Gå til innhold

fra amd3000 til amd4000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan heller prøve å klokke din 3000+. Etter mitt hode er det ingen lur invistering å bytte til 4000+, skal du bytte til noe er det isåfall dualcore, X2 3800+ eller X2 4200+.

Hvordan skjermkort har du?

Hva er bruksområdet?

Lenke til kommentar

2,5 ghz bør være oppnåelig ganske lett, for de fleste 3000+.

Hvilken kjerne er det på din?

Venice er vel av de nyeste, mens Clawhammer og slike er litt gamlere igjen.

Venice-kjernene er gjerne kaldere og kan noen ganger klokkes lenger.

Lenke til kommentar
ok....da må jeg nok oxo bytte til pci da?jeg har agp hovetkort nå....jeg kommer uannsett til holde meg til amd...jeg syns det er best.....

6108060[/snapback]

Fra denne linken http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...693&articID=413 så kan du se at det er omtrent ikke forskjell i ytelse på skjermkortet når man kjører CPU på disse 3 forskjellige hastighetene: 1.94GHz - 2.4GHz og 2.7GHz. Og på toppen av det hele er disse testene gjort på et 7800GTX 256MB kort. Vil være enda mindre forskjell for ditt kort.

Lenke til kommentar

er vel 1.8 ghz

at en får 2.5 ghz er sjangsespill 400mhz mer ja. 700 mhz mer er litt i overkant noen får jo 3ghz med 1.8.

anbefaler å invistere i en bedre kjøler og heller sette på noe OC på den cpuen du har.

hva ram har du?

200FSB/HTT økes til 245FSB/HTT

2.2ghz

ram pc200 settes til pc166 den siste på timmings 3-4-4-8 settes evt til 3-4-4-10

HT settes ned 200

SB link settes ned 200

coolnquiet tas av

volt økes et step omgangen da med ny kjøler.

spar oppgradering til AM2 eller Conroe med pci-express.

ddr2 800mhz

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

få noe hjelp til OC, les noen guider først, bruk diskusjon og hw.no

du kan starte med å gå inn i bios og sette opp fsb med 2 200-202 så du får en aning om hva du gjør. før du øker volt, så se hva temperatur du har, hva andre instillinger i bios du må gjøre. og se etter ditt type hovedkort google. med oc på. så finner du kansje en oppskrift, da blir det lettere.

Lenke til kommentar

Gullfisk: eksakt hva er det han taper med og like amd best?

Tenker du neste generasjon cpu'er så er vel ikke det avgjort før man faktisk har to tilsvarende samme cpu'er fra Intel/Amd i hånden og tester dem - nå skal det jo sies at all offentlig info man har går i favør til Intel denne gang(noe som forsåvidt var på tide, da som kjent denne generasjon cpu'er fra dem var heller middelmådige).

Så for utbrodere litt hva du mener med han taper - mener du alle som har intel i dag 'taper' noe?

Lenke til kommentar
jeg har hatt intel..men jeg syns amd er bedre!!så derfor liker jeg det best,å kommer til å holde meg til det...... :)

6127949[/snapback]

Det som er best er midlertidig. Jeg syns ikke man skal lukke alle dører fordi man har en formening om hva som er best. Og 4000+ er ikke et veldig godt kjøp nå. Prøv deg på litt lett overklokking, skal ikke noe særlig til før du når 2.3-2.4GHz, og da har du spart de pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...