, liksom (jeg overdriver ikke engang!). Men går man for å være en fighter eller hunter, da har man stort sett konkurranse hele veien gjennom. 6125751[/snapback] Håper det blir mye skog, og i tillegg mørke, og triste landskaper som i Gothic II. Skulle ønske The Valley of Mines eksisterte i virkeligheten (selv om det ikke ville være klokt å besøke dette stedet) ... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Skal Gothic leve opp til navnet sitt må det være mørkt og trist. Vi kan lage en Valley og Mines kanskje, som en "fornøyelsespark". Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 EDIT: Dinsdale, en supermann blir du, men kun om du går for magic. Å være en mage i begynnelsen er utrolig hardt, men når man kommer noen sirkler opp (tror det var til 6. sirkel eller noe sånn), så blir alt ALT for lett. Det blir nesten ikke morro å spille lenger. Man tar ut 10 orker på en spell, liksom (jeg overdriver ikke engang!). 6125751[/snapback] Synest det var heilt greit, eg, det er slik det er å vere ein mektig trollmann. Det var veldig gøy å "rydde" rundt festninga i the Valley of Mines når eg hadde komt opp på høgt nivå. Tok ut heile orke-hæren åleine. Med Night of the Raven vart det litt vanskelegare, slik at ein fortsatt kunne finne anstendige utfordringar som magikar på høgt nivå. Etter mi meining var NotR temmeleg perfekt balansert for ein som har litt trening. Vanlege G2 var perfekt når eg var nybyrjar. Kay Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Gamespy har nå kommet med sniktitt angende Gothic III. Den kan leses her. Ser ikke ut som at vi har noe å grue oss til. De roser visst AI'en også. Kjempeflott! ...but there is a point of no return; give a faction enough dirt, and the representatives who would be giving you quests will forever hurl axes at you instead. Denne saken likte jeg veldig godt! Da må man liksom passe på hva man gjør. Hvis man troller for mye med en av faksjonene, smekker de deg på pungen, og du vil ALDRI kunne komme tilbake til dem! EDIT: Kan vi ikke endre navnet på tråden til "Diskuter Gothic III"? Endret 24. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 EDIT: Kan vi ikke endre navnet på tråden til "Diskuter Gothic III"? 6172344[/snapback] Ingen vits, for da blir den stengt. Samletråder er visst "ulovlig". Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Nja, det er sånne "den store"-tråder, det. Har sett mange "Diskuter X"-tråder som står. Det er ikke SÅ mange som venter på Gothic III her på forumet likevel, og det er ikke SÅ mange som er inne på disse trådene. Da synes jeg egentlig det er bedre om vi bare samler små sniktitter, bilder og filmer i denne tråden i det minste frem mot release. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg og ser fram til Gothic 3, Elska Gothic 2, en av de beste spilla jeg har spilt. Gothic 3 ser utrolig bra ut hittil, må vel investere i et nytt grafikkort hvia man skal få full ytelse. Hehe. Gleder meg som en UNGE! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Bare håper at G3 ikke blir en like stor nedtur som Oblivion var. Har elsket Gothic-spillen helt siden jeg satte mine første snublende steg i Valley of Mines. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Fant forresten massevis av kule in-game screens her! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Fant forresten massevis av kule in-game screens her! 6186583[/snapback] Flotte bilete, gledar meg so mykje til dette spelet at det nesten er vondt å sjå på. I motsetning til Oblivion, treng ikkje Gothic 3 eigentleg å overgå forgjengaren. So lenge det er i nærleiken av like bra, blir det heilt fantastisk. Kjenner at eg får lyst til å leite fram Gothic 2 igjen...men eg har eigentleg bestemt meg for å ikkje spele meir Gothic før 3-aren er ute. Kanskje eg burde prøve å få tak i Gothic 1 i staden. Nokon som kan seie noko om korleis dette er i høve til Gothic 2? Kay Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Fant forresten massevis av kule in-game screens her! 6186583[/snapback] Flotte bilete, gledar meg so mykje til dette spelet at det nesten er vondt å sjå på. I motsetning til Oblivion, treng ikkje Gothic 3 eigentleg å overgå forgjengaren. So lenge det er i nærleiken av like bra, blir det heilt fantastisk. Kjenner at eg får lyst til å leite fram Gothic 2 igjen...men eg har eigentleg bestemt meg for å ikkje spele meir Gothic før 3-aren er ute. Kanskje eg burde prøve å få tak i Gothic 1 i staden. Nokon som kan seie noko om korleis dette er i høve til Gothic 2? Kay 6188922[/snapback] Gothic I er nesten like bra, og et must hvis man liker Gothic II. G1 har også en bra stemning, god historie, og er vanskelig å "legge fra seg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg